"יש כאן אינטרס מאוד ברור. הם צריכים ישראלים": חברת התעופה הערבית לא מפסיקה לטוס לארץ גם עכשיו
בזמן שכמעט כל חברות התעופה הזרות מבטלות את הטיסות שלהן לישראל בגלל המצב הביטחוני, דווקא החברות הערביות לא עוצרות: פליי דובאי ממשיכה להפעיל לא פחות מ-9 טיסות יומיות מנתב"ג, ואיתיחאד ממשיכה להפעיל טיסות לאבו דאבי. "לתייר הישראלי יש ערך מוסף וחשוב מאוד"

בזמן שכמעט כל חברות התעופה הזרות, כולל המובילות כמו ריינאייר, קבוצת לופטהנזה, אייר אירופה ויונייטד ביטלו את הטיסות לישראל וממנה בעקבות פגיעת הטיל הבליסטי בנתב"ג, דווקא החברות מאיחוד האמירויות ממשיכות להפעיל טיסות לארץ. בתוך כך, לפליי דובאי יש 9 טיסות שיוצאות היום מישראל, בנוסף לשלוש טיסות של איתיחאד לאבו דאבי.
פליי דובאי, חברת הבת של אמירייטס, הייתה מהחברות שדאגו לשמור על קו טיסות רציף כמעט לאורך כל מלחמת "חרבות ברזל", בזמן שלא מעט ענקיות תעופה לא טסו לישראל במשך חודשים. בעקבות כך, ישראלים רבים בחרו לטוס עם החברה מהאמירויות ולנפוש בדובאי, יעד שבשנים האחרונות הפך לפופולרי במיוחד, ומושך אליו עשרות אלפים מהארץ גם בזמן המלחמה.
יתרון נוסף, הוא שהחברה שומרת על פתיחת השמיים למזרח ומאפשרת קישור דרך דובאי ליעדים כמו הודו ותאילנד באמצעות קונקשן באמירויות. מאז שהחברות הטורקיות הפסיקו את הפעילות שלהן בארץ, החברות מהאמירויות הסתערו על ההזדמנות להפוך להאב מרכזי למזרח ומאפשרות לתייר הישראלי לטוס ליעדים רחוקים באמצעות טיסות קונקשן במחירים מותאמים.

לדברי ערן כתר, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות באקדמית כנרת, יש לעשות הבדלה ברורה בין החברות מהאמירויות לבין חברות אירופאיות בהשוואה בנוגע לטיסות לישראל בתקופה הזו. "צריכים להבחין בין חברות כמו קבוצת לופטהנזה שעובדות בהתאם למערך אירופאי לניהול סיכונים, אזהרות מסע של האיחוד האירופי וצוותים שאינם מעוניינים לטוס אל מה שהם מגדירים כאזור מלחמה פעיל. מנגד, חברות תעופה מהאמירויות או אתיופיאן אירליינס מקבלות החלטות באופן שונה. אלו חברות בבעלות ממשלתית, אשר לא כפופות לתפיסות ניהול סיכונים אירפויות, ואשר הצוותים בהם יטוסו לכל מקום אליו הם יידרשו. הם לא משחקים באותו המשחק כמו האירופאים, אלא קובעים לעצמם את חוקי המשחק".
בשנה החולפת שדה התעופה בדובאי היה השני בעולם מבחינת כמות הנוסעים, ולדברי כתר מרכיב משמעותי מהנתון הזה הוא "הנחישות של חברות התעופה הלאומיות לטוס לכל יעד ובכל מצב".
שלי זוהר, ישראלית שמתגוררת בדובאי כבר למעלה מארבע שנים ומנהלת עסק לתיירות, מספרת בשיחה עם mako כי ההחלטה של פליי דובאי לטוס גם היום, למרות הפגיעה הקטלנית בנתב"ג, לא מפתיעה אותה. "כבר אתמול כשהתחילו הדיווחים על ביטולים של חברות תעופה זרות, ידעתי שהם לא יבטלו. זה משהו שמאוד מאפיין אותם לאורך כל המלחמה. מי שעקב אחרי הנושא ראה שמהשבעה באוקטובר, מלבד כמה אירועים בודדים כגון המתקפה האיראנית, החברה לא ביטלה טיסות והמשיכו לטוס באופן רציף לישראל".

כאמור, דובאי הפכה ליעד מבוקש בקרב הישראלים, ולא מעט מבלים שם בימים אלו. "מהסופ"ש האחרון יש אלפי ישראלים שנמצאים בדובאי בגלל כמה מסיבות גדולות שמתקיימות כאן במקביל לכנסי תיירות וקריפטו", אומרת זוהר. "בסופו של דבר, הלקוחות הישראלים אלו לקוחות משלמים. הם מוציאים המון כסף על מסעדות נחשבות ומגיעים למלונות יקרים, לממשל באיחוד האמירויות יש אינטרס מאוד ברור וחשוב להמשיך להפעיל את הקו הזה מישראל והתייר הישראלי מאוד חשוב עבורם".
