mako
פרסומת

מכה לפייסבוק: תיאלץ לבטל סופית את רכישת גיפי

פייסבוק קנתה את פלטפורמת התמונות המונפשות גיפי בשנת 2020, וכבר ב-2021 רשות התחרות והשווקים בבריטניה (CMA) הודיעה כי עליה למכור אותה בשל חשש לפגיעה בתחרות בשוק הפרסום הדיגיטלי וברשתות חברתיות אחרות. כעת, לאחר שהערעור של מטא נדחה, התקבלה ההחלטה הסופית, שמהווה תקדים בעולם לביטול רכישה של ענקית טק

דיגיטל
פורסם: | עודכן:
משרדי מטא
צילום: Dirk Hudson, shutterstock
הקישור הועתק

מכה למטא: רשות התחרות והשווקים בבריטניה (CMA) ביטלה סופית את הרכישה של מטא את פלטפורמת התמונות המונפשות, Giphy. לדבריהם, הקנייה של אתר גיפי עלולה לפגוע במשתמשי הרשתות החברתיות האחרות ובמפרסמים.

דובר מטא אמר שהם קיבלו את ההחלטה, אבל הם מאוכזבים. פסק הדין הוא תקדימי וזוהי הפעם הראשונה שבריטניה חוסמת רכישה של ענקית טכנולוגיה, ומאותת על נחישותה לבחון עסקאות גדולות נוספות.

מטא רכשה את גיפי, הספקית הגדולה ביותר של גיפים מונפשים לרשתות חברתיות כמו טיקטוק, סנפצ'אט וטוויטר, ב-2020. ה-CMA חקרה את המכירה וכבר בנובמבר 2021 הורתה למטא למכור את גיפי. מטא, שהייתה אז פייסבוק, נקנסה בסכום שיא של 50.5 מיליון פאונד על סירובה לציית לרשות השווקים והתחרות במהלך החקירה.

גיפי, GIPHY
גיפי, GIPHY | צילום: Postmodern Studio, shutterstock

מטא קיוותה שרכישת גיפי תסייע למשתמשים שלה במציאת גיפים ומדבקות ברשתות החברתיות שבבעלותה – פייסבוק, אינסטגרם ווואטסאפ. בעוד מטא טענה כי גיפי תהיה זמינה גם לרשתות החברתיות האחרות, חקירת ה-CMA מצאה שהרכישה תפגע בהן ובמפרסמים. מטא ערערה על ההחלטה הזו, אך ביולי בית הדין לערעורים לתחרות פסק לטובת ה-CMA ואישר כמעט את כל הנימוקים שלה.

רשות התחרות הצהירה כי היא תומכת בהחלטתה המקורית לבטל את העסקה, שתפחית משמעותית את התחרות בשוק הפרסום הדיגיטלי בבריטניה, והודיעה רשמית אתמול (יום ג') על החלטתה.

בהצהרה מטא מסרה כי היא קיבלה את ההחלטה והוסיפה: "אנו אסירי תודה לצוות Giphy בתקופה לא ודאית זו עבור העסק שלהם, ומאחלים להם הצלחה רבה. נמשיך לחפש הזדמנויות - כולל באמצעות רכישה - להביא חדשנות ואפשרויות ליותר אנשים בבריטניה וברחבי העולם".