ליותר ממחצית מהעובדים בארצות הברית היה 'קראש' על עובד או עובדת אחרים בחברה, וכמעט שליש מהם אף ניהלו רומן עם קולגה, כך על פי סקר שנערך על ידי SHRM ופורסם בשבוע שעבר.

הסקר, שנערך על מדגם מייצג של אוכלוסיית העובדים בארה"ב, בדק שאלות שונות הקשורות ליחסים הרומנטיים בין עובדים ומציג כמה תוצאות מפתיעות; בראשן, העובדה כי 54 אחוז מהעובדים מעידים כי היו דלוקים על קולגות, וכי 27 אחוז מהעובדים מעידים כי ניהלו רומן במקום העבודה.

מתוך העובדים שניהלו מערכת יחסית רומנטית עם הקולגות שלהם, 27 אחוזים העידו כי הם יצאו עם הבוס שלהם או עם מישהו שנמצא בתפקיד בכיר מהם; בעוד 20 אחוז אמרו שיצאו עם עובד שהיה כפוף להם או בדרג נמוך יותר משלהם בחברה.

בנוסף, 41 אחוז מהעובדים אמרו שהם קיבלו הזמנה לדייט מעובד או עובדת אחרים בחברה, אך רק 23 אחוז מהעובדים הודו כי הם נקטו יוזמה והזמינו קולגה לצאת. 

נתון מעניין ומפתיע במיוחד הנוגע ליחסים בין עובדים הוא שמתוך 25 אחוזים, המעידים כי יש להם "בעל" או "אישה" בעבודה ("work wife” or “work husband") - מעל ל-50 אחוז הודו כי יש להם רגשות רומנטיים אליהם.

גם בישראל כידוע, קיים מספר לא מבוטל של רומנים בעבודה, חלקם אף מסתיימים בזוגיות וחתונה, חלקם אף בין ממונים לכפופים; וזאת עך אף שהחוק בישראל אוסר יחסי מרות.