mako
פרסומת

בקרוב בישראל? המינוי המוזל של ChatGPT הושק בהודו

ניק טורלי, המנהל של הצ'אטבוט הפופולרי, הודיע על מינוי חדש ומוזל במיוחד למשתמשים בהודו. במקום לשלם 23 דולר למנוי הפלוס כל חודש, הם יכולים לשלם 4.60 דולר עבור מנוי בשם ChatGPT GO, ולקבל גרסה שהיא פי 10 יותר טובה מהחינמית. בינתיים המנוי זמין רק להודו, אבל לפי דבריו של טרולי הם בוחנים לשחרר גרסה מוזלת לעוד מדינות

יונתן אפולט
פורסם: | עודכן:
ChatGPT
ChatGPT | צילום: Tada Images, שאטרסטוק
הקישור הועתק

חברת OpenAI השיקה היום בהודו תוכנית מינויים חדשה וזולה יותר ל-ChatGPT בשם ChatGPT GO, במחיר של 399 רופי לחודש (כ-4.60 דולר או טיפה יותר מ-15 ש"ח), וזולה משמעותית מהתוכנית הקיימת Plus שמחירה 1,999 רופי (כ-23 דולר לחודש או 77 ש"ח). החברה הפעילה לפני מספר ימים תמחור במטבע המקומי לכלל התוכניות שלה, ובעקבות ההשקה הזו תאפשר גם תשלום באמצעות מערכת התשלומים ההודית המאוחדת (UPI). השם החדש זכה בקרב עיתונאים שונים לכינוי המשעשע CheapGPT ובצדק.

ניק טורלי, סגן נשיא ב-OpenAI ומנהל ChatGPT, אמר שהתוכנית החדשה תציע פי עשרה יותר הודעות, יצירת תמונות והעלאות קבצים לעומת התוכנית החינמית. בנוסף, ChatGPT GO תספק גם זיכרון משופר - מה שיאפשר תגובות מותאמות ואישיות יותר. לדבריו: "הפיכת ChatGPT לנגיש יותר מבחינה כלכלית הייתה אחת הבקשות המרכזיות מהמשתמשים! אנחנו מתחילים את ההשקה בהודו ונלמד את הפידבק לפני שנתרחב למדינות נוספות". 

טיבור בלאהו, מהנדס תוכנה בעל מוניטין בתחום ההדלפות של מוצרים מבוססי AI, כבר רמז בעבר על התוכנית החדשה ופרטיה. נכון לעכשיו, החברה מגבילה את השימוש בתוכנית הזו רק להודו, אך בעמוד התמיכה שלה נכתב שהיא פועלת להרחיב את ההשקה לאזורים נוספים.

בחודש שעבר ציין טורלי של-ChatGPT יש כעת למעלה מ-700 מיליון משתמשים כל שבוע ברחבי העולם - עלייה משמעותית מה-500 מיליון שהיו לה בחודש מרץ. מאז שהושק הפיצ'ר החדש של יצירת תמונות במרץ, נרשמה עלייה בשימוש בהודו. מנכ"ל OpenAI סם אלטמן אמר לאחרונה בפודקאסט שהודו היא השוק השני בגודלו של החברה. עם תוכנית Go, החברה מקווה לנצל את הפוטנציאל הזה.

לפי חברת הניתוחים AppFigures, הודו היא המדינה המובילה בעולם בהורדות אפליקציית ChatGPT, עם יותר מ-29 מיליון הורדות ב-90 הימים האחרונים. עם זאת, האפליקציה הכניסה רק 3.6 מיליון דולר מהשוק ההודי באותה תקופה.

פרסומת

המהלך הזה צפוי להוביל לעלייה בשיעור המשתמשים המשלמים עבור ChatGPT, בזכות המחיר הנגיש. גם חברות AI אחרות החלו לפעול בכיוון דומה כדי למשוך משתמשים מהקהל העצום של גולשי האינטרנט בהודו - מעל 850 מיליון בני אדם.
בחודש שעבר, למשל, פרפלקסיטי שיתפה פעולה עם ספקית הסלולר Airtel כדי להציע מינוי חינמי ל-Perplexity Pro, וגוגל העניקה לתלמידים בהודו תוכנית AI Pro בחינם למשך שנה. למרות ש-OpenAI לא מחלקת "מתנות" בחינם במסגרת המהלך הזה, התמחור המקומי והנגיש צפוי להעלות משמעותית את שיעור ההמרה למנויים בהודו.

נציין שהחברה מנסה שיטות שונות כדי להגדיל את הרווחים שלה. למרות כמות המנויים המשלמים הדי גדולה שלה, היא עדיין מפסידה כסף. במהלך סוף השבוע טרולי לא סגר את הדלת לאפשרות שיכניסו פרסומות לתוך הפלטפורמה.