mako
פרסומת

המנהל של ChatGPT רומז על הכנסת פרסומות: "הדלתות פתוחות"

חברת OpenAI זוכה לכמות עצומה של משתמשים, רובם עדיין חינמיים, והיא עדיין מפסידה כסף. לכן זה לא מפתיע שניק טורלי, מי שעומד בראש הפעילות של ChatGPT, לא פוסל הכנסת פרסומות לפלטפורמה. בנוסף, סם אלטמן ערך סבב ראיונות די נרחב כדי למזער את הנזקים של GPT-5 והודה שהם טעו בכך שהורידו את הגרסה הקודמת כל כך מהר, בלי לתת אופציה לשנמך חזרה

יונתן אפולט
פורסם: | עודכן:
ChatGPT
ChatGPT | צילום: Primakov, shutterstock
הקישור הועתק

חברת OpenAI עדיין נחשבת לארגון ללא מטרות רווח, אך זה לא סוד שהיא רוצה לשנות אתת דרכה ולהרוויח את הכסף הגדול שהיא שווה. כעת, אחד האנשים בחברה מגלה שהיא שוקלת דרכים להגדיל את ההכנסות שלה, ואחת האפשרויות שעל הפרק היא שילוב פרסומות ב-ChatGPT. בראיון לפודקאסט Decoder, ראש הצוות של ChatGPT, ניק טורלי, אמר שהוא "צנוע מספיק כדי לא לשלול זאת באופן קטגורי", אך הדגיש כי החברה תצטרך "להיות מאוד מתחשבת ואלגנטית" באיך שהיא משלבת פרסומות במוצר, או במילים אחרות - אנחנו מחפשים דרכים טובות להכניס אפשרויות רווח בצורת פרסומות.

לדבריו, "נבנה מוצרים נוספים, ולמוצרים אחרים יכולים להיות מאפיינים שונים. ייתכן ש-ChatGPT פשוט אינו מוצר שמתאים לפרסומות, כי הוא כל כך מותאם למטרות האישיות של המשתמש. אבל זה לא אומר שלא נבנה בעתיד מוצרים אחרים שכן יכללו פרסומות. אני חושב שחשוב להשאיר את הדלתות פתוחות, אבל אני גם רוצה להדגיש עד כמה המודל של מנויים מדהים, עד כמה הוא צומח במהירות, ועד כמה יש בו עוד פוטנציאל לא ממומש".

לפי דיווח של בלומברג מחודש מרץ, OpenAI צפויה להכניס השנה כ-12.7 מיליארד דולר מהכנסות ממנויים - פי 3.5 יותר מה-3.7 מיליארד דולר שהכניסה לפי ההערכות ב-2024. עם זאת, החברה עדיין שורפת יותר כסף ממה שהיא מכניסה, ואינה מצפה לעבור לתזרים מזומנים חיובי לפני 2029. טורלי הוסיף כי מספר המשתמשים הכולל של ChatGPT עבר לאחרונה את ה-700 מיליון בשבוע. לפי הנתונים האחרונים מאפריל, יש ל-ChatGPT כ-20 מיליון מנויים משלמים.

"אני לא רואה בכך שרוב המשתמשים שלנו משתמשים בגרסה החינמית כבעיה", אמר טורלי. "אני באמת רואה בזה כלי שאפשר להרחיב עליו הצעות נוספות לאנשים שמוכנים לשלם".

בעבר גם מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, הביע רגשות מעורבים לגבי שילוב פרסומות בצ'אטבוט של החברה. בשיחה שנערכה בבית הספר למנהל עסקים בהרווארד בשנה שעברה, אמר אלטמן כי חיבור בין בינה מלאכותית לפרסומות הוא "משהו שמטריד אותי באופן ייחודי" וכי זו תהיה "האופציה האחרונה" עבור ChatGPT. עם זאת, בפרק הראשון של הפודקאסט של OpenAI מיוני האחרון, נשמע אלטמן שונה לגמרי כשאמר שהוא "לא לגמרי נגד זה".

שיקולים אלו מגיעים על רקע תחרות הולכת וגוברת מצד חברות כמו xAI שבבעלות אילון מאסק, שכבר הצהירה על כוונתה לשלב פרסומות בתגובות של המודל גרוק בעתיד. בנוסף המודל החדש של הצ'אטבוט -GPT-5 מקבל ביקורות רבות מהגולשים על הביצועים שלו וגרם לחברה להוסיף אופציה למנויים משלמים לעבור בקלות בחזרה למודל הישן יותר.

