כן כן, הגיע הזמן הזה בשנה שתמיד אנחנו מחכים לו, ובו נוכל סוף סוף לראות עוד כמה אנשים נולדו בשנה שחלפה שלהם את אותו השם כמו שלנו. אז אם עומד להצטרף אליכם תינוק או תינוקת חדשים למשפחה, או שסתם תמיד רציתם לדעת איזה שם הוא הכי הכי פופולארי בישראל – אנחנו פה בשבילכם. קבלו את רשימת השמות הכי נפוצים בארץ לשנת 2019, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. 

אז השם הנפוץ ביותר בקרב הבנות היהודיות בישראל, זו השנה הרביעית ברציפות (!) הוא תמר עם 1,223 תינוקות הנושאות את השם הזה. ממש טיפה אחריה ברשימה יש את מאיה עם 1,208 ילדות שנקראו בשם הזה, והוא נפוץ במיוחד בהוד השרון וניתן ל-5.8% מהבנות שנולדו ביישוב זה. השלישית ברשימה היא נועה (1,169). השמות הכי פחות פופולאריים הם דקל, אוולין, קארין, פז, אסתי, הילני, נסלי וצילה – לכל אחד מהם נוספו רק 11 תינוקות עם השם הזה בשנת 2019.

אצל בנות מוסלמיות השם הראשון ברשימה הוא השם הכל כך יפה מרים עם 511 תינוקות הנושאות את השם הזה. מיד אחריו ברשימה מגיעים שאם וג'ורי. השם הכי פחות נפוץ הוא אלענוד – גם הוא עם 11 תינוקות חדשים בלבד. אצל בנות נוצריות אגב השם הנפוץ ביותר הוא מאוד דומה – מריה (31) ואצל דרוזיות מככב השם ג'ורי (31).

ומה קורה אצל הבנים? אז פה השם הנפוץ ביותר בקרב הבנים היהודים היה דוד (1,488 ילדים נקראו בשם זה ב-2019). אחריו אריאל שניתן ל-1,341 ילדים שהם 2.1% מהבנים היהודים. אחריהם, הגיע השם לביא (1,302) שזו בשבילו הפעם הראשונה שהוא מככב ברשימה שלנו. באופן מפתיע, ועל אף שהוא ממש דומה לשם דוד, השם הכי פחות נפוץ הוא דיויד עם רק 11 תינוקות חדשים עם השם הזה.

בגזרת הבנים המוסלמים אין שינוי – ומוחמד ממשיך לככב עם 2,581 תינוקות בשם הזה. זהו גם השם הנפוץ בישראל בכלל – אם כי יש ירידה קלה בהורים שבוחרים בשם זה לילדיהם. אחרי מוחמד מגיעים אחמד (802) ויוסף (716), כשרדואן הוא השם הכי הכי פחות נפוץ. אצל בנים נוצרים השם האהוב ביותר הוא שרבל (30), ואצל הדרוזים אדם (52).

דבר מעניין נוסף שאפשר לראות ברשימת השמות הוא המספר העולה של שמות היוניסקס. שמות כמו אריאל, עומר, נועם, אורי, דניאל, אליה, הלל  הם אהובים מאוד. בקרב המוסלמים הטרנד פחות הצליח ויש רק מעט שמות כאלה, בהם נור, ג'וד ומלאק.

למרות השוני בטרנדים יש לא מעט שמות משותפים ואהובים לשתי הדתות: יוסף שקרב בנים יהודים קיבל 1,176 קולות ואצל המוסלמים 716, וכך גם אדם ואמיר. ליאן, אלין ונור הם שמות פופולארי בקרב הבנות היהודיות, המוסלמיות והדרוזיות.