חברת המוזיקה הצרפתית דיזר הודיעה היום (ג') על השקת שירות זיהוי השירים שלה, SongCatcher.

השירות החדש זמין כרגע דרך אפליקציית Deezer לאנדרואיד, והגישה אליו מתבצעת מתוך לשונית החיפוש או באמצעות כפתור קיצור דרך שניתן "לנעוץ" על מסך הבית של המכשיר (במכשירים המריצים אנדרואיד 7.1 ומעלה). לאחר ההפעלה האפליקציה תקשיב דרך המיקרופון של המכשיר ותנסה לזהות איזה קטע מוזיקלי מתנגן ברקע.

השירות החדש מתחרה באפליקציית שזאם הוותיקה, שנרכשה לאחרונה על ידי אפל תמורת כ-400 מיליון דולר; וב-SoundHound, שהתרחבה בשנתיים האחרונות אל ממשקי הפעלה קוליים למכשירים חכמים ושוויה מוערך כעת בכמיליארד דולר.

דיזר חשפה את השירות לראשונה באירוע ההשקה שלה בישראל בחודש דצמבר. מאז צברה האפליקציה כ-40,000 מנויים בארץ - מהם כמה אלפי מנויים בתשלום, כך נודע ל-NEXTER. החברה מציעה חודש ראשון חינם ואחריו מנוי אישי תמורת 20 שקל לחודש, מנוי משפחתי לעד חמישה אנשים תמורת 30 שקל לחודש או מנוי חינמי שבו ניתן להאזין רק לרשימות השמעה או אלבומים בסדר שירים אקראי, וביניהם מתנגנות פרסומות. זאת בעוד אפל מיוזיק, המתחרה הוותיקה בתחום בישראל, מציעה רק מנויים בתשלום, וספוטיפיי, שנכנסה לארץ רק לאחרונה, מציעה רק מנוי אישי ולא מנוי משפחתי.