תאטרון האופל נודד "Septic Flesh" בישראל
להקת המטאל היוונית "Septic Flesh" מגיעה לארץ לראשונה עם האלבום החדש "The Great Mass", ותופיע ב-22 ביוני (שישי) ברידינג 3 בנמל תל אביב. שיחה עם מנהיג הלהקה כריסטוס אנטוניו על מטאל, אמנות וישראל

ב-22 ליוני תנחת בישראל להופעה אחת להקת המטאל היוונית "Septic Flesh", שתופיע ברידינג 3 בנמל תל אביב. הלהקה מגיעה לארץ לראשונה עם האלבום החדש "The Great Mass", ולקראתה דיברנו עם כריסטוס אנטוניו, מנהיג הלהקה, על מטאל, אמנות, ישראל והתזמורת הסימפונית של פראג.
-חזרתם למעין "סיבוב שני" לאחר ההפסקה שלקחתם בסוף שנות ה-90', והגעתם לקהל גדול יותר.
"מעטות הלהקות שזוכות לסיבוב שני ומעטות עוד יותר הן אלו שהסיבוב השני שלהן הרבה יותר מוצלח. אני לא יודע איך זה קרה אבל אלו העובדות, התחלנו לנגן באתונה בתחילת שנות התשעים כשהמטאל מהסוג שלנו היה באנדרגראונד, היה אז את מה שנקרא 'הסצינה היוונית' עם הסאונד המיוחד של הלהקות מיוון שהיה מזוהה אתנו, הוצאנו את האלבום הראשון 'Mystic Places Of Dawn' בתחילת שנות התשעים, הוא זכה לתגובות מעולות למרות שההפקה היתה דלת תקציב, אני חושב שאנשים התחברו לחזון ולכתיבה שלנו מאד. 'Esoptorn' שיצא ב 1995 כבר הופק טוב יותר והיה אלבום מאד אומנותי, מאז הוצאנו עוד שלושה אלבומים, ב 1997 ב 1999 וב 2000 ואז לקחנו הפסקה, חיפשנו דרך.
"עברנו לא מעט כאנשים וכיוצרים, הדברים האלו השפיעו עלינו, אני ואחי נסענו ללימודים בלונדון למשך שלוש שנים, חתכנו לאקדמיה, למדנו אמנות מודרנית, פיסול, עיצוב, דברים כאלו, די היינו מחוץ לתעשיית המוזיקה בשנים ההם, מאז שהלהקה חזרה לפעילות זה מרגיש מדהים, לא חלמנו שזה יתפח לממדים כאלו".
-איך החוויה הזו של לימודים בלונדון השפיעה עליכם ואיזה אפקט היה לה על הלהקה?
"אפקט מאוד משמעותי וחזק, ראשית החומר שלנו שהיה מראש מאד אומנותי, מלודרמטי ונשען על מוזיקה קלאסית הפך להרבה יותר כזה, הקצנו את האלמנט הזה, את כל מה שלמדנו מבחינת עיצוב וראייה אומנותית הכנסנו ללהקה. הצד הויזואלי והקונספט החזותי מאוד חשובים לנו וניתן לראות את זה באופן מאוד בולט מאז שחזרנו לפעילות. לקחנו שליטה מוחלטת על ההרכב - בלוק, במוזיקה, בעיצוב, בהכל למעשה, אפילו את רוב ההופעות אנחנו סוגרים לבד בלי אנשי קשר באמצע.
"אני מרגיש שאני אדם משכיל יותר, רחב אופקים יותר, יודע יותר וכל זה נכנס באופן טבעי לתוך המוזיקה, אנחנו לא בנינו את הלהקה על מנת לעשות כסף או כדי להשיג גרופיז, בנינו אותה מהרגע הראשון כדי להגשים את השאיפות האומנותיות שלנו, אני מרגיש שכל מה שלמדנו רק עזר פיתח וגרם לנו להשמע ולהראות כמו שאנחנו נשמעים ונראים כיום, מה שהיה בשנות התשעים נעשה עם המון קסם ואהבה, אבל היה מאד קשה להגיע לתוצאות שאנחנו מגיעים אליהן כיום, יכלנו רק לחלום על הישגים כאלו אז".

-"The Great Mass" זו ההפקה הכי גדולה ומרשימה שלכם, היה תקציב גדול והרבה תמיכה מצד חברת התקליטים, הוצאתם את האלבום בארבעה פורמטים.
"בגלל המכירות הטובות של 'Communion' קיבלנו תקציב גדול להקלטות מחברת התקליטים שמאוד האמינה בנו ורצתה לדחוף את הכל קדימה. בילינו חודשים ארוכים באולפן עד שהשגנו בדיוק את מה שרצינו, הוספנו לאלבום תזמורים והשתתפות פעילה של התזמורת הסימפונית של פראג, יותר מ- 150 נגנים השתתפו באלבום הזה, אני חושב שחברת התקליטים שילמה כמה עשרות אלפי יורו רק על התזמורת של פראג, מאד האמינו בנו, המחשבה היתה להוציא את האלבום הכי טוב שאנחנו יכולים, כזה שייקח לשיא את איך שתמיד ראינו את Septic Flesh.