View this post on Instagram

A post shared by Malala (@malala) on

הצעירה הפקיסטנית מלאלה יוספזאי, התפרסמה כנערה צעירה כאשר נלחמה על זכויותיהן של בנות לחינוך בפקיסטן, ואף נאמה באו"ם בנושא. בשנת 2012 היא נורתה בדרכה לבית הספר על ידי אנשי ארגון הטאליבן, ובעקבות המקרה עברה ללונדון שם קיבלה טיפול רפואי. לאחר החלמתה המשיכה מלאלה להלחם למען זכותן של צעירות מוסלמיות לחינוך וב-2014 בעודה בת 17 בלבד הוכרזה ככלת פרס נובל לשלום, והפכה לצעירה ביותר שזכתה בפרס המכובד מאז ומעולם.

במעמד הזכייה, שיתפה יוספזאי כי מבחינתה זוהי רק תחילתו של המאבק למען השכלתם של ילדים ברחבי העולם והגנה על זכויותיהם, ואף ציינה כי ברצונה להיכנס לפוליטיקה לאחר סיום לימודיה והבטיחה להמשיך ולהילחם למען זכויותיהם של החלשים.

בשבוע שעבר, מלאלה בת ה-22 סיימה את לימודיה לתואר ראשון בפילוסופיה, פוליטיקה וכלכלה באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית באנגליה ושיתפה זאת ברשתות החברתיות. למרות הצהרות העבר, נראה שהצעירה לא ממהרת להיכנס לפוליטיקה בנתיים, וכרגע בעיקר מסתפקת בלנוח ולהתאושש אחרי תקופת הבחינות. "אני לא יודעת מה הלאה. לעת עתה זה יהיה נטפליקס, קריאה ושינה" כתבה ברשתות החברתיות בצירוף תמונות מחגיגת הסיום שלה.

View this post on Instagram

Hard to express my joy and gratitude right now as I completed my Philosophy, Politics and Economics degree at Oxford. I don’t know what’s ahead. For now, it will be Netflix, reading and sleep.

A post shared by Malala (@malala) on