N12
פרסומת

"נתיב פלוס" שיפר את התנועה? הנסיעה בנתיב הקארפול ארוכה יותר מהרגיל

פרויקט "נתיב פלוס" של משרד התחבורה שייחד נתיב "קארפול" בכביש החוף התחיל בהבטחה גדולה, אבל היום הגיע יום ראשון של אחרי החגים ונראה שהדרך להסרת הפקקים במרכז עוד רחוקה. נסיעה בנתיב ארוכה יותר מאורך הנסיעה הרגיל בשעות אלה. בינתיים במשרד התחבורה אומרים: "חכו לאכיפה"

עמליה דואק
המהדורה המרכזית
פורסם: | עודכן:
הקישור הועתק

היום הראשון של השגרה עבר היום (ראשון) על פרויקט "נתיב פלוס" של משרד התחבורה שייחד נתיב אחד ל"קארפול" בכביש החוף - וכרגע נראה שהוא לא מביא את הבשורה. הנסיעה בכביש ארוכה יותר מברגיל גם לנוסעים בנתיב הקארפול וגם לנוסעים בנתיב הרגיל. במשרד התחבורה מאשימים את אי-האכיפה ומבקשים לחכות לשבוע הבא שבו המשטרה תתחיל לחלק דוחות למי שייסע בנתיב שלא כחוק.

במשרד התחבורה מבינים שנכון לעכשיו ה"נתיב פלוס" לא עובד - נסיעה רגילה עד היום מנתניה לגלילות לקחה בין 35 ל-40 דק'. היום בבוקר הנסיעה "בנתיב פלוס" הייתה אמורה להיות קצרה יותר אבל ארכה 46 דקות, ומי שנסע בנתיב הרגיל בילה לא פחות מ-74 דקות על הכביש. במשרד התחבורה תולים את הבעיה בעובדה שאין כרגע אכיפה והנהגים מנצלים את זה.

הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה המליצו להקדים את האכיפה כבר לימים הללו, אבל שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' החליט לדחות אותה ל-01/11 - כלומר החל בשבוע הבא תתחיל האכיפה, ויחלקו קנסות של 500 ש"ח לכל מי שייסע בנתיב הזה כשהוא נוסע אחד ברכב. 

ההסכם עם המשטרה בנוגע לאכיפה הוא שיהיו לפחות 2 אופנועונים בציר הזה של כביש החוף בכל רגע נתון. במשרד התחבורה ביקשו מהמשטרה להגביר את האכיפה לפחות בשבועות הראשונים כדי להבהיר לכל מי שנוסע בנתיב שאי אפשר לנסוע בו שלא כחוק. במקביל בוחנים פתרונות נוספים: חניוני "חנה וסע" מחדרה לתל אביב וגם אולי לעשות מחלף שונה בוינגייט - אחד המחלפים העמוסים בשעות אלה - ולהפוך אותו לנתיב דו כיווני שישתנה בשעות העומס.