mako
פרסומת

בהפסד של 262 מיליון דולר: מטא מכרה את גיפי לשאטרסטוק

פייסבוק קנתה את פלטפורמת התמונות המונפשות גיפי בשנת 2020 ב-315 מיליון דולר, וכבר ב-2021 רשות התחרות והשווקים בבריטניה (CMA) הודיעה כי עליה למכור אותה בשל חשש לפגיעה בתחרות בשוק הפרסום הדיגיטלי וברשתות חברתיות אחרות. לאחר שהערעור שלה נדחה, מטא מכרה אותה במחיר של 53 מיליון דולר למאגר התמונות המקוון בתשלום

דנה גוטרזון
פורסם:
מטא, meta
מטא, meta | צילום: Jeff Chiu, ap
הקישור הועתק

מאגר התמונות Shutterstock הודיע ביום שלישי כי ירכוש את Giphy ואת המאגר המקוון שלה של תמונות מונפשות תמורת 53 מיליון דולר, לאחר שרשות התחרות והשווקים בבריטניה (CMA) אילצה את מטא למכור את החברה. שווי העסקה נמוך בהרבה מהסכום ששילמה מטא (שאז הייתה פייסבוק), שעמד על 315 מיליון דולר ב-2020.

רשות התחרות והשווקים טענה כי הרכישה של מטא את גיפי תפחית את התחרות בשוק הפרסום ובמדיה החברתית, כבר בנובמבר 2021. לאחר שמטא ערערה, בית המשפט לערעורים אישר את ההחלטה הזו בשנה שעברה, מה שגרם למטא למכור את גיפי כדי לציית לפסק הדין.

גיפי, GIPHY
גיפי, GIPHY | צילום: Postmodern Studio, shutterstock

מטא קיוותה שרכישת גיפי תאפשר למשתמשים שלה להשתמש בגיפים ומדבקות ברשתות החברתיות שבבעלותה – פייסבוק, אינסטגרם ווואטסאפ, והסבירה כי המאגר של גיפי יהיה גם זמין לרשתות החברתיות האחרות, כמו טיקטוק וטוויטר, אולם ב-CMA טענו שהרכישה תפגע בהן ובמפרסמים. מדובר בפסק דין תקדימי כחלק מהמאבק של הרגולוטרים במונופולים של חברת הטק הגדולות.

העסקה תוסיף קבצי GIF ומדבקות לספריית התוכן הדיגיטלי בתשלום של שאטרסטוק, והיא צפויה להיסגר בחודש יוני.

המכירה בהפסד מצטרפת לצרות האחרות של מטא, כאשר בשבוע הבא דווח שיחל סבב הפיטורים השלישי בחברה, במסגרתו יפוטרו עוד אלפי עובדים, מעבר ל-11 אלף איש שפוטרו בחודש נובמבר האחרון.