המתמודד ההולנדי לאירוויזיון 2024 יוסט קליין, מתייחס הערב (ראשון) לראשונה להדחה שלו מהתחרות. קליין, שעורר לא מעט סערות, בראשן הדחתו, לראשונה מזה 68 שנות התחרות, כתב בסטורי בחשבון האינסטגרם שלו הערב: "אהבה מנצחת תמיד".

הנציג ההולנדי עלה לבמת חצי הגמר השני עם Europapa, אבל סולק אחרי עימות בינו ובין צלמת במתחם האירוויזיון. הולנד לא עלתה לבסוף התחרות בגמר, כשאת הניקוד של המצביעים ההולנדים הגישה הנהלת התחרות במקומם.

המתמודד ההולנדי מגיב לראשונה אחרי ההדחה מהאירוויזיון (צילום: אינסטגרם)
הסטורי של קליין | צילום: אינסטגרם

יוסט מצדו, שהיה בין מתנגדיה הבולטים של ישראל בתחרות, בין היתר כשהתעטף בדגל הולנד, העמיד פנים שהוא ישן, והרים את קולו על מארגן מסיבת העיתונאים שצידד בנציגה שלנו לאירוויזיון, עדן גולן, שהגיעה למקום החמישי בתחרות - נראה רק באפטר פארטי המסורתית של האירוויזיון, שם שמר על פרופיל נמוך.

לפי דיווחים, התקרית המדוברת שהובילה להדחתו - אירוע חסר תקדים בתחרות, שהתקיימה השנה במאלמו, התרחשה כאשר צלמת במתחם האירוויזיון התעקשה לצלם אותו, בניגוד לבקשתו. בתגובה הוא העיף את הנייד שלה מידה. היא התלוננה וכך התחילה שרשרת אירועים שהובילה כאמור להדחתו.

בתשאול משטרתי, כך לפי דיווחים בכלי תקשורת שוודיים, קליין הודה כי רץ לעבר עובדת הפקה באגרופים קפוצים, ואיים להכות אותה כי צולם בניגוד לרצונו. במשטרת מאלמו מסרו כי חרף העובדה שקליין כבר לא בשוודיה, הם "עשויים להביא את החקירה לידי מיצוי".