עם כל הכבוד לגלי התחלואה הבאים וההולכים, האזעקות והיירוטים, משבר האקלים הגלובלי, הבחירות הבלתי נגמרות והעובדה ששוב לא ניצחנו באירוויזיון – אם יש משהו ששנת תשפ"א לא אכזבה בו (ולא היו הרבה כאלה), זה הבייבי-בום שציפינו לו ולא בושש לבוא.

אז כמו ששרה חווה אלברשטיין - "לכל איש יש שם", מה שאומר שלכל תינוק או תינוקת שהחליטו להגיח אל אוויר העולם יש גם שני הורים שהתלבטו ברמות איך יקראו לו ונכנסו למאגר השמות הגדול שלנו, כדי לחפש את הבחירה המנצחת.

ומכיוון שאנחנו מכורים לסיכומי שנה, לא נזניח אתכם גם הפעם, ואספנו עבורכם את 5 הטרנדים הכי חמים בעולם השמות: אלו שהכי אהבתם, אלו שהכי הקלקתם, אלו שפשוט עשו לכם את השנה.

קצר ולעניין

אולי זה חוסר הסבלנות שתקף את כולנו עם כל השינויים וההתקלות, אבל רבים מכם החלטתם ללכת על שמות קצרים. בכל זאת, כשאתם קוראים לילדים שלכם לבוא לאכול ארוחת ערב, לא תמיד נשארות לכם אנרגיות להברות מיותרות. את טבלאות סיכומי השנה שלנו כבשו בכיף שמות כמו ריי, קאי, ליב, ניב, זיו, ריף ודומיהם, ואפילו הסלבס כבר התחילו להתאהב.

הבינלאומיים

ואם יש עוד משהו שהקורונה גרמה לנו להבין, זה שאנחנו עולם קטן מאוד. נועה קירל משחררת להיטים בחו"ל, קוונטין טרנטינו מכבד בנוכחותו את טקס פרסי אקו"ם, להיט של ליאור רז כובש את נטפליקס העולמית, ארטיום דולגופיאט מביא זהב וגם לינוי אשרם חוגגת זהב מתוק במיוחד מול התאומות הרוסיות בכיינינה. עם כזה מוניטין, והזדמנויות עסקיות במרחק שיחת זום - לא פלא שרבים מכם בחרתם ללכת על שמות בינלאומיים, כאלה שלא קשה להגות בשפה אחרת, שלא נשמעים מנוכרים בהוליווד, בוולסטריט, באמריקן איידול ובכל במה אחרת: מיה, ארייה, אדל, מיקה, יולי, והיד עוד נטויה. לכו תדעו, אולי עד שהם יגדלו, כבר יפתחו את נתב"ג ואז זה באמת יעזור להם במשהו...

הקאמבק הגדול של אדל (צילום: מתוך "סטרדיי נייט לייב", yes ו-STING TV)
הלו מהצד השני. אדל | צילום: מתוך "סטרדיי נייט לייב", yes ו-STING TV

חוזרים למקורות

התנ"ך, מאגר השמות הבלתי נדלה הזה שגם זיכה אותנו בכינוי "עם הספר", מוכיח לנו שוב ושוב כמה הוא על זמני. לא משנה כמה זמן עבר מאז הוא נכתב, נדמה שעדיין השמות התנ"כיים מככבים בפסגות טבלת מנוע החיפוש: איתמר, אריאל, אביגיל, עידו, אימרי, דניאל, איתי, וכמובן איך אפשר בלי האובייס – אברהם ושרה איט איז.

טבע

והנה עוד משהו שלא היה לנו השנה – טבע. בין סגר לסגר, והגבלות על יציאה מעבר לרדיוס של שני מטרים, הורים רבים בחרו להשלים את החסך בדרך מקורית ולהעניק לילדיהם שמות מעולם החי והצומח. קחו למשל את ארי ולביא, ארבל, תומר ואפילו ים, יובל ופלג. אם זה לא עושה חשק לאיזה קמפינג ביער, אנחנו לא יודעים מה כן.

_OBJ

מיוחדים

ולסיכום, הטרנד שלא עוזב אותנו אף פעם. מסתבר שיותר משאתם רוצים להיות בינלאומיים, שורשיים או ענייניים – אתם רוצים שהילדים שלכם יהיו הכי מיוחדים שיש. הקטע הזה של להמציא את הגלגל (וואלה, גלגל, באמת אין עוד שם כזה...) ולחשוב על שם שלא יהיה לאף אחד – קצת אוברייטד. בכל זאת, הילד שלכם הוא לא איזה פתית שלג מיוחד ובין הסיטואציה בה יש לילדה בשם ליה, עוד 7 ילדות בגן שחולקות איתה את השם, לבין לקרוא לבת שלכם לייק – יש שטח אפור גדול מאוד. קחו למשל את נהוראי, גוני, בארי, עלמא וחבריהם. רוצים לדעת מה נשאר בגבול הלג'יט? תזכרו שיום אחד הם הולכים להיות סבא וסבתא.

ואם אתם טיפוסים של תכל'ס - קבלו את רשימת 40 השמות שהכי חיפשתם בתשפ"א:

 

  1. אימרי

  2. ריי

  3. אריאל

  4. ארייה

  5. איתי

  6. לביא

  7. ליה

  8. גאיה

  9. יובל

  10. רומי

  11. קאי

  12. נועם

  13. אופיר

  14. ארי

  15. נועה

  16. עומר

  17. עידו

  18. מיקה

  19. אלה

  20. ניתאי

  21. יהל

  22. מאיה

  23. ארבל

  24. מיה

  25. דניאל

  26. יהלי

  27. אורי

  28. ליב

  29. זיו

  30. עלמה

  31. ניב

  32. בארי

  33. נהוראי

  34. ליבי

  35. גוני

  36. נוגה

  37. אדל

  38. תומר

  39. איתמר

  40. אביגיל

 בהריון או אחרי לידה? מזל טוב! באפליקציית איזי ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: