articles

חתונת השנה

reality
 
reality

הרזרבות מהחתונה שלכם יכולות להיות ארוחת הערב של מישהו

לנה ומעיין ביקשו להעביר את עודפי המזון מהחתונה שלהם לארגון לקט, המנצל שאריות מזון מאירועים ומעביר אותן לנזקקים. איך זה בדיוק עובד, ומי עושה את זה?

מאור בוכניק | mako | פורסם 08/11/10 11:24

אתם בחתונה. אתם קמים לקחת תוספת בפעם השלישית, ומבחינים שכלי ההגשה עדיין עמוס בשפע של נתחי בשר מרשימים. הניצוץ הפולני שבכם מרים את ראשו, ולרגע קל חולפת לה מחשבה סוררת: לאן הולך כל האוכל הזה כשהמסיבה נגמרת? לא חראם?

בטח חראם. קחו, בחישוב גס, את כמות המנות שנספרו אקסטרה או שלא נאכלו ונותרו בסוף האירוע במטבח, ותגיעו לעשרות קילוגרמים של אוכל (רק במנות עיקריות. את התוספות מי סופר בכלל) שהולכות בסוף האירוע לפח, און-דה-האוס.  

אין הרבה מה לחפש בחצר האחורית של מטבח באולם אירועים, אולי חוץ מלמתנדבים מארגון "לקט ישראל" שמגיעים לשם בלילה, נכנסים מהכניסה הצדדית, וכשהדי הבסים נשמעים במעומעם הם מעמיסים קונטיינרים של מזון ומעבירים אותם לבתי תמחוי רגע לפני שהם נזרקים לפח.

לא נוגעים באוכל שיצא לשולחנות

בחלק מהמקרים פונה הארגון בעצמו לאולמות שמחה וגני אירועים ומציע להם להצטרף לקו החלוקה, ובמקרים אחרים פונים בעלי האולם ביוזמתם אל "לקט" ומבקשים שיאספו מהם את העודפים בסוף הערב. "המתנדבים מתאמים עם מנהל האירוע, והם מגיעים עם כלים חד-פעמיים כדי שהכל יהיה סטרילי", מספרת רחלי פפר, מנהלת פעילות ב"לקט ישראל", ומרגיעה בעל אולם או גן שחושש להצטרף לקו החלוקה. "אנחנו נותנים למקום מכתב שמסיר ממנו אחריות ברגע שהאוכל עובר אלינו, כדי שלא ידאג שחלילה המזון לא יישמר בתנאים נאותים", היא מסבירה.

ארגון לקט: אוספים מזון מאולמות אירועים לא חבל לזרוק? | צילום: mako

"בערב עם שלל מוצלח אנחנו יוצאים עם בערך 50 קילו של מנה עיקרית", מספר זוהר כספי מרעננה, מנהל תחום מחשוב בחברת אורנג' המתנדב ב"לקט" כבר שנה יחד עם אישתו שרון. "אנחנו מגיעים, מנסים לא לעבור דרך האורחים, נכנסים למטבח ומשם מעמיסים לרכב", הוא מספר. המתנדבים לא נוגעים באוכל שעל השולחנות, אלא לוקחים אך ורק מזון שעוד לא הוגש מהמטבח. כחלק מהבילוי המשותף, אוספים זוהר ושרון ברכב הפרטי שלהם מנות עיקריות ותוספות חמות. "אנחנו מגיעים בסביבות 23:00 בלילה לאירוע, ובשעה אחת אנחנו כבר במיטה", אומר זוהר.

ארגון לקט: אוספים מזון מאולמות אירועים המתנדבים של ארגון לקט | צילום: mako

כשאורחי החתונה מתחילים להתפזר המזון שנאסף בחתונה כבר עושה את דרכו בקונטיינרים אל מחסן המזון, כאשר למחרת הוא יאכיל לפחות 50 פיות. הוא יחולק מחדש למנות אישיות קטנות בכלי פלסטיק קטנים, ובכל מנה כזו יהיו פחמימות וחלבון, שיכול להיות שאתמול קראו לו קרפצ'יו, אבל היום הוא על תקן המנה הבשרית – ואולי גם קצת שמחה, שהתגלגלה מהחתונה בצורת מנה חמה.

>> מתחתנת? את מוזמנת להיעזר במומלצים שלנו
ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגיות: חתונת השנה   חתונה   תרומה  
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן