עולם התעסוקה שאחרי משבר הקורונה הולך להשתנות, ואם אתם רוצים להיות חלק ממנו אתם צריכים כבר עכשיו להתכונן ולהיערך ליום שאחרי. בין התרחישים האפשריים עולה תמונה של שוק תעסוקה רווי מתחרים, כאשר על כל משרה שתפתח יהיו יותר מועמדים שילחמו עליה – מה שיאלץ אתם לייצר בולטות וייחודיות משאר המועמדים.

זכרו - לכל אחד יש סיפור שונה אשר הופך אותו למיוחד. המטרה שלכם היא להכיר באותה ייחודיות, ובעזרתה לייצר את הבולטות הנחשקת. קהל היעד שלכם הם המגייסים, אותם אנשים אשר מחליטים בסופו של דבר מי יחיד סגולה שיזכה להיכנס לארגון שלו. לכן, תפקידכם העיקרי הוא לדאוג שמגייסים יכירו אתכם ואת הפרסונה שאתם יוצרים, כמו למשל דרך הרשתות החברתיות כמו לינקדאין ופייסבוק בעיקר.

על מנת שתוכלו לעשות זאת, תחילה עליכם להתבונן פנימה ולהבין מהו הערך המוסף שלכם? מהו אותו הכישרון הטמון בכם? המון אנשים לא מודעים כלל לייחודיות שטמונה בהם. משפטים כמו " אני לא שונה מאף אחד אחר", או "אין לי מה לתת לארגון" וכן הלאה, אלו משפטים שאני שומעת שוב ושוב, ומי שאומר לי אותם אני שולחת אותו לעשות שיעורי בית. הרי התשובה לא נמצאת אצלי.

כדי לזהות את הייחוד שלנו, צריך להתכנס בתוך עצמינו ולשאול את השאלות הנכונות. למשל:

  1. מהו הדבר שבלט בי בתפקיד האחרון שעסקתי בו?
  2. מהו הדבר שהכי נהניתי לעשות בתפקיד האחרון שלי?
  3. על מה אנשים מחמיאים לי שוב ושוב?
  4. איפה המקום בו אני מרגיש בטוח ושלם?

בנוסף, חשבו על הישגים אישיים ומקצועיים שאתם גאים בהם – גבו זאת באמצעות נתונים מספריים, חשבו על מטרות שהגשמתם, על הצלחות בארגון ועל מהלכים אסטרטגיים שהרשימו את הבוס והגדילו את הערך שלכם בחברה.

גם הסביבה הקרובה תוכל לעזור לכם להגיע לתשובה; שאלו חברים, משפחה, קולגות ומנהלים לשעבר, מה הדבר שהם חושבים שמייחד אתכם ומה הדבר שהכי דומיננטי אצלכם.

לאחר שנברתם, שאלתם, חקרתם, למדתם והגעתם למסקנות, הבינו האם יש פער בין איך שאתם תופסים את עצמכם, לבין איך שהסביבה תופסת אתכם. אם יש הלימה ביניהם - אתם בכיוון הנכון.

היו מודעים לעצמכם

כעת, לאחר שהבנתם את הערך המוסף שלכם, ניתן להתחיל למתג את עצמכם בדרכים שונות. אם  לדוגמה הערך המוסף שלכם הוא הנחישות שלכם - פנו למגייסים בפייסבוק ובלינקדאין,  הציגו את עצמכם ואת הסיבה שפניתם דווקא אליהם - זה חשוב. ספרו להם במה אתם מחפשים עבודה ושאלו כיצד הם יכולים לעזור לכם - שימו לב לסמנטיקה.

שירלי תדיון (צילום: צילום פרטי)
שירלי תדיון | צילום: צילום פרטי

אם למשל הערך המוסף שלכם הוא כתיבה תוכן ייחודית - כתבו פוסטים או בלוג מלא בתוכן יצירתי ומתוחכם, שיעוררו רגש ואמפתיה בקרב החברים שלכם ברשתות החברתיות. זה יעזור להם להבין בדיוק במה אתם מחפשים עבודה וכאשר הם ישמעו על משרה מעניינת - הם ידאגו ליידע אתכם.

אם הערך המוסף שלכם הוא כריזמה יוצאת דופן – צלמו סרטונים שבהם תציגו את התחביבים שלכם, את הכישורים ובמה אתם מחפשים בימים אלו, ופרסמו בקבוצות רלוונטיות. אגב, האלגוריתם של פייסבוק בנוי בצורה כזו שהוא נותן עדיפות לסרטונים על פני תוכן כתוב ומגדיל את החשיפה שלהם.

חשוב מאד שתישארו נאמנים לעצמכם. גם אם ראיתם שחבר טוב שלכם ממתג את עצמו בעזרת סרטונים, זה לא בהכרח אומר שזוהי הדרך שנכונה לכם למיתוג האישי. היו כנים עם עצמכם ופעלו בדרכים שנכונות ושאתם מרגישים בנוח איתן.

לסיכום, היו פרואקטיביים בתקופה הזאת. ייצרו נטוורקינג איכותי ורחב, חקרו על התחום שמעניין אתכם לעסוק בו, כתבו פוסטים, הגיבו לאנשים, ייצרו בולטות ודאגו שכל מי שמכיר אתכם, יודע שאתם מחפשים עבודה. כל הדברים האלו מעלים את המוטיבציה ואת הרצון שלכם להתקדם ולהתפתח.

הכותבת היא עצמאית בתחום הגיוס ומלווה תהליכים של חיפוש עבודה - משלב שדרוג הקו"ח ועד להצלחה בראיון.