"אנחנו יודעים להתאים לכל לקוח את הבקבוק המדויק לכל אירוע"
"משקאות הטורקי" החלה כמעדנייה משפחתית בפתח תקווה והפכה לכתובת קבועה לחובבי אלכוהול מכל הסוגים. בשיחה עם mako מספר הבעלים, שמואל סמברנו, על הדרך שעשה העסק המשפחתי, על השינויים בטעמי הלקוחות, ועל שיתוף הפעולה שמרים את חוויית הטעימות "שלב אחד קדימה"


יש עסקים שאתה מרגיש מהם את ההיסטוריה עוד לפני שלגמת את הלגימה הראשונה. ככה זה ב"משקאות הטורקי" - רשת שצמחה מתוך מסורת משפחתית של אהבה לאלכוהול, למקצועיות ושירות אישי. "זה עסק של שלושה דורות," מספר הבעלים, שמואל סמברנו, "זה התחיל בתור מעדנייה - מעדניית הטורקי של סבא שלי - לפני חמישים שנה. עם הזמן זה הפך למשקאות, ובשנת 1998 כבר הפכנו לחנות אלכוהול".
הסניף הראשון נפתח בלב השוק של פתח תקווה. "זה היה המקום שהכל התחיל בו," הוא נזכר. "אחרי זה פתחנו את כפר סבא, אבל נקודת המפנה האמיתית הייתה כשפתחנו את החנות הגדולה בשוק - היינו חנות של 60 מטר עם המעדנייה של פעם, ואז פתחנו מקום רחב ידיים. זה שינה הכל".

מאז הרשת רק גדלה - עם סניפים נוספים בגבעת שמואל, נתניה ורמת גן - כשהערכים שמובילים את הרשת נשארו זהים: מקצועיות, מבחר עצום ויחס אישי שמרגיש כמו משפחה. "אנחנו רשת משפחתית מאוד מקצועית, עם מגוון מאוד מאוד רחב. אנחנו נותנים יחס אישי לכל אחד".
סמברנו מסביר שזה לא רק סלוגן, אלא חלק מהיום־יום: "להבדיל מהאינטרנט, ששם אתה קונה מבצע, כשאתה מגיע אלינו אתה מקבל שירות שלם וחוויה שלמה. פעם בשבוע, פעם בשבועיים - כל אחד בקצב שלו - ובונים קשר. אננו להתאים ללקוח את הבקבוק שהוא צריך לאירוע משפחתי, חגיגה עם חברים או אפילו דייט".
עם השנים גם הטעמים של הלקוחות השתנו. "פעם היו שותים רק כמה מותגים מוכרים - היום זה עולם אחר לגמרי. יש מעל 300-400 סוגי וויסקי, אנשים רוצים לטעום דברים חדשים - וויסקי טייוואני, הודי, יפני - דברים שפעם לא חשבו עליהם בכלל. הם סקרנים".
הסקרנות הזו עומדת במרכז האירוע הקרוב - שיתוף פעולה עם יבואנית האלכוהול Global Wine & Spirits, שאחראים על מותגים כמו גלנפידיך, הנדריקס, בלוויני ועוד. את החברה שהבעלים מגדיר כ"מאוד מקצועית, מאוד שקופה". "אנחנו עובדים איתם מאז שהם הוקמו, לפני שנה וחצי־שנתיים. לקחו את הטובים ביותר, כל אחד יודע מה הוא עושה. מאוד נוח לעבוד איתם".

ב־21 לחודש, בכל סניפי הרשת - רמת גן, פתח תקווה, כפר סבא, גבעת שמואל ונתניה - יתקיים אירוע טעימות ענק של Global Wine & Spirits, עם מוזיקה טובה, אווירה צעירה והמון טעימות למשקאות מיוחדים. "זו הזדמנות לנסות דברים חדשים במקום אחד," הוא אומר. "יהיו עמדות עם טעמים שאנשים לא נחשפים אליהם בדרך כלל".
האירוע יכלול גם שלוש סדנאות מקצועיות בהרשמה מראש: ג'ין הנדריקס, ג'ק דניאל'ס, וסינגל מאלטים סקוטיים של גלנפידיך ובלוויני. "בדרך כלל אנחנו עושים טעימות", הוא מסביר, "אבל הפעם גלובל הרימו את זה שלב קדימה. הסדנאות יהיו מאוד מצומצמות, עם הסברים מעמיקים ומדריכים מקצועיים מהמותגים".
ואיך יראה השוק הישראלי בעתיד? "אני מקווה שלמקום טוב. המגוון תמיד גדל, המותגים החזקים נשארים, אבל השוק מתפתח לכיוונים יותר מקצועיים, יותר איכותיים. תרבות היין ותרבות השתייה מאוד מתפתחות. לא בהכרח על חשבון הכמות - אבל יש יותר אנשים שמוכנים להשקיע באיכות, גם אם זה אומר לשתות קצת פחות".