"עלייה ברורה בשכר": 20 יוצרות התוכן הכי מרוויחות ל-2025
בשנת 2025 חלה עלייה של 40% בתקציבים שהוקצו ליוצרי תוכן ומשפיענים לעומת השנה שעברה בישראל, כך עולה מנתוני יומנז, הפלטפורמה שמחברת בין מותגים למשפיענים. החברה מפרסמת את דירוג 20 יוצרי התוכן המצליחים לשנת 2025, על פי הפרמטרים - היקפי קמפיינים, נתוני מעורבות, תוצאות מכר והכנסות, וגם השנה כל הרשימה מורכבת מנשים


משנה לשנה יוצרי התוכן, המשפיענים, הופכים לכוח מסחרי חזק, שאף אחד כבר לא יכול להתעלם ממנו. מנתוני Humanz, הפלטפורמה הגדולה בארץ שמחברת בין יוצרי תוכן למותגים, עולה כי ב-2025 חלה עלייה ברורה בשכר של יוצרות תוכן, "בעיקר אצל בעיקר אצל מי שמציגות ערך מדיד: קהילה פעילה, השפעה אמיתית ויכולת לייצר תוצאות".
יומנז מפרסמת מדי שנה את רשימת 20 יוצרות התוכן המובילות של 2025, המבוססת על נתוני החברה עם פרמטרים כמו היקפי קמפיינים, נתוני מעורבות, תוצאות מכר והכנסות. כמו בשנה שעברה, גם ב-2025 הרשימה נשית לחלוטין.
על אף שלרוב המשפיעניות ברשימה יש גם חשבון טיקטוק פעיל, את עיקר הקמפיינים, קודי הקופון והלינק המקודד בסטורי למכירה הן עושות באינסטגרם. יוצאת דופן בזה היא עומר לוי, שלמרות שיש לה 343 אלף עוקבים באינסטגרם, זה לא מתקרב ל-1.1 מיליון שיש לה בטיקטוק, שם היא צמחה, ולראיה זכתה בשנתיים האחרונות במקום הראשון בדירוג הטיקטוקרים של mako. כיום, רבים מהסרטונים המצליחים שלה בטיקטוק הם בשיתוף חברה מסחרית.

הרשימה המלאה:
-
אלין כהן (1.1M)
-
דנה זרמון (1M)
-
מאיה ורטהיימר (620K)
-
דניאל עמית (523K)
-
עינב בובליל (506K)
-
דנית גרינברג (501K)
- מירי כהן (492K)
-
ספיר אביסרור (475K)
-
אור שפיץ (460K)
-
קורין גדעון (452K)
-
עומר לוי (343K)
-
בר כהן (338K)
-
דקל ורד כץ (215K)
-
חן טל (192K)
-
לי מנחם "ליקוש" (183K)
-
אודיה פינטו (178K)
-
סתיו נפתלי (160K)
-
קייסי זפטה (155K)
-
נועה טקה (149K)
-
יובל כספית (136K)
אם נשווה לרשימה של 2024, 11 יוצרות תוכן שמרו על מקומן ברשימה. הנכנסות לרשימה שלא הופיעו בשנה שעברה הן אודיה פינטו, דנה זרמון, חן טל, מאיה ורטהיימר, נועה טקה, סתיו נפתלי, ספיר אביסרור (שבשנה שעברה עלו על כך טענות מדוע היא לא נכללת ברשימה), עומר לוי וקייסי זפטה.

"הרשימה של 2025 מצביעה על כמה מגמות שחוזרות גם השנה. למשל, המגמה שיוצרות רבות כבר לא מסתפקות רק בקמפיינים בתחום אחד, הן בונות מותגים אישיים בתחומים נוספים כמו לייף-סטייל, אופנה, ביוטי, הורות ועוד, ומנהלות אותם כמו עסק לכל דבר", אומר לירן ליברמן, מנכ"ל יומנז.
"מגמה נוספת היא העבודה הקבוצתית: חבורות של יוצרות ותוכן משותף מייצרים אפקט הרבה יותר גדול, גם מבחינת מעורבות וגם מבחינת מכירות. מותגים שמחפשים להגיע לקהלים רחבים במהירות מבינים היום שקולאבים וקהילות יוצרות עושים את העבודה".
לדברי יומנז, בעוד ששוק המשפיענים העולמי צומח בשנים האחרונות בקצב של 14%-18% בשנה, קצב הצמיחה בישראל גבוה יותר. בשנת 2025 הייתה עלייה של 40% בתקציבים שהוקצו ליוצרי תוכן ומשפיענים לעומת השנה שעברה בישראל.

