מרגלית "מרגול" צנעני מוציאה בימים אלה את אלבומה החדש "דווקא היום", ממנו יצאו עד כה הסינגלים "עץ ירוק מפלסטיק", שהפך ללהיט רדיו גדול (ואף זכה לקליפ יפה, בכיכובו של השחקן עמוס לביא), "סרט ישן" ו"צועקת אליך".

את "עץ ירוק מפלסטיק", הלהיט הגדול, הקליטה דווקא בבוקר בו היתה מדוכאת, חולה וצרודה. יש לה גם ימים כאלה. "אפשר לחשוב שכתב לי את השיר איזה נופת צופים אחד, עם סדקים במראה לאור ירח", היא צוחקת, "אבל האמת היא שכתב לי את השיר הזה פרח מצוי".

למרות הצחוקים, באלבום החדש מרגול גם רוצה להגיד משהו, ותוך כדי היא מעבירה ביקורת על המוזיקה העכשווית שלטענתה פשטנית, סתמית עם מילים סתמיות. "מבלי להזכיר שמות, יש היום זמרות וזמרים ששרים את עצמם לדעת, זה טיפה עצוב", היא אומרת.

מרגול של ניגודים - שמחה מבחוץ, עצובה מבפנים

כולנו מכירים את מרגול כשופטת המוחצנת מארבע העונות האחרונות של "כוכב נולד" וכמחיית השפה העברית החדשה, עם ביטויים שהפכו לקאלט כמו "שליכה בלב" ו"עכברת יאור", אבל בראיון מיוחד לשי גל, כתב חדשות ערוץ 2, מתגלה מרגול כאישה של ניגודים - עצובה מבפנים ושמחה מבחוץ. מגיעה מבית שומר מסורת ומופיעה בעצרת הקהילה ההומו-לסבית, באה מקריירה של דרך ארוכה לתוכנית טלוויזיה של המלכת כוכבים, מופיעה בחפלות אבל מעדיפה ספר של אלתרמן.

מרגול מתוודה בראיון על הצד השני שלה, הפנימי, העצוב. "אני לא אדם שמח, זה ברור", אומרת מרגול, "יש הבדל בין אם אני מרוצה מדברים שעשיתי בקריירה, לבין אם אני שמחה".

"השגתי ניצחון על החיים?", היא אומרת, "ממש לא, החיים מנצחים אותי. אני לא מתחרטת על דברים שעשיתי, אבל מרגישה החמצה על זה שחבל שאין לי יותר לי ילדים, חבל שאין אח או אחות לבני היחיד. במובן מסויים, זה שאני אם לבן יחיד, אחד, אהוב עד כלות הנשימה, שגם זה קצת מפלצתי, זה כן קורבן של הקריירה שלי".

"רוצים הופעה תרבותית או מלעונית?"

הקריירה של מרגול החלה בנתניה. בגיל שבו רוני דלומי זכתה ב"כוכב נולד", היא התחילה להופיע כזמרת בחתונות ובאירועים, פעמיים ושלוש בערב, ושרה שירים כמו "א ויוה אספניה" ו"וויי מיר ביסטו שיין", הכל כדי שאנשים ירקדו, לפני ואחרי ליצנים וחשפנים. "זה הכין אותי לחיים נהדר", היא אומרת, "אני יכולה לעלות להופעה בכל מקום, מול כל קהל, עם כל מערכת הגברה".

רק בגיל 31, אחרי שהצליחה לפלס את הדרך בין גברים ושדים עדתיים, מרגול הצליחה לפרוץ. עד היום בהופעות היא עושה הכל כדי לרצות את הקהל. היא פותחת כל הופעה עם השאלה הקבועה "אתם רוצים הופעה תרבותית או הופעה מלעונית?", ואחרי שהקהל עונה "מלעונית" היא נותנת את כל כולה, שרה להיטים גדולים פעמיים. "כל אמן רוצה שימותו עליו", היא אומרת, "זה אינסטינקט בסיסי ואני רוצה עוד אהבה".

"הדבר היחיד שמרגול באמת אוהבת זה להרים את הקהל על הרגליים ולהמשיך עד שהוא נופל לרצפה, חוץ מזה היא עושה רק מה שהיא חייבת", אומר על ההופעות הקולגה לשולחן השופטים ב"כוכב נולד" גל אוחובסקי, שהפך בשנים האחרונות לידידה הטוב של מרגול.

אוהבת את השינקינאים; לא סחבקית

"גל אוחובסקי ואני גילינו שאנחנו דומים לתפארה", אומרת מרגול. "בהתחלה לא סבלתי אותו, אבל התקרבתי וראיתי שהקרחים עם המשקפיים המלומדים הם כוס התה שלי. הם לא ניצחו אותי, אני קיבלתי אותם. אני מעריצה את הפלצנות של צפון תל אביב או של שינקין. זה אנטי-תזה לי. הם בדיוק מה שאני לא. אני יותר ארצית, תשתית הגידול שלי אחרת, פשוטה. הם יודעי ספר, קוראים, יש לי מה ללמוד מהם".

ומי שחשב שמרגול היא סחבקית, גם כאן יש לה חדשות: "אני סחבקית אבל עד כאן. בחופשה בבית מלון קשה לי הרעש, ההמולה, ההפעלה בבריכה, שומעים בחוף בומים מההגברה. אני רוצה שקט, ראבאק, מה זה הפעלה? מגיעה לה איזו גברת מכנרת עם בגד ים ומפעילה את כל המלון, הרי באתם לנוח".

לסיום, אומרת מרגול על החבר'ה שיצאו מ"כוכב נולד": "הם יגלו חיש מהר שהאכזבה מצפה להם מעבר לקיר הבא, בסיבוב שמאלה, העלמות טוטאלית, מכוכבות על לבירה עמיקתא".

עוד במוזיקה:

וויטני יוסטון - ביקורת האלבום החדש; גבע אלון מוציא אלבום שלישי; הרכב ההיפ הופ "תכלס" בשיר הסוטול "לא נורא"; דודו אהרון וזהבה בן בדואט; סיקור ההופעה של MGMT

גיא זוארץ וישי לוי בפלייליסט של ערוץ 24; "פסקול העשור": נינט, עידן רייכל ומאיה בוסקילה בראיונות אישיים עם גל אוחובסקי; בואו לבחור את שיר, זמר, זמרת והרכב העשור; צפו במצעד רגעי השפל של "מה ש'תע שומע".

וגם:

מדונה כבשה את הפארק; מדונה התעלפה בבולגריה; פיית' נו מור יצאו ענקים; ; די.וי.די חדש לנירוונה; Opeth שוב מאיימים להגיע לארץ; גלעד "ביגי" מסאמי ואלירן צור בדואט; אבי פרץ שר "תרקדי איתי"; מיכאל גריילסאמר חותם בצרפת