mako
פרסומת

קואליציה של מו"לים בתביעת ענק נגד גוגל: בגללה אנחנו מפסידים בעסקי הפרסום

קבוצה של 32 גופי מדיה תובעים 2.3 מיליארד דולר מענקית הטכנולוגיה על רקע שליטתה בתחום הפרסום המקוון • "התנהלותה הפסולה יצרה שוק פחות תחרותי שהסבה לנו הפסדים" • גוגל: תביעה אופורטוניסטית וספקולטיבית

שי רינגל
פורסם:
משרדי גוגל בתל אביב
משרדי גוגל בתל אביב | צילום: רויטרס
הקישור הועתק

הצרות של גוגל באירופה ממשיכות להיערם: שורה של 32 מו"לים וגופי מדיה אירופאים גדולים תובעים את ענקית הטכנולוגיה בטענה שהפרקטיקות שלה בתחום הפרסום המקוון יצרו סבירה אנטי תחרותית שהסבו להם הפסדים משמעותיים. כך מדווח הגרדיאן. גובה התביעה שהוגשה בהולנד הוא 2.3 מיליארד דולר.

לדברי התובעים "חברות המדיה ספגו הפסדים בגלל שוק פחות תחרותי שהוא תוצאה ישירה של התנהלותה הפסולה של גוגל". לטענתם, גוגל השתמש בדומיננטיות שלה בשוק הפרסום המקוון כדי לקבוע את המחירים.

עם התובעים נמנית ענקית ההוצאה לאור הגרמנית אקסל שפרינגר וגופי מדיה נוספים מגרמניה, אוסטריה, בלגיה, בולגריה, דנמרק, הונגריה, נורבגיה, צ'כיה, פינלנד, פולין, הולנד, ספרד ושוודיה.

התביעה מצטטת קנס בגובה 220 מיליון אירו שהטיל רגולטור התחרות הצרפתי כנגד טכנולוגיות הפרסום של גוגל ב-2021. כמו כן היא מסתמכת לחיזוק טענותיה גם על האשמות שפרסמה נציבות האיחוד האירופי נגד ענקית הטכנולוגיה אשתקד.

סונדאר פיצ'אי
מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי | צילום: רויטרס

לפי האשמות הנציבות, גוגל מעורבת ודומיננטית ברבים מהשלבים של תחום הפרסום המקוון, הן בצד המכירה והן בצד הרכישה. תביעה דומה שהגיש משרד המשפטים האמריקאי נגד גוגל בטענה כי ניצלה את הדומיננטיות שלה בתחום הפרסום המקוון כדי למנוע תחרות צפויה נקבעה לדיון בחודש ספטמבר השנה.

המו"לים של אתרי התוכן טוענים זה שנים כי השליטה של גוגל ברבים משלבי שרשרת הערך של הפרסום המקוון פוגעת ביכולת של הקונים להשוות מחירים ומחייבת אותם להסכים שגוגל מכתיבה.

גוגל כינתה את התביעה "אופורטוניסטית וספקולטיבית" וטענה כי היא עובדת עם חברות מדיה בכל רחבי אירופה ומספקת כלי פרסום לחברות רבות.