"לא קיבלנו שום החלטה שקובעת שנלך עם החרדים ולא עם ליברמן", אמר היום (ראשון) יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער בוועידת המשפיעים. סער, שמתמודד לאחרונה עם ירידה במספר המנדטים בסקרים, הבהיר שמבחינתו כל האופציות פתוחות בעוד שלנתניהו יש אופציה אחת בלבד להקמת ממשלה - אם יקבל רוב דחוק שיאפשר לו לכונן קואליציה עם בנט והחרדים. עם זאת, סער הדגיש כי אם מרצ תתעקש על עמדות שכוללות תמיכה בחקירת ישראל בהאג - היא לא תהיה חלק מהממשלה. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"מה שחשוב לי זה שיהיה שינוי בישראל", אמר הבוקר סער. "מנדט אחד נוסף ונתניהו מקים ממשלה, מה שיוביל את המדינה למציאות שלא היינו רוצים לראות. מה שרואים בתקופה האחרונה - התחקירים על נתב"ג, הקומבינות, הבידוד במלוניות - זה כיוון שמזכיר משהו מהעבר, מהתקופה שבה מי שהיה מקורב היה מקבל זכויות. לכן היה בזמנו המהפך". 

ראיונות נוספים בוועידת המשפיעים 2021:

>> ריאיון עם פרופסור רוני גמזו: "אפשר לפתוח יותר את המשק"

>> ריאיון עם יו"ר כחול לבן בני גנץ: "אי אפשר לרמות אותי פעמיים"

>> יו"ר מרצ ניצן הורוביץ: "מי שגורר את ישראל להאג זה נתניהו"

לאחר שסער נשאל אם קיימים "עריקים" בליכוד שניתן לגייס אותם אחרי הבחירות לצידו, הוא בחר לא להשיב: "נניח שיש לי, אתה חושב שאענה על השאלה הזאת?". לדבריו, "הליכוד עוסק בימים האלה בציד מרמת הסניפים ומעלה, לכל אדם שהוא חושב שיש לו איזה קשר אליי". סער התחייב שבצד שלו אין מי שיעבור לצד של נתניהו אחרי הבחירות.

גדעון סער (צילום: אלי דסה)
צילום: אלי דסה

סער התחייב שיעשה הכול כדי שלא יהיו בחירות חמישיות, אבל הכריז שרק הוא יכול לעשות זאת בעוד שללפיד אין סיכוי להקים ממשלה בעצמו אחרי שנכשל חמש פעמים. סער סירב להחרים את מרצ למשל ולהודיע שלא תשב בממשלתו נוכח התבטאויות היו"ר הורוביץ על חקירת בית הדין הפלילי בהאג, אבל התחייב כי אם מרצ תשב תחתיו היא תצטרך לקבל את העמדות של הממשלה. בנוגע לחרדים אמר סער שאם הם יישבו בממשלה זה יהיה "בתצורה אחרת" בהשוואה לממשלות נתניהו.

עוד על הפרק בריאיון: סער אמר כי הוא בעד חוק יסוד החקיקה שיעצים את כוחה של הרשות המחוקקת, ואמר כי הוא תומך בפסקת התגברות מאוזנת. "אני אוכל להביא להסכמה רחבה סביב השינויים האלה", אמר. "נתניהו עשה אפס שינויים במערכת המשפט. הוא בגישה של להרוס, אני בא לתקן. יש לי מספיק אשראי ציבורי ואישי כדי להעביר מהלכים".