mako
פרסומת

מהוויסקי ועד הסשימי: הערב היוקרתי במלון ההיסטורי ביפו

במסעדת השף "ג'ורג' וג'ון" התקיים ערב יוקרתי של מותג הוויסקי גלנפידיך לרגל השקת מהדורת הגרנד שאטו 31 שנה – סינגל מאלט שעבר יישון במשך למעלה משלושה עשורים והגיע לישראל במהדורה מוגבלת. זה היה הרבה מעבר לטעימה: אירוע שהתכתב עם הערכים של גלנפידיך וסימן את מהפכת הוויסקי המקומית - יוקרה נגישה, קהילה איכותית וחוויה טוטאלית שמדברת לכל החושים

זוהר צלח
זוהר צלח
makoGWS
פורסם:
השקת גלנפידיך גרנד שאטו 31 ב"ג'ורג' וג'ון"
השקת גלנפידיך גרנד שאטו 31 ב"ג'ורג' וג'ון" | צילום: אמיר יעקובי
הקישור הועתק

לא בכל יום אתה יושב במסעדת שף יפואית ומחזיק כוס קריסטל עם וויסקי שהתיישן 31 שנה. אבל השבוע (שלישי), באירוע יוקרתי שערכה Global Wine Spirits במסעדת "ג'ורג' וג'ון" שבמלון דריסקו ביפו, הפנטזיה הזו הפכה למציאות - עם חשיפת הגרנד שאטו 31 של גלנפידיך לציבור הרחב. זה היה ערב שהציע שילוב חד-פעמי של יוקרה בינלאומית, אירוח מקומי מדויק וחוויה שמסמנת את הכיוון החדש של תרבות הוויסקי בישראל.

האווירה הייתה אלגנטית ומוקפדת, מלווה בעיצוב הפנים ההיסטורי והמשומר של המלון המפואר. הארוחה הייתה מצוינת, והקהל מגוון במיוחד - מצעירים בני עשרים פלוס שצמאים לעוד ידע על עולם הוויסקי, לצד אנשים בשנות השישים לחייהם, חברים קבועים במועדוני וויסקי. אחרי דרינק פתיחה "צעיר" יחסית בדמות גלנפידיך 18, הגיע הזמן לאירוע המרכזי.

השקת גלנפידיך גרנד שאטו 31 ב"ג'ורג' וג'ון"
השקת גלנפידיך גרנד שאטו 31 ב"ג'ורג' וג'ון" | צילום: אמיר יעקובי

במהלך הערב, שנערך במסגרת שיתוף פעולה מתמשך בין גלנפידיך למלון דריסקו, הוגשו לשולחנות ארבעה ביטויים מובחרים מסדרת הגרנד ולבסוף גולת הכותרת: גרנד שאטו 31, שהושק לאחרונה במהדורה מוגבלת. לצידם זרמו מנות עונתיות מדויקות, ביניהן פילה בקר עשוי במידה מדויקת ולינגוויני סרטנים, שהשלימו באופן מושלם את הגוף והעומק של הוויסקי.

טרם המזיגה של הגרנד שאטו 31, כבש את העין הבקבוק המעוצב והמרשים. רק מעטים זוכים לאחוז בבקבוק כה נדיר (תג המחיר בישראל חוצה את רף עשרת אלפים השקלים), וגלנפידיך דאגו להפוך אותו לפריט אומנותי של ממש. האמן הפריזאי אנדרה סאראיבה, המוכר בכינויו Mr. A, יצר מהדורת "Artist Edition" ייחודית עם 250 קופסאות בלבד בכל העולם, שכל אחת נושאת את דמותו המחויכת והאייקונית כשהיא "בוחרת" חבית במזקקת גלנפידיך. עוד לפני שטעמו טיפת אלכוהול, הצליחו המשתתפים באירוע להתפעל מהעיצוב - שהעניק לבקבוק נופך אספני ואקסקלוסיבי.

עומר גנור, שגריר גלנפידיך בישראל, הוביל את ההדרכה של הסדנה וסחף את האורחים בהרצאה מרתקת על ההיסטוריה, התהליכים והטעמים שמאחורי כל ביטוי. הוא דיבר על ה-DNA הפירותי של גלנפידיך ועל הייחודיות של סדרת הגרנד, בדגש על גרנד שאטו 31. עם המון הומור וידע הצליח גנור לרתק את האורחים - חלקם מנוסים יותר בשתיית וויסקי, אחרים בתחילת הדרך - שהתמסרו לחוויה עם סקרנות אמיתית.

פרסומת
השקת גלנפידיך גרנד שאטו 31 ב"ג'ורג' וג'ון"
השקת גלנפידיך גרנד שאטו 31 ב"ג'ורג' וג'ון" | צילום: אמיר יעקובי

הערב כולו התכתב לא רק עם המשקאות של גלנפידיך, אלא עם הערכים של המותג: מהשילוב בין מסורת לחדשנות שגם מלון הדריסקו מציע, דרך האלגנטיות שבארוחה ובחוויית האירוח, ועד כמובן הדרינקים עצמם. האירוע שידר את מה שגלנפידיך מטפח כבר שנים: חדשנות לצד מסורת, יוקרה נגישה, קהילה איכותית וחוויה טוטאלית שמדברת לכל החושים. וכשמסתכלים סביב על החיוכים בסוף הערב, קל להבין שמשהו גדול יותר מתרחש כאן.

"הוויסקי בישראל עבר מהפכה שאין שנייה לה בכל העולם", מסביר גנור, והערב הזה היה הוכחה חיה לכך. הקהל המקומי כבר לא מסתפק בוויסקי סטנדרטי בסופר, אלא מחפש חוויה, עומק וסיפור. גלנפידיך, עם סדרות ייחודיות, אירוח מוקפד ואסתטיקה מהודקת, ממשיכים להוביל את המהפכה הזו. לגימה אחת בכל פעם.