דור דניאל פרומו (צילום: זוהר רון)
"עברתי ניתוח במיתרי הקול ומצאתי את הפחדים שלי, החששות, פחדתי שלא אוכל לשיר אחרי הניתוח". דור דניאל | צילום: זוהר רון

שנתיים עברו מאז אלבומו הקודם של דור דניאל, 30, אחד הכשרונות המוזיקליים הבולטים בארץ בתחום הפופ בשנים האחרונות, אחד שיודע גם להלחין היטב וגם לתת שואו על הבמה. שני אלבומיו הראשונים הניבו כמה להיטי רדיו, כמו "מקום לצידך", "בין החלומות", "רציתי", ו"קורא לך". ברזומה שלו רשומים להיטים שיצר לאחרים, כמו הראל סקעת ("משהו ממני"), שירי מימון ("אהבה קטנה"), עידן יניב ("את יפה") וקטלין רייטר בשיר קדם האירוויזיון ("עד אליי").

אבל לשיא הפופולריות הגיע דניאל דווקא לפני כמה חודשים, ולא בתחום המוזיקה, אלא כשמשתתף בעונה הראשונה של תוכנית הקאלט "גולסטאר", שם שימש כקפטן קבוצת הכדורגל של הסלבס.

כעת מוציא דור דניאל את "הצפון הישן", סינגל ראשון מתוך אלבום חדש ושלישי עליו הוא עובד בימים אלה. השנתיים האחרונות לא היו קלות עבורו. אומנם הוא נמצא כבר שנתיים וחצי בזוגיות יציבה, אבל חייו היו מלאי פחדים, בעיקר כיוון שנזקק בפעם השניה לניתוח במיתרי הקול, שהשבית אותו למספר חודשים.

-דור, איך אתה מרגיש עם הוצאת השיר?
,ממש מתרגש. שנתיים לא הוצאתי שיר לרדיו. זה כמו ילד. לי אין עדיין ילדים אז זה הכי קרוב. זה שיר ראשון מאלבום שלישי, עשיתי בו משהו שממש אהבתי, חזרתי למקורות שלי, לאייטיז, התקופה אהובה עלי במוזיקה, זה משהו שהרבה מהלהקות ואמנים בחו"ל עושים היום. ההפקה התגלגלה לכיוון הזה ואני אוהב את התוצאה. אני שלם איתה".

-והטקסט?
"השיר מתאר תקופה מעורערת בחיי או בחיי כל אמן שאני מכיר. הבית הראשוון מתאר מלא שאלות וחלומות, ותקליט שמנגן ברקע, אני מחכה שהבוקר יגיע כדי שהלילה המלא בתהיות יסתיים לו. יש כמה לילות כאלה בכל שנה. 'הצפון הישן' הוא שם-קוד למקום הבטוח, ששם היא נמצאת, ואני שר 'עם הזמן השתנינו, המקום בוא אהבנו איננו'".

-ותקליטים שהשפיעו עליך, שאבא שמר?
"אבא שמר לי סיקסטיז וסבנטיז, באייטיז נולדתי. בשורה על תקליטים שהם פסקול חיי אני מתכוון שגדלתי וחונכתי על הביטלס וחבורת לול, אלה הכלים שאבא שלי נתן לי להתמודד עם העולם. פיתחתי אהבה משלי לג'ון לנון ואלטון ג'ון. בסוף הגעתי לרמי קלינשטיין, הישראלי שהכי מזכיר את אלטון ג'ון. יצא לי מישמש של כל החברים האלה בלחנים שלי".

-יש עכשיו סחף לכיוון האייטיז, גם נתן גושן, גם אחרים.
"גם הקילרז וקולדפליי עושים אייטיז. הם היו ממש בראש שלי בתקופה האחרונה. הקילרס הם רפרנס טוב ועדכני שמזכיר לך את פעם, וזה מדהים".

-מה קרה איתך בשנתיים האחרונות חוץ מ"גולסטאר"?
"חוץ מהטלוויזיה, וכבודו של ה'גוללסטאר' במקומו מונח. המוזיקה אצלי במקום הראשון. עברתי ניתוח במיתרי הקול לפני שנה וקצת. זה כבר ניתוח שני שם. הניתוח הראשון נהיה בהקלטות האלבום הראשון לפני חמש שנים. עכשיו עברתי עוד ניתוח והייתי צריך להיכנס להקפאה של שנה לפחות. קיבלתי כמה עניינים על המיתרים שצריך להסיר, פוליפים".

-ומה עשית?
"הניטרול המוחלט היה חודשיים. עוד פעם ירדתי למחתרת ויצרתי הרבה. יש לי אלפן ואני עובד בו, מלחין וכותב חומרים. כתבתי הרבה מאוד שירים. עבדתי קשה, לא יצאתי מהאולפן ימים, כל הזמן כותב. אני מאוד מקווה שיאהבו. אני עדיין בורר שירים, נמצא בתהליכים, עושה ניסוי ותהיה על השירים, הופך אותם, יש שירים שהפקתי מהתחלה פעמיים. בעיני יש בתוליות של אלבום ראשון התנסות של אלבום שני ובשלישי כאילו אתה יודע מה אתה רוצה, אבל אתה מתבחבש עם עצמך יותר. לשמחתי יש מאחורי אנשים, חברת התקליטים שלי 'הליקון', שהולכים איתי, סומכים עלי, אם אני לא מרוצה הם אומרים 'לא קרה כלום, נבוא, נעשה מחדש', אי אפשר להקל בזה ראש".

דור דניאל השקה (צילום: ראובן שניידר)
"הטקסטים באלבום הזה הגיעו מהבפנוכו של הבפנוכו, הוצאתי את זה ממש, גירדתי הרבה קליפות" | צילום: ראובן שניידר

-מה או מי שימש לך השראה?
"שני האלבומים הראשונים התעסקו באהבות נכזבות. אני כבר לא במקום הזה, אני במערכת יחסים יציבה לשמחתי הרבה שכבר שנתיים וחצי עם בחורה בשם רונה. כאמן יש לך דחף וצורך לכתוב. כשאתה לא יכול לכתוב על פרידה ואכזבה אתה מקלף שכבות על שכבות עד שאתה מגיע לבפנים שלך, לדברים שהעדפתי לא לכתוב אותם בעבר. הטקסטים באלבום הזה הגיעו מה'פרשדונה', מהבפנוכו של הבפנוכו, הוצאתי את זה ממש, גירדתי הרבה קליפות. ב'בצפון הישן' אני כותב 'מיליון התקפי חרדה מול דקת ביטחון בודדה'. מצאתי את הפחדים שלי, החששות, דברים שכאמן צעיר אתה לא מתעסק בהם, כי למה שהפחדים שלי יעניינו את כולם. פחדתי שלא אוכל לשיר אחרי הניתוח. לאט לאט לשמחתי הרבה צברתי קהל שמחכה לשמוע ולדעת מה עובר עלי ואני מקווה שהוא יגדל ויתווספו עוד אנשים".

-אתה עובד עם ינון יהל כמפיק מוזיקלי.
"ינון יהל הוא מפיק מאוד מאוד מאוד מוכשר. הוא עבד עם אמנים גדולים בחו"ל - פאף דדי, סיסקו, אשאנטי, שרקדנו כילדים. בארץ הוא לא הפיק הרבה. עלה לי הרעיון, נפגשתי איתו, נוצרה אחלה כימיה, ומאז עובדים בכיף. אנחנו עובדים ואני לא יודע מה יוליד יום, מקווה שימשיך ככה. אין חוקים בדברים האלה, מתחילים מלעבוד ויצאנו לדרך".

-סכם את חוויית "גולסטאר".
"חווייה מדהימה, נורא נהניתי. אני, יש לי פחד טיסות היסטרי, לא טסתי 13 שנה בגלל פחד. מלפני הצבא עד יום הולדת 30, כשחברה שלי אמרה שיש זוג כרטיסי טיסה לפריז ליום הולדת 30 ועכשיו לך תגיד לה לא. אז 'גולסטאר' היה הטיול אחרי הצבא שלי. אומרים איזה כיף לטייל ולחוות חוויות בלי דאגות - שם לחצנו על כפתור ה'פאוז' של החיים, זה היה ניתוק מוחלט, חודש וחצי העולם בלעדינו, היינו ביקום מקביל, ונהניתי מאוד".

דור דניאל השקה (צילום: ראובן שניידר)
"צברתי קהל שמחכה לשמוע ולדעת מה עובר עלי ואני מקווה שהוא יגדל ויתווספו עוד אנשים". דור דניאל בהופעה | צילום: ראובן שניידר

-היית קפטן הקבוצה.
"כן, זה היה אחרי הניתוח במיתרי הקול ולא יכולתי יותר מדי לעשות משהו באולפן . אז הלכתי להינות, הופעתי שם בבר מצווה, היה מצחיק, היה כיף. היו הרבה דברים כיפיים וגיליתי על עצמי דברים. אני רגיל להיות לבד ופתאום לחלוק את החיים עם עוד תשעה חבר'ה שכל אחד מביא את החבילה שלו מהבית כשכולם שם עם אגו ורגילים להיות המרכז. שם גיליתי שאני יכול להסתדר עם עוד אנשים".

-הרגשת את ההיסטריה?
"הרגשתי את זה ברחוב. 'גולסטאר' היתה להיט, חלק משגרת היום של האנשים. היו תופסים אותי ברחוב ואומרים 'אתה חבר שלנו ואנחנו לא מכירים אותך'. אני לא בנוי לריאליטי ובחיים לא הייתי מסכים. אני לא בנוי נפשית. אבל כשאין הדחות ויש פאן נטו, אני בתור אוהד כדורגל מושבע פתאום בגיל 30 אומרים לי עזוב הכל, זרוק את הפסנתר, קבל חולצת הרכב עם השם שלך והמספר ותעלה לשחק כדורגל חודש, ועוד אני מקבל על זה כסף? אז אני עושה את זה כמו נינג'ה. זה היה החלום שלי כילד והגשמתי אותו בגיל 30. אבל שום דבר משם לא מחלחל למוזיקה שלי או לשירים, זו חוויה נפרדת לגמרי. חוויה מדהימה אבל אין קשר למוזיקה".

-בגיל 30, אחרי שנתיים וחצי עם חברה, חושב על חתונה?
"לא יודע. אני עוד לא שם. כשיהיה משהו נודיע".