הזמר הפלסטיני בדרך לאירוויזיון? בשאר מוראד, זמר פלסטיני ממזרח ירושלים, צפוי על פי דיווחים להשתתף בקדם האירוויזיון האיסלנדי, ואם ינצח - ייצג את איסלנד באירוויזיון 2024. הדיווח על השתתפותו הצפוייה של מוראד מגיע לאחר שדווח כי איסלנד שוקלת לפרוש מתחרות האירוויזיון - החלטה שתתקבל, כך מסר תאגיד השידור האיסלנדי, יחד עם המתמודד שייבחר בקדם אירוויזיון, שיתקיים בחודש פברואר הקרוב.

בשאר מוראד בן ה-30 נולד וגדל במזרח ירושלים, וגם אביו, סעיד, הוא מוזיקאי - מייסד להקת סאברין, מחלוצות המוזיקה הפלסטינית האלטרנטיבית. לאורך השנים למד גם בבית הספר רימון בישראל והיה התלמיד הפלסטיני הראשון שלמד בו. בנוסף, השתתף מוראד בשיר יחד עם להקת הטארי, אותה להקה שייצגה את איסלנד באירוויזיון 2019 בתל אביב והניפה דגל פלסטין.

בחודש דצמבר האחרון התראיין מוראד ארוכות למגזין הקווירי האמריקאי THEM, ומחה על פעולות ישראל בעזה - אך שכח לציין את הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר. "ציונים חיים בארץ הפנטזיה המוזרה הזו שבה הם חושבים שהם יכולים להפחיד אותנו כדי להסתיר את זהותנו", הצהיר באותו ראיון, "הם חושבים שרק בגלל שאנחנו חיים בעיר ירושלים תחת כיבוש אנחנו מזדהים כישראלים. זו אשליה מגוחכת שממשיכה להחמיר את המצב - ההכחשה הזו של קיומנו".