מיזם "נתיב פלוס" של משרד התחבורה שייחד נתיב אחד ל"קארפול ותחבורה ציבורית" בכביש החוף לא מביא את הבשורה - והפתרון לא נראה באופק. מאז יצא לדרך, נהגים מדווחים כי הנסיעה בכביש ארוכה יותר מברגיל גם בנתיב הקארפול וגם לנוסעים בנתיב הרגיל. בשבוע הבא המשטרה תתחיל לחלק דוחות למי שייסע בנתיב שלא כחוק.

בעקבות הכאוס התחברותי, חברת וויז (Waze) ואפליקציית התחבורה הציבורית מוביט (Moovit), מציעות פתרון שיעזור לשדך נהגים לטרמפיסטים - וכך יאפשרו לכם לנסוע יחד בנתיב המהיר יותר. משתמשי מוביט שירצו לתכנן מסלול באפליקציה יקבלו מעתה אפשרות לבחור בנסיעה שיתופית, ושם תוצג רשימה של אנשים שמחפשים הסעה גם ממוביט וגם מווייז - כלומר יגדילו את המאגר בשביל להגדיל את הסיכוי למצוא מישהו - הבעיה העיקרית כיום בקארפול. במסגרת השקת הפיילוט, הנסיעה הראשונה תינתן בחינם.

איך זה עובד? 

תכנון מסלול – כמו כל תכנון מסלול במוביט, תצטרכו להכניס את נקודות המוצא והיעד, וזמן היציאה לדרך.

מצאו נהג Waze – במסך תוצאות החיפוש, לצד המסלולים האפשריים שמוביט מציעה באמצעות תחבורה ציבורית וכלי תחבורה זעירים, יוצגו בזמן אמת גם אפשרות בחירה בנהגי וויז קארפול, שמסלולם תואם את המסלול המבוקש.

בקשת נסיעה – ברגע שתבחרו באפליקציית מוביט בנהג וויז קארפול הוא תועברו ישירות אל אפליקציית הקארפול של וויז, שם תוכלו לבקש להצטרף לנסיעה ולהתעדכן כי בקשתכם התקבלה.

הגיע זמן הקארפול – כשמתחילה הנסיעה המשותפת, תוכלו לצפות בהתקדמות הנהג לנקודת האיסוף באמצעות אפליקציית וויז קארפול.

מגיעים ליעד – משתמשי שתי האפליקציות יחלקו יחד את המקום בכביש ואת עלויות הנסיעה בדרך אל היעד.

לדברי שתי החברות השירות יושק החל מהיום לגרסת האנדרואיד של מוביט בישראל, ארה"ב, ברזיל ומקסיקו ובשבועות הקרובים יהיה זמין גם לגרסת ה-iOS.

 

בעקבות עומסי התנועה הכבדים משרד התחבורה שוקל לסגור את מחלף איינשטיין בנתניה לכניסת כלי רכב בין השעות 06:00 ל-10:00 בבוקר. נהגים רבים שנוסעים בכביש החוף מצפון לכיוון תל אביב, נכנסים לנתניה ומשתמשים ברחובות העיר כאמצעי לעקיפת נתיבי הקארפול החדשים שיוצרים את הפקקים הארוכים.