mako
פרסומת

דואולינגו הרגה את הינשוף המפורסם שלה בתור קמפיין שיווקי והגולשים מתים על זה

אפליקציית לימוד השפות שהפכה לקונצנזוס בתחום, החליטה לצאת בקמפיין רשת חדש שבו "הרגה" את הקמע המוכר שלה - הינשוף. מאז היא בנתה עלילה שלמה סביב מותו ומותגים וידוענים שונים התייחסו לכך. אבל האם היא עומדת להחזיר אותו לחיים או להחליף אותו בקמע אחר?

יונתן אפולט
פורסם: | עודכן:
מותו של דואולינגו
מותו של דואולינגו | צילום: @duolingo
הקישור הועתק

ככל שמדובר בתעלולי שיווק, זה של דואולינגו פגע בול. אפליקציית לימוד השפות שהפכה לקונצנזוס בקרב מי שרוצה ללמוד שפה שנייה בעזרת תרגילים יומיים - הרגה את הינשוף המוכר שלה. זה מוזר ממש כפי שזה נשמע. "המוות" של הקמע האהוב הצית סערה ברשת, בדיוק מה שאנשי שיווק חולמים עליו, כמעט כל עמוד רשמי של גוף כזה או אחר התעסקו בזה מארגון הבריאות העולמי ועד נטפליקס.

הכל התחיל ביום שלישי, כאשר אפליקציית דואולינגו פרסמה ברשתות החברתיות שלה שהינשוף המפורסם שלה, Duo, מת.

"בלב כבד אנו מודיעים לכם כי Duo, הידוע רשמית כינשוף של דואולינגו, הלך לעולמו", נכתב בפוסט ברשתות החברתיות. "הרשויות חוקרות כעת את סיבת מותו ואנו משתפים פעולה באופן מלא. בכנות, כנראה שהוא מת בזמן שחיכה שתעשו את השיעור שלכם, אבל מה אנחנו יודעים. היינו מודעים לכך שהיו לו הרבה אויבים", הוסיפה ההודעה. מאוחר יותר, האפליקציה המשיכה את קו העלילה ופרסמה סרטון שבו נראה אדם עם התחפושת של Duo "נהרג" על ידי רכב סייברטראק של טסלה והכריזה שהם "גילו" את נסיבת מותו.

הינשוף הפך למם כבר בתחילת 2019, עם "הינשוף המרושע של דואולינגו" שהופיע בפוסטים ברשתות החברתיות. אך רק ב-2021 הוא זכה לתהילה בטיקטוק, שם האפליקציה פרסמה סרטונים הומוריסטיים עם גרסה בגודל טבעי של הקמע. אמיתי או לא, ההכרזה על מותו של Duo עוררה מותגים וארגונים נוספים להצטרף ל"בדיחה" ולהביע אבל על הדמות ברשתות החברתיות.

פרסומת

"#RIPDuo. מי ייתן וסיבת מותו תזוהה במהרה," כתב ארגון הבריאות העולמי ביום רביעי ב-X, לצד תמונה של Duo בשחור-לבן עם איקסים על עיניו. "דבר אחד בטוח: זה לא אבעבועות שחורות, כי המחלה הוכחדה מאז 1980".
"כנראה שמישהו שכח את חליפת החלל שלו…" כתבה סוכנות החלל האירופית ב-X, לצד תמונה של Duo צף בחלל. "עוף גבוה, חבר".

נטפליקס שיתפה תמונה של Duo באינסטגרם כאחד השחקנים שהודחו מסדרת הלהיט הקוריאנית "משחק הדיונון", חשבונות של משחקים פופולריים כמו Halo ו-Assassin’s Creed יצרו תמונות של Duo מתאבל על ידי דמויות מהמשחקים.

פרסומת

אפילו כוכבת הפופ, דואה ליפה, שהינשוף כינה אותה "אמא" באחד הסרטונים, הגיבה למותו. "עד שהמוות יפריד בינינו", היא כתבה ב-X, לצד אימוג'י של לב שבור.

לפני "מותו", Duo עורר סערה ברשת כאשר הגיב למופע המחצית של הסופרבול. הקמע לעג לראפר הקנדי דרייק, שעליו נכתב השיר של קנדריק לאמאר, "Not Like Us". יש שצחקו כי הינשוף "מזייף" את מותו כדי להתחמק מתביעות אפשריות מדרייק. עד היום, "מותו" של Duo הפך לשיחת היום ברשת. מאז פרסום הפוסט, הוא הגיע בטוויטר למעל 100 מיליון משתמשים, בטיקטוק למיליוני צפיות, ובאינסטגרם קיבלה ההודעה כ-32 אלף תגובות וכמעט מיליון וחצי לייקים.

פרסומת

אומנם דואולינגו משחקת עם העוקבים שלה בקמפיין השיווקי על מותו של Duo, אבל אל תתפלאו אם יהיה לו סוג של חיים אחרי המוות. "יחד, אם באמת ננסה, נוכל להחזיר את Duo", רמזה דואולינגו בפוסט האחרון שלה שעלה אתמול. האם החברה תצא עם לוגו חדש בקרוב או שתחזיר אותו לחיים? נדע בקרוב, או שלא.