סרטוני הרוכשים הראשונים של הוויז'ון פרו הטריפו את הרשת בסוף השבוע האחרון. באחד מהסרטונים היותר ויראלים, נראה אדם שנמצא מאחורי ההגה של רכב טסלה בזמן שהיא בנסיעה אוטונומית, והוא נהנה מלשחק במכשיר החדש של אפל אשר מכסה את עיניו. 

בסרטון עצמו נראה דנטה לנטיני, סטודנט בן 21 שחי בפאלו אלטו ועובד בתור מנהל מוצר בחברת הייפר, יושב ברכב שלו, טסלה עם אפשרות לנסיעה אוטונומית, ועובד עם ויז'ון פרו על העיניים. בהמשך הסרטון הוא נמצא בחניון עם ניידת משטרה לידו. לא מעט אתרים טכנולוגיים בעולם דיווחו שלנטיני נעצר בעקבות הסרטון, אבל המציאות קצת שונה.

לנטיני הודה שמדובר בסרטון הומוריסטי שבמהלכו הוא הרכיב את המשקפיים של אפל רק למשך 30 שניות. הקטע עם ניידת המשטרה צולם מאוחר יותר, בזמן שהרכב עמד והמשטרה פשוט עברה לידו. לנטיני לא נעצר, אבל זה לא אומר שהוא לא יקבל קנס.

בסרטון שהעלה באינסטגרם ניתן להבחין שהגולשים לא ממש מרוצים ממה שעשה. חלק הגיבו לו: "אני מקווה שישללו לך את הרישיון", גולש אחר כתב: "זה לא משהו להתגאות בו" ו-"כמה היה הקנס שקיבלת". גולש אחד דווקא שאל שאלה רלוונטית: "איך מערכת האזהרה של טסלה הגיבה לוויז'ון פרו?", ולנטיני ענה לו את התשובה המדאיגה: "היא פשוט חשבה שזה משקפי שמש".

הסרטון של לנטיני לא היה היחיד שיצר סערה. נהג נוסף בשם טייס אנדרסון, צולם נוסע בתוך סייברטראק, הטנדר החדש של טסלה, בזמן שהוא עם המשקפיים על הראש ולא עם ידיים על ההגה. אך גם פה המציאות שונה מהפחד שרץ ברשתות. אנדרסון סיפר לתקשורת המקומית שמדובר במתיחה, ושהסייברטראק אפילו לא יכול לעבוד עם נהג אוטומטי. מה שאומר שאנדרסון פשוט הוריד את הידיים מההגה בזמן שהוא עם המשקפיים בשביל הסרטון, ולא בטוח שזה עדיף.

למרות שמותיהם, תכונות הנהיגה המסייעות של טסלה - טייס אוטומטי, טייס אוטומטי משופר ונהיגה עצמית מלאה - לא אומרות שכלי הרכב אוטונומיים לחלוטין, כתב שר התחבורה האמריקאי, פיט בוטיג'ג', ברשתות החברתיות. "תזכורת - כל מערכות הסיוע המתקדמות לנהג הזמינות היום מחייבות את הנהג האנושי להיות בשליטה ומעורב באופן מלא במשימת הנהיגה בכל עת", פרסם בוטיג'ג' בטוויטר שלו.

אפל מזהירה את המשתמשים משימוש בויז'ון פרו בזמן נהיגה במדריך למשתמש, אך החברה לא השיבה לבקשות תגובה בנושא.

"הישאר תמיד מודע לסביבה ולתנוחת הגוף שלך במהלך השימוש. המכשיר מיועד לשימוש באזורים מבוקרים בטוחים, על משטח ישר", מציינים בחברה. "לעולם אל תשתמש בוויז'ון פרו בזמן הפעלת רכב, אופניים, מכונות כבדות או בכל מצב אחר הדורש תשומת לב לבטיחות המשתמש".

תכונות הסיוע לנהג של טסלה, במיוחד הטייס אוטומטי, גרמו לבדיקה פדרלית בקרב יצרנית הרכב בשנים האחרונות. בשנת 2021, המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים פתח בבדיקה רשמית על רקע תאונות שבהן היו מעורבים תכונות הנהג האוטומטי של טסלה, תאונות שהובילו למותם של יותר מ-12 בני אדם.