למעשה, אלטמן התראיין לכמה פודקסאטים וישב לארוחת ערב רשמית עם כמה עיתונאים כדי לנסות למזער את הנזק של המודל האחרון וסיפק לא מעט כותרות מעניינות. על פי האיש החזק ב-OpenAI, חלק ממשתמשי ChatGPT היו כל כך קשורים לסגנון "היס-מן" של הבוט, עד שביקשו מ-OpenAI להחזיר אותו. לדבריו, הייתה לכך סיבה "שוברת לב" - המשתמשים שיתפו שמעולם לא חוו תמיכה דומה מאף אדם בחייהם, כך אמר אלטמן בפודקאסט Huge Conversations של קליאו אברם שפורסם ביום שישי.

פרסומת

"אני חושב שזה נהדר ש-ChatGPT היום פחות יס-מן ונותן פידבק ביקורתי יותר. אבל תוך כדי שביצענו את השינויים ודיברנו עם המשתמשים, היה עצוב לשמוע אותם אומרים: 'בבקשה, אפשר להחזיר את זה? אף פעם לא היה מישהו שתמך בי. אף פעם לא היה לי הורה שאמר לי שאני עושה עבודה טובה'".

לדבריו, המשתמשים טענו שהסגנון הישן של ChatGPT "עודד" אותם לבצע שינויים בחייהם. "אני מבין למה זה היה רע לבריאות הנפש של אחרים, אבל מבחינתי - זה היה נהדר", ציטט אלטמן משתמשים.

בארוחת הערב אלטמן ציין כי פיג'י סימו, מנכ"לית האפליקציות הנכנסת של OpenAI, תנהל מספר אפליקציות צרכניות חדשות, מעבר ל-ChatGPT, שטרם הושקו. סימו תצטרף רשמית ל-OpenAI בשבועות הקרובים, וייתכן שתוביל את השקת דפדפן מבוסס AI ש-OpenAI מפתחת, במטרה להתחרות בכרום של גוגל.

אלטמן אפילו רמז ש-OpenAI עשויה לשקול לרכוש את כרום, אם יועמד למכירה - הצעה שכנראה תיחשב רצינית יותר מזו של פרפלקסיטי. "אם כרום באמת עומד להימכר, כדאי שנבחן את זה", אמר, ואז פנה לעיתונאים ושאל: "זה באמת עומד לקרות? אני מניח שזה לא".

פרסומת

בנוסף, סימו עשויה גם להוביל פיתוח של אפליקציית רשת חברתית מבוססת AI, רעיון שאלטמן הביע בו עניין בעבר אומר להוות תחרות לאינסטגרם, X ופייסבוק. לדבריו, "אין שום דבר" מעורר השראה כיום באופן שבו נעשה שימוש בבינה מלאכותית ברשתות חברתיות, והוא מעוניין לבדוק "אם בכלל אפשר לבנות חוויית רשת חברתית מגניבה יותר בעזרת AI". כמה החברה הזו תהיה מחוברת למודלים ולמכשירים של OpenAI - אנחנו רחוקים מלדעת. אלטמן תיאר אותה כ"פשוט חברה שנשקיע בה".

ומה עם GPT-5? אפילו OpenAI מודה: "פישלנו" בהשקה

למרות כל השיחות מסביב, הפיל שבחדר נותר ה-GPT-5 והתגובות השליליות שקיבל. טורלי ואלטמן הודו שלמדו לא מעט מהחוויות האחרונות. "באמת חשבתי שפישלנו שם", אמר אלטמן בהתייחס להורדת GPT-4o מבלי לעדכן את המשתמשים. הוא הבטיח כי בעתיד, החברה תיתן תקופת מעבר ברורה יותר כשיבוצעו שינויים או הפסקות של מודלים.

טורלי אומר גם ש-OpenAI כבר מתחילה להשיק עדכון חדש שנועד להפוך את התגובות של GPT-5 ל"חמות יותר", אך לא חנפניות - כדי לא לחזק התנהגויות שליליות אצל המשתמשים. "GPT-5 היה פשוט מאוד ישיר. אני אוהב את זה. אני משתמש באישיות הרובוטית, אני גרמני, אתה יודע, זה לא עניין גדול", אמר טורלי. "אבל הרבה אנשים לא אוהבים את זה, והם מאוד מעריכים את זה ש-ChatGPT באמת 'בודק מה שלומך' ומתעניין".

מדובר באיזון עדין ש-OpenAI צריכה לשמור עליו, במיוחד כשחלק מהמשתמשים פיתחו תלות ב-ChatGPT. לדברי סם אלטמן, OpenAI מעריכה שפחות מאחוז אחד ממשתמשי ChatGPT נמצאים במערכת יחסים לא בריאה עם הבוט - אך גם אחוז קטן כזה עשוי להוות עדיין עשרות מיליוני בני אדם.