mako
פרסומת

איך מייצרים את ה"איך" בעולם העסקי?

בימים הראשונים למלחמה, רז שוחט, בעלת מותג "אקססורז", העמיסה את כל סחורת החנות שלה בשדרות ויצאה להקים דוכנים ברחבי הארץ, רק כדי שהעסק יוכל להמשיך להתקיים. בשיחה עם עמית שגיא הם משוחחים על אסטרטגיות למשיכת לקוחות חדשים ולשימורם, ועל הדרכים להרחבת העסק. צפו

TEAM לעצמאיםבשיתוף ISRACARD
פורסם:
הקישור הועתק

* תוכן ממומן בשיתוף ישראכרט. המידע האמור נועד למתן מידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי

איך הכול התחיל?

"השתחררתי מהצבא, ואמא שלי פנתה אליי והיא אמרה לי, טוב, מאיפה מתחילים? לאן פנינו מועדות? אמרתי לה, תראי, אמא, אני לא רוצה ללמוד. אני כרגע לא בנויה בשלב הזה של החיים שלי לפתוח שוב פעם ספר. היא אמרה לי - מה את אוהבת לעשות? אמרתי לה, למכור. זו האהבה שלי. וככה זה התחיל, בהתחלה ייצרתי כל מיני עגילים מכפתורים, פאצ'ים וכל מיני ג'ינסים קרועים. הכול היה בעבודות יד. היה לי איזה רכב קטן כזה, מילאתי אותו באמת בכל טוב ואז יצאנו לדרך, דוכנים במכללות, בדור טו דור, הגענו לכל פינה, ואחרי שלוש שנים התקדמתי לחנות של 150 מטר בה אנחנו כבר נמצאים 10 שנים בשדרות, ועם השנים גם הרחבנו את זה לאתר אונליין".

איך מתמודדים עם ההתרחבות שקרתה בעסק?

"כשבעל העסק נמצא בחנות הוא קורא את הלקוח מה אתה מחפש, מה אתה רוצה, אז אנחנו קוראים את הקהל וכל פעם גם משנים מדפים. זאת אומרת אם מדף יושב חודש והוא לא נמכר אז מנקים מדף, מביאים משהו אחר ואז אתה יותר מרענן את המלאי בחנות. יש לי פשוט הפרדה של קירות בחנות ואז לפי זה אני קוראת מה יותר עובד, מה פחות עובד, מה מכניס לי כסף באיזה אחוז זה מכניס לי יותר כסף ואז יותר קל לי לנהל גם את המלאים"

פרסומת

למה לא למכור לזכיינות נוספת בארץ?

רז: "כי גם אני יכולה עכשיו לראות בן אדם ולהגיד לך מה הוא ילבש או איזה סגנון של תכשיטים הוא אוהב.זה ניסיון שנרכש עם השנים".
עמית: "אני חושב שפונים אליי הרבה בעלי עסקים שרוצים להפעיל משפיענים או תקציב ממומן לשיווק פייסבוק, אינסטגרם וכדומה. ואני חושב שהעלית פה נקודה שאני מאוד מאמין בה ומתחבר אליה, במיוחד בזירה של עסקים קטנים, בסוף העסק זה הבן אדם ואין מישהו שימכור את העסק. יותר טוב מאשר הבן אדם עצמו ובמיוחד כשלקוחות מתחברים גם לאותו בן אדם, סומכים על הטעם שלו, על הדעה שלו רוצים לראות אותו. זה הופך להיות יותר ויותר מורכב, כשהולכים לעולמות של האונליין".

צפו בפרק המלא