נסעתם? שילמתם! אם גם אתם משתמשים באופן קבוע באפליקציה החנייה הישראלית פנגו, קיים סיכוי שמאז שיש לכם פנגו שילמתם מאות שקלים בלי ששמתם לב. איך? כשהפעלתם את האפליקציה בפעם הראשונה, שירות "Pango Simple" עליו נדרשים לשלם 6.90 שקלים בכל חודש, הופעל באופן כברירת מחדל, ולא כולם שמו לב לזה או זוכרים את זה. רק לפני שנתיים פרסמנו כאן במאקו כתבה בנושא, ומאז יש עוד לקוחות שגילו הבעיה.

אם תלחצו "המשך" בלי לקרוא את מה שמסומן, כמו שרובנו ודאי עושים, לא תדעו אפילו שהצטרפתם לשירות שכולל בין היתר - תזכורת וסיוע במניעת דוחות, חניון מהיר - יציאה בקליק ללא עמלה, ושירות "איפה השארתי את האוטו?". אפשר כבר בהרשמה לבטל את זה בשניה. אפשר לבטל בקלות גם אחרי ההרשמה מתוך ההגדרות (פשוט לכבות את זזתי) או באמצעות שירות הלקוחות.  אבל ברירת המחדל היא שהשירות מופעל ואתם משלמים.

אם אתם רוצים לבטל את זה, אתם חייבים להתקשר לשירות הלקוחות ב-*4500. אי אפשר לבטל מתוך האפליקציה. 

בתוך "Pango Simple" קיים גם שירות "זזתי" שמזהה שהתחלתם בנסיעה, ויסיים לכם אוטומטית את החניה. יש לזה בהחלט צד חיובי שחשוב שלא תתעלמו ממנו בדיוק בנקודה הזאת. השירות מונע מכם לשלם יותר כסף על חניה ונועד למנוע מצב שבו אתם שוכחים לכבות את האפליקציה והתשלום על החנייה תופח. כלומר, השירות יכול לחסוך הרבה יותר כסף - ממה שהוא עולה. מי שרוצה בכך - יכול בהחלט להשאיר אותו מופעל.

הבלוגר רן בר זיק, סיפר בפוסטים שפרסם בעמוד הפייסבוק והטוויטר שלו כי הוא דיבר עם נציגת שירות של פנגו, שם לטענתו נאמר לו כי עשרות אנשים מתקשרים ביום כדי לבטל את השירות ולדרוש את כספם בחזרה. "יש כאלו שהחיוב הופיע במרוכז פעם בחצי שנה ופעם בשנה ויש אדם אחד שדיווח שהוא בכלל לא שילם", כתב בפוסט. "לכאורה שיטת מצליח מאוד לא מאורגנת. כדאי מאוד מאוד לבדוק את ההגדרות וכן את דו״ח החיובים. כולם זמינים באפליקציה".

בינתיים, לקוחות ותיקים שכבר התקינו את האפליקציה הגיבו לבר זיק בטוויטר. "זה בדיוק מה שקרה לי כשגיליתי יום אחד שאני מחוייב כבר תקופה על שירות שלא זכרתי אף פעם שהפעלתי (על 3 רכבים!!). גם אני התקשרתי ונופנפתי", צייץ בתגובה אחד מהמשתמשים.

אחת אחרת צייצה גם היא וכתבה: "אני בשוק. אני תמיד הכי בודקת ועם יד על הדופק בכל החשבונות וחיובי האשראי. מסתבר שמשלמת על השירות מיולי 2017".

ומה קורה אצל המתחרים? באפליקציית "סלופארק" במסך הראשי לא מצוין דבר כזה. בתנאי השימוש, למי שמקליק עליהם, מוסבר כי יתנו לכם חודש התנסות בחינם בשירות "סלופארק על בטוח" (שבאופן רגיל עולה 4.50 שקלים). לאחר מכן, מבטיחים באפליקציה, תוצע לכם האפשרות לבחור מסלול בתשלום או מסלול חינמי.

מהארכיון:


מפנגו נמסר בתגובה: : "שירות זזתי, הינו שירות שמוצע כחלק מחבילת פנגו סימפל יחד עם מגוון רחב של שירותי ערך לנהגים והם יכולים להצטרף אליו בשיחה עם נציג או באמצעות האפליקציה. כל לקוח שמצטרף לשירות מקבל בדואר האלקטרוני פרטים מלאים של סיכום העסקה. המנויים על פנגו סימפל מביעים שביעות רצון גבוהה וחוסכים כסף רב במצבים שבהם לא מופסקת החניה על ידי הנהג עם חזרתו לרכב. החיוב לשירות פנגו סימפל תלוי במספר כלי הרכב הרשומים בחשבון, כך שכל רכב שרשום לשירות משלם דמי מנוי חודשיים. נדגיש שכל החיובים במסגרת מנוי פנגו מוצגים בצורה שקופה וברורה לנהגים, הן באמצעות האפליקציה שמאפשרת לראות את החיובים והן במסגרת פירוט חיובים שנשלח אל הדואר האלקטרוני של הלקוחות. כמובן שגם בעת ההצטרפות לשירות פנגו, וגם לאחר מכן, יכול כל לקוח לבחור במסלול הבסיסי ללא עלות חודשית ובלי התועלות של שירות זה".