מה יהיה הרכב השנה, מה יהיה שיר השנה, מי יהיה זמר השנה

LMFAO

אין תמונה
היסטריה עולמית. LMFAO

הצמד האמריקני LMFAO - המורכב מצמד המפיקים, הדיג'יי והראפרים Refoo (סטפן גורדי) ואחיינו Skyblue (סקיילר גורדי) חזרו השנה כדי לשחזר את הצלחתם הגדולה מלפני ארבע שנים עם "I'm in Miami Bitch".

השנה הם כבר הפכו להיסטריה בינלאומית עם שלושה להיטים מאלבומם השני מאלבומם "Sorry For Party Rocking".הסינגל הראשון "Party Rock Anthem" עם לורן בנט וגונרוק הגיע למקום הראשון בארה"ב, בריטניה וקנדה, הרקיד השנה את העולם כולו והביא אותם לסיבובי הופעות גדולים, ביניהם מופע פותח לקשה המצליחה ולסיבוב הופעות אסייאתי במדינות כמו סינגפור, הפיליפינים וטאייוון (רק אלינו הם לא באו). גם במכירות הפך הלהיט לאחד המבוקשים ביותר ברשת עם מקום שני באייטיונז בבריטניה.

הלהיט השני היה שיר הנושא של האלבום "Sorry For Party Rocking" שאירח את הזמרת נטליה קילז והגיע גם הוא לראשי המצעדים. ההיסטריה השלישית נרשמה בסינגל השלישי "Sexy and I Know It", שצולם בחוף וניס בקליפורניה וכלל מחווה לסרטים אירוטיים עם השחקן רון ג'רמי. הצמד הפך למרענן הרשמי של אמריקה בטקס פרסי המוזיקה של אמריקה, ה-AMA, שנערך בנובמבר האחרון, כשהופעתם המדליקה חתמה את האירוע.

אתם קובעים מה יהיה הרכב השנה - הצביעו למצעד השנתי


קולדפליי

קולדפליי, כריס מרטין (צילום: Dave Hogan, GettyImages IL)
גן עדן של Mylo Xyloto. כריס מרטין, קולדפליי | צילום: Dave Hogan, GettyImages IL

קולדפליי, אולי הלהקה הכי גדולה כיום בעולם מהחינת כמות של קהל, הצליחו לעצבן השנה לא מעט אנשים. יש כאלה שמקנאים בהם, יש כאלה שנחרדו משם האלבום החדש "Mylo Xyloto" וחושבים שכריס מרטין וחבריו הם חבורה של פופיסטים פלצנים, יש כאלה שסתם לא סובלים את המוזיקה שלהם, ויש ישראלים שנעלבו מפרשת הקליפ האנטי-ישראלי שקולדפליי פרסמו בפייסבוק שלהם.

כך או אחרת, החבר'ה מלונדון הוציאו השנה מספר שירים יפים. סינגל הבכורה "Every Teardrop Is A Waterfall" הוא אחד כזה, וכמוהו גם "Paradise" עם הקליפ הפילי החמוד. וה אתם יודעים, יש לקולדפליי ולריהאנה מעריצים שהיו מוכנים לשמוע גם את החיבור ביניהם ב-"Princess Of China".

האלבום "Mylo Xyloto" קיבל ביקורות מעורבות, מה שלא יפריע לקולדפליי להפוך אותו לסיבוב הופעות ענק במהלך השנה הקרובה, סיבוב שאולי יגיע גם אלינו. בינתיים נסתפק בהופעה שהם נתנו ביו טיוב.

אתם קובעים מה יהיה הרכב השנה - הצביעו למצעד השנתי

 

רד הוט צ'ילי פפרז

אין תמונה
יאללה, בואו. רד הוט צ'ילי פפרז

אם קולדפליי לא יגיעו אלינו בשנה הקרובה, לפחות רד הוט צ'ילי פפרז כן צפויים לעשות את זה ב-10 בספטמבר, אחרי שלאחרונה הוכרזו כמי שעתידים להיכנס ל"היכל התהילה של הרוקנ'רול". בשנה האחרונה הוציאו הצ'ילי פפרז אלבום חדש עם שם פשוט "I'm With You", אבל סיפור לא פשוט מאחוריו, שבמרכזו הגיטריסט החדש ג'וש קלינגהופר, שהרבה מאוד הוטל על כתפיו כמחליפו של ג'ון פרושיאנטה האגדי.

הסינגלים והקליפים שיצאו מהאלבום, "The Adventures of Rain Dance Maggie" ו-"Monarchy of Roses" הראו שאנתוני קידיס, פלי וחבריהם לא איבדו את הטאץ' והאלבום קיבל ביקורות טובות.

