פחות משבועיים לאחר ההכרזה על הפסקת האש וסיום מבצע "עופרת יצוקה", נראה כי היא קרובה מתמיד לסיום. לפחות שתי רקטות קסאם נחתו משעות הבוקר באזור שדרות, כולן נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזקים. למרבה המזל גם לא היו נפגעים במטח הבוקר. אזעקת ה"צבע אדום" נשמעה בשדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב. בצה"ל בוחנים כעת כיצד להגיב לירי.

הלילה תקף צה"ל פעם נוספת ברצועת עזה. "מטוס של חיל האוויר פגע הלילה באתר לייצור אמצעי לחימה בתגובה לשיגור רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול אמש, וזוהתה פגיעה", נמסר מדובר צה"ל . כמו כן הוסיפו כי הצבא רואה בארגון החמאס אחראי לשמירת השקט ביישובי הדרום, וכי צה"ל יגיב בחומרה על כל ניסיון להפר אותן. על פי הדיווחים של הפלסטינים לא היו נפגעים כתוצאה מהתקיפה האווירית.

"על ישראל להגיב באופן מיידי ובחריפות על חידוש ירי הטילים לשטחה וחידוש ההברחות בציר פילדלפי", קראו הבוקר בליכוד. "היעדר תגובה ישחוק מחדש את ההרתעה הישראלית".

הפסקת אש במשבר

אמש, לראשונה מאז הפסקת האש, התפוצצה רקטת קסאם במועצה האזורית אשכול. אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים במקום, ומיד אחר כך נחתה הרקטה בשטח פתוח. איש לא נפגע באירוע.

אתמול התייחס שר הביטחון אהוד ברק לסבב האלימות האחרון בדרום ולאפשרות של תגובה ישראלי. "יכול להיות שיהיו עוד אירוע כזה או שניים", אמר ברק. "אני לא בטוח שזה יעבור בלי שום נפגע, ואנחנו בסך הכל חשים שאנחנו על הדרך להשגת השקט כתוצאה מהמבצע".

מיטשל: חיוני לייצב את הפסקת האש

חייל צה"ל נהרג מפיצוץ מטען סמוך לכיסופים

רה"מ: התגובה לפיגוע בוא תבוא