mako
פרסומת

במיקום מפתיע: אלה שניים מהברים הכי מעניינים שביקרנו בהם לאחרונה

בלי פוזה מיותרת, עם קוקטיילים יצירתיים, תפריטי אלכוהול מרשימים אוכל מפתיע וקהל שלא מפסיק להגיע - בר הקוקטיילים "קולולו" והפאב האירי "אוסקר ווילד" מסמנים את פתח תקווה כיעד בילוי חדש ולוהט. "באים בגלל שיש פה מוצר שמדבר באותה שפה של העיר הגדולה", מספר טל גנץ, המנהל התפעולי של המקומות

זוהר צלח
זוהר צלח
makoGWS
פורסם:
קולולו פתח תקווה
קולולו פתח תקווה | צילום: דריה קוזמינה
הקישור הועתק

אם הייתם אומרים לפני כמה שנים שלפתח תקווה יהיה בר קוקטיילים שמכין סירופ מבירה גינס, ומציע קוקטיילים מקוריים ברמה גבוהה - כנראה שהיו צוחקים לכם בפרצוף. אבל המציאות משתנה, ובשקט-בשקט מסתבר שפתח תקווה נמצאת על מפת מקומות הבילוי ובענק.

מאחורי שניים מהמקומות הבולטים בעיר, בר הקוקטיילים "קולולו" והפאב האירי הוותיק "אוסקר ווילד", עומדת קבוצת DNA, שלה לא מעט עסקים בתחום הקולינריה. האיש שמריץ את הדברים בפועל הוא טל גנץ, מנהל תפעולי עם עבר עשיר בברים תל-אביביים, שמודה בלי להתבייש: "רצינו להנגיש חוויה שבדרך כלל מקבלים בתל אביב או בדובאי - ולעשות את זה כאן".

"כשחזרתי מדובאי וביקשו ממני לבוא לפתוח בר קוקטיילים חדש לקבוצה - לא חשבתי שזה יקרה בפתח תקווה", מספר גנץ בשיחה עם mako. "אבל כשהגענו לפה היה ניצוץ. הרגשנו שאנחנו יכולים לבנות משהו שאנשים לא מצפים לו מהעיר הזאת".

קולולו פתח תקווה
טל גנץ | צילום: דריה קוזמינה

וכך נולד "קולולו" - בר קוקטיילים מעוצב למשעי, מלווה בקוקטיילים יצירתיים מאוד כמו Guinness Old Fashioned, שמורכב מוויסקי, וויסקי שיפון, סירופ גינס ואנגוסטורה. לצד הביצוע והחשיבה תמצאו גם מבחר מרשים של וויסקי מבית גלנפידיך, שיתוף פעולה שנטמע במקום לא רק בכוסות, אלא גם בשפה הקולינרית ובעיצוב החוויה. "זה לא רק להגיש וויסקי - זה להגיש אותו נכון, עם הבנה", אומר גנץ, שמכיר את התחום מקרוב ומספר על קשר קרוב עם היבואנים והמותג. "גלנפידיך הוא מותג שמשדר יוקרה, מסורת ועם תו תקן של איכות גבוהה. לקוחות אוהבים אותו מאוד".

הגישה הזאת מורגשת גם באוכל שמלווה את השתייה: לא מתאמץ או כבד מדי, אבל מאוד מוקפד. בין המנות שממש קשה לשכוח: עלה סיגר ממולא בלבבות עוף, כבד ופרגית עם בצל חום, שמוגש לצד צ’טני מנגו מעולה, וגרסה מקומית לפופקורן - גרגירי תירס טריים עטופים בטמפורה, מנה שקל להתאהב בה. "אני לא רוצה פיין דיינינג. אני רוצה מקום שאתה שותה בו ומרגיש בבית", מדגיש גנץ. "והמון מהלקוחות שלנו חוזרים שוב ושוב".

פרסומת
קולולו פתח תקווה
קולולו פתח תקווה | צילום: דריה קוזמינה

במרחק פסיעה משם נמצא "אוסקר ווילד", מוסד מקומי שמקיים את עצמו כבר 13 שנה. פאב אירי קלאסי, עם 24 סוגי בירה מהחבית, עיצוב שלוקח אותך לבלפסט, ותפריט אוכל שעבר מתיחת פנים קלה אבל נשאר נאמן לבייס. "יש פה לקוחות שאוכלים את אותה מנה כבר 13 שנה", מחייך גנץ. "אל תיגע להם בה - הם יתעצבנו".

אבל הסיפור פה הוא לא רק על ציטוטים של הסופר והמשורר האירי המפורסם מהמאה ה-19 על הקירות וקוקטיילים. מדובר בניסיון לבנות קהילה, סצנה, זהות מקומית. "המטרה היא לא רק להביא אנשים לפתח תקווה", מדגיש גנץ, "המטרה היא לבנות חוויה שאנשים יתגעגעו אליה".

אוסקר ווילד פתח תקווה
אוסקר ווילד פתח תקווה | צילום: גיל אבירם
פרסומת

אוסקר ווילד פתח תקווה
אוסקר ווילד פתח תקווה | צילום: גיל אבירם

ומי הקהל? "אתה רואה פה אנשים מראש העין, מכפר סבא, מגבעת שמואל - ואפילו מתל אביב", הוא מספר. "הם באים בגלל הרכבת הקלה, בגלל שאין פקקים, בגלל שיש חנייה בשפע ובחינם. אבל בסוף - הם באים בגלל שיש פה מוצר שמדבר באותה שפה של העיר הגדולה".

גם באוכל של "אוסקר ווילד" תמצאו רמה גבוהה יותר ממה שהייתם מצפים מפאב אירי. אל תפספסו את הנקניקיות האיריות, שהן מהטובות בארץ, ואת הכנפיים שמוגשות בדיוק כמו שצריך, בלי פוזה מיותרת.

פתח תקווה אולי לא תהפוך במהרה ליורשת של תל אביב - אבל היא בהחלט מגדירה מחדש מה זה בילוי מחוץ לעיר. קבוצת DNA לא רק הרימה שני מקומות מעולים ועם אופי, היא סימנה כיוון. עם תפריט מוקפד, חוויית שתייה שבנויה על שיתופי פעולה נכונים (ולא רק גימיקים), וקהילה שנבנית סביב שולחן - פתח תקווה מייצרת אלטרנטיבה. לא כפיילוט ולא כקוריוז אלא כבילוי לגיטימי למי שרוצה לצאת מהעיר.