חוגגים את הצלחת יום העסקים וסטטוס הצלחה | צילום: עודד קרני נציגי בנק הפועלים, קשת, אתר mako ושאר השותפים למהלך יום העסקים הקטנים, חגגו אמש (א') יחד את סיומו המוצלח של מהלך יום העסקים השני במספר ואת פרויקט "סטטוס הצלחה", הצעירים והמצליחנים הבולטים בישראל.
אורחי הכבוד באירוע היו בעלי שלושת העסקים הנבחרים שזכו בחבילת שדרוג לעסק שלהם בשווי 30,000 ש"ח, וכן שלושים מצליחנים צעירים ומיוחדים במינם, שעשו את זה עד גיל 30, והיוו את ההשראה לפרויקט "סטטוס הצלחה".
תחילה הוקרן למשתתפים סרט המסכם את פרויקט "יום העסקים הקטנים", שהציג את ההצלחה הגדולה של יום זה ואת המספרים מאחוריו. יום העסקים הקטנים 2 יצא לדרך עם מטרה ברורה - להפוך את יום העסקים הקטנים מארוע חד פעמי לארוע מסורתי בעל אופי של חג לאומי. היעד שהוצב היה גידול של 30% במספר העסקים הקטנים המצטרפים למהלך. לאורך הפרויקט חולקו 50,000 ערכות הצטרפות לעסקים קטנים ברחבי הארץ, לאחר שנארזו על ידי עמותת אנוש העמותה הישראלית לבריאות הנפש, בנוסף ללמעלה מחצי מיליון בלונים ומעל 3.5 ק"מ של דגלים. סניפי בנק הפועלים ברחבי הארץ קושטו לכבוד המהלך, והוקם מוקד טלפוני שפעל באופן רציף לאורך כל המהלך.
תחת הקונספט "הגדולים תומכים בעסקים הקטנים", נרתמו מנכ"לים של חברות גדולות למהלך וקראו לציבור הרחב להשתתף ולתמוך בעסקים הקטנים באמצעות פרסומות בהשתתפותם. העסקים הקטנים שהשתתפו במהלך זכו לחשיפה בתכניות קשת השונות, בערוץ המיוחד שהוקם ב-mako ובתחנות הרדיו האזוריות. שיתוף הפעולה עם קשת העלה את המודעות לחשיבותם של העסקים הקטנים כבסיס לכלכלה הישראלית.
דוד ושירה זלצר מבית התכנה קמביום והפרס הגדול | צילום: עודד קרניביום העסקים עצמו קושטו רחובות הערים לכבוד הארוע. בכירי הבנק ביקרו במספר מוקדים ברחבי הארץ, ויום העסקים הקטנים הפך ליום חג אמיתי.
שמנו את העסקים הקטנים על המפה
בסיום הסרטון הציגה הילה הרמלין, מנהלת השיווק הקמעונאי של בנק הפועלים, את נתוני המודעות והאהדה ליום העסקים הקטנים, שהוכיחו מעבר לכל ספק כי היעדים שהציבו מנהלי הפרויקט הושגו מעל ומעבר:
על פי נתוני בנק הפועלים שהוצגו במהלך הערב, 35,000 בתי עסק נרשמו למהלך, אשר נהנה מ-80% מודעות. לגבי אהדת המהלך נמצא כי 86% מהציבור חושבים שיש לקיים את יום העסקים הקטנים מדי שנה, כ-58% מבעלי העסקים אוהבים את היוזמה ו-30% מהם חושבים שיום זה תורם לכלכלה.
מימין לשמאל: לימור אהרונוביץ' מקשת והילה הרמלין מבנק הפועלים ביחד עם דויד ושירה זלצר | צילום: עודד קרניגם התרומה של יום זה לעסקים עצמם מוכחת עם עלייה במכירות של 17% בסוף השבוע בו התקיים יום העסקים הקטנים. המהלך תרם לחשיפה נרחבת של העסקים הקטנים ואהדה רבה אל המגזר המיוחד הזה.
אריק פינטו, משנה למנכ"ל בנק הפועלים ברך את כל העסקים שהשתתפו במהלך: "אני חושב שנפלה זכות גדולה בחלקו של בנק הפועלים להוביל יום כזה גם ברמה הלאומית משקית וגם מנקודת המבט של הבנק", אמר פינטו, "אני שמח שנתנו זכות גם לבעלי עסקים שלא קשורים לבנק הפועלים ושאינם לקוחות של הבנק, אנחנו עושים את זה באמת ובתמים מתוך אמונה גדולה. שמנו את העסקים הקטנים על המפה, וראינו את זה בשורה שלמה של התבטאויות של בכירי המשק, ובדיונים בכנסת ובמקומות שונים כמו ועידת גלובס, כלכליסט וכדומה".
לילך יצחקי פופ ממאי-מרקט - זכתה גם היא בפרס 30,000 ש"ח | צילום: עודד קרניפינטו הצהיר על כוונת בנק הפועלים להמשיך ולתמוך בעסקים הקטנים גם השנה: "בנק הפועלים קופץ מדרגה השנה בכל הקשור למעטפת הניתנת לעסקים הקטנים. יש פה פעולה אמיתית שהיא הרבה יותר גדולה משנה שעברה ואנו מתכוונים לכל מילה".
חלוציות, יוזמה ופוטנציאל
לימור אהרונוביץ' מנהלת מחלקת השת"פים בקשת, סיפרה על פרויקט "סטטוס הצלחה": "איתרנו את 30 הצעירים הכי מעניינים והכי מעוררי השראה, ובעזרת בנק הפועלים שמנו עליהם ספוט ונתנו ביטוי לעשייה ולהצלחה שלהם, מתוך מחשבה ששלושים צעירים אלה הם ראש חץ שיעניקו השראה ואמונה לעוד הרבה אנשים שיש להם חלום והם רוצים להגשים אותו".
אירוע סיום סטטוס הצלחה בנק הפועלים | צילום: עודד קרניבסיום הנאומים הוענקו תעודות הפרס לשלושת בעלי העסקים שזכו בסכום של 30,000 ש"ח לשדרוג העסק. אותם עסקים קטנים נבחרו בגלל החלוציות, היוזמה והפוטנציאל הגלום בהם: "צימר אדיגה", שנבנה על ידי משפחת גודחה בסגנון צ'רקסי אותנטי, "מאי מרקט" שנפתח על ידי לילך יצחקי פופ בכפר סבא ובית התכנה קמביום בירוחם של הזוג דוד ושירה זלצר.
בעלי העסקים הזוכים קיבלו את תעודת הפרס מידי נציגות בנק הפועלים ומאקו, והצטלמו עם ארז טל, פרזנטור הבנק שליווה את קמפיין יום העסקים הקטנים. בנוסף זכה בני חזן, מנהל הפרויקט החברתי "גשר אל הנוער", בפרס של 30,000 ש"ח במסגרת פעילות סטטוס הצלחה.
את הערב נעל הסטנדאפיסט אבי נוסבאום, שהתבדח על כך שאצלו החנות תמיד פתוחה, ואיחל לבעלי העסקים שגם העסק שלהם ימשיך תמיד להיות פתוח, להצליח ולשגשג.