כנרת לימוני פרומו (צילום: אילן בשור)
"אף פעם לא סיפרתי שכתבתי את השיר על אבא שלי מרדכי זכרו לברכה". כנרת לימוני | צילום: אילן בשור

כינרת לימוני פרצה לחיינו לפני שלוש וחצי שנים כשהשתתפה בתוכנית הריאליטי "גריז" ומשם המשיכה לשחק בתאטרון. ההפקה הכי מפורסמת בה השתתפה היא "לילה לא שקט" משירי שלמה ארצי בקאמרי, שם גם כיכבה ב"כולם היו בניי". גם בבית לסין ("זיסעלע", "פרינסס מרי 7") ותאטרון חיפה ("הבחורים בדלת ממול") נהנו משירותיה.

אבל הצד האחר של לימוני הוא השירה. היא שרה מדהים בדואט בשם "הפחד נעלם" באלבום הבכורה של הזמר כפיר אפשטיין, בן זוגה בתשע השנים האחרונות. אפשטיין הוא גם המלחין העיקרי וכותב של חלק מהשירים במה שעומד להיות אלבום הבכורה של לימוני שצפוי בהמשך.

כינרת לימוני וכפיר אפשטיין - "הפחד נעלם"

בדרך לאלבום משיקה לימוני מחר (שני, 16.4) מופע סולו משיריה, בהופעה במועדון בארבי בתל אביב. המופע, בהפקתו המוזיקלית של אורן בן אבי,  צפוי לשלב שירים אישיים שאת רובם כתבה, מעין רוק ופופ באווירה אינטימית, לצד קטעי קישור בעלי גוון הומוריסטי. אל המופע הגיעה אחרי כשנה של הופעות אקוסטיות ושיתופי פעולה על הבמה עם אבי גרייניק ואמיר דדון, ששיחקו לצדה ב"לילה לא שקט".

"אני בת 31 ויש לי חברים עם שני ילדים, אני עוד לא רוצה"

כנרת לימוני היא בת 31, מהרצליה במקור, בוגרת בית הספר למשחק "בית צבי" אחותו של הרוקר יהושע לימוני ("מתנדנד ונופל") שחזר בתשובה, והשאלה המתבקשת היא על מה כתבה את שירי האלבום שלה. "יש מוטיבים חוזרים בשירים, בעיקר ההתמודדות עם הזמן", היא אומרת. "אני מרגישה שאני 'לייט בלומר'. קורים לי דברים אחרי שאחרים כבר עברו אותם. למשל את האלבום דחיתי המון זמן. אני בת 31 ויש דברים שמתעכבים אצלי. יש לי חברים עם שני ילדים ואני עוד לא כל כך רוצה את זה בחיים שלי. אני מאפשרת לעצמי לעשות דברים שלא אפשרתי קודם. השירים מדברים גם על הזוגיות בחיים שלי".

-כתבת על התשע שנים שאת עם כפיר?
"כן, זה מופיע בשירים. כפיר הוא חלק בלתי נפרד מהדבר, מהעניין, היצירה הזו היא גם שלו. הוא החבר הכי טוב שלי. הוא מופיע בשירים, אבל הם לא נכתבו בדיוק על הזוגיות והאהבה אלא על ההתמודדות שלי איתם ועם עוד דברים שקורים לי בחיים".

-מהו השיר הכי קשה שלך, הכי כואב?
"קוראים לו 'אם היית פה'. כתבתי אותו ברגע, בפרץ של ארבע דקות, על אובדן שחוויתי. אבא שלי נפטר ממחלה קשה לפני עשר שנים, שנה אחרי שסיימתי צבא. קראו לו מרדכי לימוני. השירים שלי נוגעים גם במקום העצוב. והשיר הזה הוא שיר שכמעט מיד אני חונקת דמעות כשאני שרה אותו. יש שם חיבור מיידי ורגע טהור, שיצא עם הלחן של כפיר, שמתחבר בצורה מושלמת".

-איזה שיר על הכנרת את הכי אוהבת?
"'כנרת שלי ההיית או חלמתי חלום'. אבא שלי היה שר לי אותו תמיד כשהייתי קטנה. יש מלא שירים יפים על הכנרת".

-יש לך עבודה כשחקנית, את רואה מה עבר על כפיר ועל אחיך יהושע כזמרים, למה לך היות זמרת?
"אני שואלת את עצמי כל יום. אל תחשוב שמשחק זה קל, גם זו מלחמה בפני עצמה ובשני המקצועות שום דבר לא בטוח. אני עכשיו בקאסט של הקאמרי וזה הבית שלי. במוזיקה זה אתה לבד. אני צריכה את המוזיקה כי זה מה שאני הכי אוהבת לעשות. עכשיו עשינו חזרות למופע והייתי הכי מאושרת, כשאני שרה הכי קל לי, אני מאוד אוהבת לשיר. ואני בטח אפול, אקום, אפול, אקום, יהיה בסדר".

-תקומי ותפלי במוזיקה?
"כן ובכלל בחיים. אני אדם אופטימי ואולי זה לא טוב לי אבל אני מאמינה בטוב".

-תארחי את כפיר לדואט?
"לא, לצערי הוא נמצא עכשיו בחו"ל ולא יהיה בהופעה לשיר איתי".

>> עברי לידר יככב באירוע "שעת כדור הארץ" בתל אביב
>> שרית חדד תופיע עם התזמורת הסימפונית של ראשון לציון