בשורה טובה לנוסעים הישראלים ולתיירים. חברת גט זכתה במכרז של רשות שדות התעופה להפעלת מוניות מנתב"ג לכל רחבי הארץ. תקופה ההתקשרות היא למשך ארבע שנים. במידה וההתקשרות תצליח והצדדים יהיו מרוצים, רשות שדה התעופה תוכל להפעיל אופציה לארבע שנים נוספות. בשנת 2022 היקף הנסיעות בנתב"ג עמד על 1.3 מיליון נסיעות ובשנת 2019, טרום נגיף הקורונה, המספר היה מעל 1.7 מיליון נסיעות.

גט תצטרך לספק פתרון טכנולוגי לרישום המוניות, ניהול התורים, שילוח המוניות, לדאוג לזמינות בהתאם לביקוש ולתקופות העומס, לנהל מאגר נתונים ממוחשב, מעודכן, מפורט  ומדויק על כל פעילות המוניות שיבצעו נסיעות מנתב"ג.

בשנים האחרונות לא פעלה תחנת מוניות בנתב"ג, מה שגרם לנהגי מוניות פיראטיים להונות ולעקוץ נוסעים רבים בהם תיירים כשהם מנצלים זאת ולגבות מהם מחירים מופקעים מה שהפך את המקום למערב פרוע. הנהגים היו נכנסים לנתב"ג, ממתינים לנוסעים, מציגים את עצמם כנהגי מוניות ולאחר מכן גובים מחירים מופקעים.

כך למשל באחד המקרים סטודנט מגרמניה שסיפרו נחשף ב-mako נאלץ לשלם עבור נסיעה לירושלים סכום של 800 שקל במקום 200 שקל בלבד. במקרה אחר, תיירת מארצות הברית  שהגיעה לפני כשנה לארץ חויבה לשלם לנהג סכום של 2,400 שקל לנסיעה לאילת במקום כ-1,200 שקל לכל היותר.

מרצה שהגיע משוודיה להרצות בכנס באוניברסיטת תל אביב שילמה עבור נסיעה מנתב"ג לתל אביב 580 שקל במקום 130 שקל. במקרה נוסף ומקומם תייר מיוון שהגיע לארץ לפני כשנה וחצי שילם עבור נסיעה מנתב"ג לרחובות 700 שקל עבור נסיעה של 25 דקות.

"נהגי המוניות פעלו כמו במערב פרוע. עשו מה שהם רוצים, גבו מחירים מופקעים בלי שום פיקוח, גרמו נזק למדינת ישראל בעולם וחבל שהמכרז נדחה כמה פעמים עד שנקבע הזוכה. אני מקווה שזה יביא סוף לכל ההתפרעות במחירים כלפי ישראלים ותיירים ויעשה סדר בג'ונגל הזה", אומר ל-mako גורם בנתב"ג.