התרסקות: מי שהתחיל את מערכת הבחירות עם קידומת 2 בחלק מהסקרים וראה את עצמו כאיש שיחליף את נתניהו בראשות הממשלה סיים על פי תוצאות מדגם חדשות 12 עם שישה מנדטים בלבד. סער האמין שיצליח להעביר מנדטים מהליכוד לתקווה חדשה ובסופו של דבר זה לא קרה וככל שהזמן עבר עקומת המנדטים השתטחה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בהצהרה ראשונה אחרי סגירת הקלפיות ופרסום המדגמים סער אמר כי בלעדיו נתניהו היה מנצח: "עשינו את מיטב יכולתנו בתנאים לא קלים. היו מפלגות חדשות רבות ומכולן רק תקווה חדשה נכנסה לכנסת ה-24. אם תקווה חדשה לא הייתה, כל הפרשנים לא היו נמצאים באולפנים כי נתניהו היה עומד על 65 מנדטים ואולי יותר. זה עוד מוקדם למהלכים פוליטיים אבל לא נכנס לממשלת נתניהו. נשרת בגאווה את העם מהאופוזיציה". 

ימים ספורים לפני פיזור הכנסת  בכיר הליכוד והאיש שהרכיב לנתניהו קואליציות ופרש ממפלגת האם שלו הפתיע והקים סיעה חדשה שאמורה הייתה להתחרות על אותם קולות בדיוק. בנאום הראשון שנשא הוא התקיף בחריפות שלא נשמעה כמעט מעולם את נתניהו ואמר כי הוא שם את גורלו הפוליטי, האישי והמשפטי מעל טובת מדינת ישראל. מאז שסער פרש מהליכוד והתמודד מול נתניהו, הוא היה נתון למתקפות חריפות מצד ראש הממשלה וחברי הליכוד. יו"ר תקווה חדשה הותקף גם על ידי יו"ר ימינה נפתלי בנט והשניים התחרו על מאגר קולות דומה.  

 

בתחילת חודש דצמבר תקף גדעון סער ואמר כי ממשלת נתניהו הרעילה את השיח: "ישראל מצויה זה שנתיים במשבר פוליטי מתמשך, שסעים בעם, השיח הפוליטי רעיל יותר ויותר, האמון הציבורי מידרדר. ישראל חווה משבר כלכלי חמור שמחריף וישראל תצטרך להתמודד עם ההשלכות הקשות גם בשנים הקרובות. הממשלה הנוכחית ביזתה את האמון הרחב שניתן לה עם הקמתה. הסאה הוגדשה, רבים מאזרחי ישראל מסתכלים בחרדה ולא יודעים איזה עתיד צפוי לילדיהם ונכדיהם. יש ישראל טובה יותר והיא מחכה לנו, המערכת הפוליטית בהנהגתה הנוכחית לא יוכלו לבצע את השינוי הנדרש".

סער התמודד לפני קצת יותר משנה בפריימריז על ראשות הליכוד והפסיד בפער אדיר לנתניהו. בסיום הפריימריז הכריז סער כי הוא מקבל את התוצאות, והודיע כי יתייצב מאחורי ראש הממשלה. למרות זאת, עם הקמת ממשלת החילופים של נתניהו וגנץ, סער לא מונה לשר ונשאר חבר כנסת בקואליציה, על אף מיקומו הגבוה ברשימה. בתגובה טען אז סער בריאיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות": "לא הופתעתי - אין ציפיות, אין אכזבות". על המשפט של נתניהו טען סער באותו הריאיון כי "לא נוח לי לראות את ראש הממשלה על כיסא הנאשמים, לא חושב שלמישהו יהיה נוח לראות את זה".

תקווה חדשה, מפלגה חדשה בראשות גדעון סער
תקווה חדשה, מפלגה חדשה בראשות גדעון סער

יממה לאחר הכרזתו של גדעון סער על עזיבת הליכוד והקמת מפלגה חדשה בראשותו, ותמונת המנדטים שעלתה אז מסקר חדשות 12 הייתה שונה לגמרי מהדגם שפורסם הערב. על פי הסקר, הנפגעים העיקריים מהמהלך היו יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. גם הליכוד נחלשת בעקבות עזיבתו של סער.  על פי הסקר הליכוד היה זוכה ל-26 מנדטים, וימינה נשארת המפלגה השנייה בגודלה עם 18 מנדטים. למקום השלישי מגיע סער לצידם של הנדל והאוזר ואישים נוספים שזוכים ל-16 מנדטים. יש עתיד שאז רצה יחד עם תל"ם של משה בוגי יעלון הייתה אז המפלגה הרביעית בגודלה עם 15 מנדטים בלבד.

כשבועיים לאחר מכן, תקווה חדשה עם גדעון סער מחוזק ביפעת שאשא ביטון ומתמודדים נוספים, נסקה כבר ל-19 מנדטים והייתה המפלגה השנייה בגודלה, אחרי הליכוד עם 28 מנדטים. הגוש להחלפת נתניהו לא עבר אז את 61 המנדטים בעיקר בגלל שמפלגת העבודה שאז הייתה עוד בראשות עמיר פרץ לא עברה את אחוז החסימה.