מעסק קטן למותג מוביל: כיצד הגיעו המוצרים של 'מאמי קר' לכל בית בישראל?
סיפור ההצלחה של מותג הטיפוח הטבעי לנשים בהיריון ולאחר לידה MommyCare החל לפני כעשרים שנה כשגיסתו של המייסד, שוקי שקד, רכשה בארה"ב קרם למניעת סימני מתיחה שזכה להתעניינות רבה בקרב חברותיה. שקד הבחין בחוסר בשוק הישראלי למוצרים מסוג זה, והחל לפתח סדרת מוצרי טיפוח נגישים. כעת, שקד משתף את סוד ההצלחה ומסביר כיצד MommyCare ממשיכה להתרחב ולהוביל את שוק הטיפוח בארץ

לפני כשני עשורים, בזמן טיול משפחתי בארצות הברית, נולד רעיון שהפך לימים לאחד מסיפורי ההצלחה הבולטים בתחום טיפוח העור בישראל. במהלך הטיול, גיסתו של שוקי שקד, אז מהנדס הייטק, רכשה קרם ייחודי למניעת סימני מתיחה. הקרם עורר עניין רב בקרב חברותיה בארץ, וגרם לשקד להבין שישנו חוסר בולט בשוק המקומי למוצרי טיפוח טבעיים ואיכותיים המיועדים לנשים בהיריון ולאחר לידה.
מתוך זיהוי הצורך הזה, ומתוך אהבתו לתחום הבריאות, שקד יצא למסע חדש יחד עם שני אחיו, חיים ולירן. במשך שנתיים של פיתוח קפדני וחסר פשרות, ובשיתוף פעולה עם רופא ישראלי, הם פיתחו סדרת מוצרי טיפוח טבעיים. בשנת 2006, הושק המותג MommyCare מתוך חזון ברור: להציע מוצרי טיפוח נקיים, איכותיים ונגישים, שיתרמו לבריאות של מיליוני נשים ותינוקות.
ההצלחה לא איחרה להגיע. שלוש שנים בלבד לאחר ההשקה, המוצרים כבר עמדו על המדפים של רשת סופר-פארם. כיום, חברת "מאמי קר" ממשיכה להתרחב, ומובילה את שוק הטיפוח הטבעי בישראל בזכות ערכיה המנחים: איכות, חדשנות, ושמירה על הבריאות.
"כאשר MommyCare החלה את דרכה, כמעט אף אחד לא ידע מה זה פרבנים, SLS או אלומיניום בתכשירים," מספר שקד. "אמרו לנו שנישאר במדפי מחלקות הטבע, אבל אני רציתי להיות נגיש לכולם, לצד המוצרים הנפוצים. אם המוצרים טובים, למה שיישארו רק לקהל מצומצם?"

הדרך להצלחה לא הייתה פשוטה. ישראל היא שוק קטן עם רגולציה מורכבת ועלויות ייצור גבוהות, והיה צורך לחנך את הצרכנים לגבי היתרונות של מוצרים טבעיים. "המון אנשים לא ידעו להבחין בהבדלים," מציין שקד, "אבל מרגע שניסו, הם הרגישו את השינוי." לאט לאט, החברה צברה קהל נאמן של משפחות ואמהות שחיפשו מוצרים נקיים ובטוחים יותר עבור התינוקות שלהן.
במשך שנים, MommyCare ניהלה באופן עצמאי את כל שרשרת הפיתוח, הייצור וההפצה: מפעל בבעלותה, בקרת איכות קפדנית, אנשי מכירות, מחסן ושינוע. אבל ככל שהחברה צמחה, התבהר הצורך בשותף אסטרטגי. כדי להגיע לכל בית בישראל, הם נדרשו לכוח אחר. נקודת המפנה הגיעה עם ההחלטה לחבור לדיפלומט, אחת מחברות הייבוא וההפצה המובילות בארץ.
“זה היה רגע משמעותי עבורנו,” מספר שקד. “אנחנו רוצים שכל אמא בישראל תוכל לקנות מוצרים טבעיים ובריאים ודיפלומט מאפשרת לנו להגשים את זה.” השותפות החדשה שיחררה את החברה מהצורך לנהל בעצמה את כל מערך ההפצה, ואפשרה לה להתמקד בפיתוח מוצרים חדשים ובהרחבת הפעילות. “זה נתן לנו גב עצום, פריסה רחבה בכל הארץ, וביטחון שאנחנו לא לבד.”
עבור דיפלומט, החיבור עם מאמי קר הוא המשך טבעי לדרך שבה צמחה בעצמה. גם דיפלומט החלה את דרכה כעסק קטן לייצור ומכירה של סכיני גילוח בנצרת עילית, ובהמשך הפכה לאחת מחברות המכירות וההפצה המובילות בישראל. העבודה המשותפת של דיפלומט עם עסקים קטנים כמו MommyCare מהווה עבור החברה סגירת מעגל, המחזירה אותה למקום שממנו היא באה, ולערכים שמאפיינים ומלווים אותה עד היום.
"אנחנו יודעים היטב מה זה אומר להיות עסק קטן שנאבק על המקום שלו בשוק תחרותי," אומר יוסי חורב, מנכ"ל דיפלומט ישראל. "לכן עבורנו, לפתוח דלתות עבור עסקים קטנים זה לא רק עניין עסקי. זו דרך לחזק את הכלכלה המקומית, לעודד תחרות אמיתית על המדף, ולהעניק לצרכן הישראלי יותר אפשרויות בחירה. בעיניי זו שליחות, וגם זכות גדולה להיות חלק מהמסע הזה".
MommyCare ממשיכה לייצר הכל בישראל, מתוך מחויבות לערכים של קיימות ותעסוקה מקומית. במפעל שלה עובדים יחד כל גווני האוכלוסייה, וביניהם גם אנשים עם צרכים מיוחדים. “אנחנו מאמינים שכחול־לבן זה לא סיסמה,” אומר שוקי שקד. “כל מה שאפשר – אנחנו מייצרים בארץ.” מה שהתחיל כקנייה מקרית של קרם בארצות הברית הפך לסיפור השראה על משפחה שהחליטה לחלום אחרת. "מאמי קר" היא עדות לכך שגם עסק קטן יכול לחולל שינוי אמיתי כשהוא מתמיד, נשאר נאמן לערכים שלו, ומוצא את השותף הנכון.

עבור דיפלומט זו המחשה לערכים שמלווים אותה מאז ומתמיד - חיבור לעסקים קטנים, מחויבות לצמיחה משותפת וראייה קדימה שמחזקת גם את היצרנים וגם את הצרכנים בישראל. מתוך הגישה הזאת, יזמה חברת דיפלומט פרויקט חברתי שמטרתו לסייע לעסקים להתאושש מהתקופה הקשה שהמשק הישראלי עבר בשנים האחרונות, וזאת באמצעות מתן שירותי מנטורינג והעצמה עסקית. אל הפרויקט הנוכחי ניגשו מספר יצרנים קטנים ומתוכם נבחרו שניים לאחר מיון ובחינת התאמה ליכולות דיפלומט ולצרכי היצרן.
גם העסק שלכם זקוק לשירותי מנטורינג והעצמה עסקית? לחצו כאן להשתתפות בפרויקט "דיפלומנטורינג" >>