"בנוסף, נכנסים לרשימה יותר ויותר תחומים שלא תמיד היו שם בעבר כמו בריאות, תזונה, הורות, תרבות ובריאות נפשית. זה מרחיב את השיח ומביא קהלים חדשים שמתחברים לתוכן אישי ואותנטי", אומר ליברמן. "לבסוף, בולט השילוב בין רשתות חברתיות למדיה מסורתית. יוצרות שמופיעות גם בטלוויזיה או בתוכניות אחרות נהנות מאמינות גבוהה יותר ומחשיפה רחבה. דוגמאות כמו מאיה ורטהיימר וספיר אביסרור מראות איך נוכחות בשתי זירות יוצרת השפעה גדולה פי כמה".
ליברמן מציין כי נובמבר 2025, שמותג בשנים האחרונות כחודש הקניות, היה החודש החזק ביותר שחוו עד היום - בישראל ובעולם. "בישראל, היקפי הרכישות בבלאק פריידיי עברו את המיליארד שקל ביום אחד, עם עלייה דו-ספרתית גם במספר העסקאות וגם בגודל הסלים. גם גלובלית זו הייתה עונת שיא: בארה"ב נרשמו 11.8 מיליארד דולר בבלאק פריידיי ו-14.25 מיליארד דולר בסייבר מאנדיי - שיאי כל הזמנים", הוא אומר.
"אחד הכוחות המרכזיים מאחורי המספרים האלה היה תוכן של יוצרות - המלצות חכמות, וידאו שמניע לפעולה ויכולת להבין בזמן אמת מה עובד. הן היו חלק משמעותי מהדחיפה קדימה".

10 יוצרי התוכן הגברים המובילים לשנת 2025:
משום שכל 20 המקומות ברשימה המרכזית מאוישים על ידי נשים, יומנז מציגה גם רשימת יוצרי תוכן גברים בולטים, לפי סדר אלפביתי (ללא דירוג):
- אייל חדד (135K)
- ברג'יל (85.5K)
- גיא איתן (235K)
- גל הללי גלגול (196K)
- דור טאוב (48.2K)
- יוגב מלכה (51.3K)
- יותם גבריאל (37K)
- נדיר אליהו (229K)
- עדן דניאל גבאי (242K)
- עידן תלם (184K)

טופ 10 יוצרות התוכן העולות והעולים לשנת 2025:
אלו יוצרי התוכן שרשמו קפיצה משמעותית השנה, שבחברה מאמינים כי בשנה הבאה הם עשויים להשתלב ברשימת הטופ 20.
- הדר שירי
- יעלה פרומקין
- יובל מאור
- יסמין עמרי
- מרלן חמדן
- סיון בריק
- שגיא לירן
- שלי בן יוסף
- שובל מור
- תאיר בוחבוט
משפיעני האימפקט
השנה, שנת מלחמה, יומנז הוסיפה קטגוריה חדשה עבור יוצרי תוכן שהשתמשו בפלטפורמה שלהם ובחרו לדבר על המצב.
הנבחרים הם אוראל ניסן (שניהלה את הסושיאל של מטה משפחות החטופים), זיו עבוד, בת הזוג של אלי-ה כהן, שפעלה רבות לשחרורו ולשחרור החטופים, מיה דגן, שהתבטאה בעבר נגד המהפכה המשפטית, משה כורסיה, ששירת במילואים רבות לאורך המלחמה ו-ASK DANI, דני בולר, שהשתמש ברשתות החברתיות שלו גם עבור הסברה וגם לדיון בנושאים פוליטיים.
הדירוגים המלאים יוצגו הערב (11.12) מול המשפיענים ויוצרי התוכן באירוע גאלה שעורכת יומנז ובית השמפניה Moët & Chandon.