אין תמונה
ליידי גאגא. צילום מסך מאתר the Sun

המפיק גדי אורון הביא בשנים האחרונות להופעות בארץ שמות גדולים כמו ג'סטין ביבר, מטאליקה, לאונרד כהן, אלטון ג'ון, בוב דילן, פול סיימון ורוד סטיוארט, יחד עם שותפו, המפיק מרסל אברהם, שפועל באירופה. כעת, עם פתיחת שנה חדשה של הופעות מחו"ל בישראל, חושף אורון כי בימים אלה הוא מנהל משא ומתן מתקדם עם ליידי גאגא על חזרתה לישראל.

"בפעם שעברה גאגא הביאה 3000 איש להופעה, אבל זה היה לפני הפריצה הגדולה שלה, עכשיו אנחנו מצפים שהיא תביא 30 אלף איש", הוא אומר בראיון מיוחד שהעניק לניב רסקין בתוכנית "המושכים בחוטים" ("הוט בידור ישראלי"). על מגעים עם ליידי גאגא פורסם כבר בחודש מרץ האחרון.

בראיון חשף גדי אורון כי הוא מנהל משא ומתן עם עוד עשרות אמנים מחו"ל, אך מי שבמיוחד יקר לליבו הוא אריק קלפטון, ששוקל את הגעתו לארץ, ובינתיים ביקש זמן המתנה, עקב המצב הבטחוני בארץ. "מתוך עשרה אמנים שאנחנו מדברים איתם בסוף מגיע אחד", מודה אורון.

"בוב דילן כמעט ביטל את ההופעה כי איבד את קולו, ואני לא ידעתי"

בוב דילן ברג (צילום: עמית סלונים)
"הנשימו אותו עם בלוני אויר בצד הבמה". בוב דילן | צילום: עמית סלונים

כמו כן מספר אורון כי הופעתו של בוב דילן בקיץ האחרון בישראל כמעט ובוטלה חמש דקות לפני עלייתו של דילן לבמה, כיוון שהרוקר הותיק איבד את קולו. "אני לא ידעתי מכלום", אומר אורון, "נפגשתי עם המנהל של פול סיימון בחו"ל והוא גם מנהל את דילן. הוא פתאום מספר לי שבוב איבד את הקול שלו ושצוות רפואי שלנו טיפל בו. אני רק זוכר שראיתי ניידת של מד"א מגיעה לאחורי הקלעים באיצטדיון רמת-גן, אז הבנתי שהוא בעצם איבד את הקול, הם הכשירו אותו לעלייה לבמה ובין השירים הוא ירד הצידה כדי לקבל הנשמות עם אוויר".

על ג'סטין ביבר מספר אורון בהומור האופייני לו כיצד הצוות שלו "הפך" כל מקום אפשרי כדי למצוא לביבר את הסוכריות האהובות עליו - סוכריות גומי בצורת דג. "פגשתי אותו מאחורי הקלעים בהופעה בחו"ל, ראיתי אותו נוסע על קורקינט עם חברים שלו והבנתי שיש לי עסק עם ילד", הוא מוסיף על ביבר.

"ישבנו מול אלטון ג'ון עם תצ"א והסברנו לו על האבטחה"

ג'סטין ביבר פארק (צילום: רועי ברקוביץ')
ביקש סוכריות גומי בצורת דג. ג'סטין ביבר | צילום: רועי ברקוביץ'

על אלטון ג'ון הוא מספר אורון כיצד ישב עם קצין האבטחה של המופע פנים אל פנים מול אלטון ג'ון ושניהם הסבירו לו באמצעות תצלום אויר (תצ"א) כיצד יאובטח עם הגעתו לישראל, כדי למנוע מצב שהוא בורח מישראל כמו ב-1993 בגלל הצלמים.

בנושא ביטולי ההופעות בגלל בעיות בטחוניות, שעד כה סבל מהם בעיקר מתחרהו של אורון, המפיק שוקי וייס, אומר אורון: "אלטון ג'ון הגיע אלינו שבועיים אחרי אירוע המרמרה והופעלו עליו לחצים אדירים לבטל את המופע, אבל אלטון אמר 'חתמתי על חוזה ואני אמלא אותו'. גם על רוד סטיוארט הופעלו לחצים לבטל והוא אמר לי 'חוזה זה חוזה'".

"צריכים להחליט אם לקבל את התביעה הייצוגית נגדנו בעניין מטאליקה"

מטאליקה הופעה 8 (צילום: רועי ברקוביץ')
"לקח זמן עד שהסאונדמן שלהם הבין מה התקלה". מטאליקה בישראל | צילום: רועי ברקוביץ'

על המופע של מטאליקה באיצטדיון רמת גן, שנחשב למופע בעייתי במיוחד עקב יוקר הכרטיסים (שהוזלו בסוף) וארבע נפילות הסאונד במהלכו אומר אורון: "זה המופע הכי יקר שהבאנו, שני מיליון דולר שכר לאמנים, כדי שלא יבטלו לנו. זה גם המופע שהכי נהניתי ממנו. התקלות בסאונד לא היו תלויות בנו אלא במחשבים של הסאונד. הסאונדמן שלהם, ביג מיק, הצליח להתגבר על זה אחרי שהוא עלה על הבעיה. לצערי זה נפל שלוש או ארבע פעמים. תקלות כאלה קורות. גם ברוד סטיוארט נפל לנו הסאונד, זה קורה לצערנו".

"הגישו מולנו תביעה ייצוגית על ההופעה של מטאליקה ועכשיו צריכים להחליט אם לקבל את התביעה", אומר אורון. הקמתי צוות שעבד מול אנשים שהתלוננו, לחלקם החזרנו את הכסף ונתנו להם הזמנות להופעות אחרות, לחלקם לא התייחסנו כי התביעות נראו לנו לא מוצדקות".

"התחרות מול שוקי וייס מגדילה את המחיר בעשרה אחוז"

"התחרות שלנו מול שוקי וייס מעלה את מחירי הכרטיסים בעשרה אחוז", מודה אורון בהתייחסות לשאלה על ההפרשים הגדולים בין מחירי הכרטיסים בארץ לבין חו"ל, אבל מציין שהמחיר הגבוה של הכרטיסים נובע בעיקר מהעובדה שהוא נאלץ להטיס לארץ את כל הציוד מאירופה ושמבחינת האמן והצוות שאיתו - הגעה לישראל פירושה אובדן ימי עבודה בגלל הצורך לטוס הלוך ושוב, בשעה שבאירופה הם מתנהלים בנסיעות - ומי שסופג את ההפרשים הוא המפיק ולבסוף הצרכן".

על הבעיתיות של הופעות באיצטדיון רמת גן אומר אורון: "אין לנו אף מתקן אחר בארץ שיכול לאכלס כזו כמות של קהל, ובפחות קהל זה לא כלכלי להביא את האמנים בסדר הגודל הזה".

>> האלבומים החדשים של קולדפליי, ג'יינס אדיקשן, ג'וליאן לנון ועוד