במקביל, ציינו השנה הרד הוט צ'ילי פפרז 20 שנה ליציאתו של האלבום הכי גדול שלהם עד היום  "Blood sugar sex magik" משנת 1991. אחרי הכל, מדובר באחת הלהקות הגדולות בעולם בעשורים האחרונים, שהשתתפה השנה בטקס פרסי MTV אירופה באמצעות "פריצה" לשידור מהופעה חיה שקיימה באולם מקביל בעיר בלפסט.

אתם קובעים מה יהיה הרכב השנה - הצביעו למצעד השנתי

 

ג'יי זי וקנייה ווסט

ג'יי זי, קנייה ווסט (צילום: Daniel Boczarski, GettyImages IL)
צמד חמד. ג'יי זי וקנייה ווסט | צילום: Daniel Boczarski, GettyImages IL

בהיעדרו של אמינם, 2011 היתה השנה שבה אנשים כמו דרייק, כריס בראון וויז קאליפה וניקי מינאז' ניסו להציל את מה שנשאר מההיפ הופ במיינסטרים, למרות שגם הם, בחלק מהמקרים, נדבקו במגיפת הדאנס-הופ. מעליהם, השניים שנשארו "לשמור על הכתר", היו צמד החמד ג'יי זי וקנייה ווסט, כמעט המוהיקנים האחרונים, שעדיין שולטים במה  שבתוך ומחוץ לגטאות, כמו מלכים שנשארו על הלוח אחרי שרוב כלי השחמט כבר ירדו ממנו.

הרעש התקשורתי שריכז בארה"ב (ובשאר העולם) "Watch The Throne" האלבום המשותף של קנייה וג'יי זי היה אדיר, ממש כמו הציפיות ממנו, שדיברו עליהם כעל "אחד מעשרת הצמדים הגדולים בהיסטוריה של המוזיקה".

הקהל הגיב בהיסטריה להייפ והאלבום הגיע עם צאתו למקום הראשון בכל מצעדי iTunes ברחבי העולם, ובסך הכל ב- 23 מדינות, עם כחצי מיליון הורדות בשבוע הראשון. עד דצמבר הוא נמכר גם במיליון ו-114 אלף עותקים פיזיים - המון בהתחשב בעידן הנוכחי של המוזיקה.

אבל כגודל הציפיות, כמו שאומרים - גודל האכזבה. האלבום כלל כמה להיטים גדולים כמו "Otis", עם סמפול של אוטיס רדינג המנוח, "H*A*M" , השיר עם ביונסה "Lift Off" וכמובן "Niggas In Paris" אך הביקורות עליו נעו בין בינוניות לגרועות.

אבל היי, אלה עדיין קנייה הגאון וג'יי זי התותח, והם עדיין מצויינים, במיוחד בסיבוב ההופעות שלהם, שחרש השנה את אמריקה וגם את טקס פרסי MTV.

אתם קובעים מה יהיה הרכב השנה - הצביעו למצעד השנתי

 

הבלאק אייד פיז

טקס הבילבורד, בלאק אייד פיז (צילום: Ethan Miller, GettyImages IL)
כרגיל, להיטים. הבלאק אייד פיז בטקס הבילבורד | צילום: Ethan Miller, GettyImages IL

כל העשור האחרון של הבלאק אייד פיז הוא מדהים מבחינת כמות הלהיטים שהחבורה הנחילה למצעדים ולמועדונים ברחבי הגלובוס, אבל 2011 היתה בכל זאת אחת השנים יוצאות הדופן בתולדותיהם.

שנה שהתחילה עם שני להיטים גדולים - "The Time" ו-"just can't get enough" מהאלבום "The Beginning" שיצא בנובמבר 2010, כשהקליפ ללהיט השני מצולם ביפן שבוע לפני אסון הצונאמי והגרעין בפוקושימה.

שנה שהמשיכה בפברואר עם הופעה גדולה ב"סופרבול" - אירוע המדיה הכי נצפה בארה"ב, בה אירחו את אשר וסלאש. אחר כך, במאי, הגיע סינגל שלישי חזק "Don't Stop the Party" והופעה יפה בטקס פרסי הבילבורד.

אבל ביולי המסיבה הגדולה של הבלאק אייז פיז כבר הסתיימה בהודעה מצערת על הפסקת הפעילות המשותפת של פרגי, וויל.איי.אמ, טאבו ואפל, עד הפעם הבאה שבה שוב יתחברו כדי לחזור ולהיות צוות ההוויי ובידור הכי מצליח בעולם.

אתם קובעים מה יהיה הרכב השנה - הצביעו למצעד השנתי

 

פו פייטרז

דייב גרוהל, פו פייטרז, הופעה (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
תותח. דייב גרוהל, פו פייטרז | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

הפו פייטרז של דייב גרוהל הוציאו השנה את אלבומם השביעי "Wating Light", אותו הפיק מוזיקלית בוץ' וויג האגדי. כריס נובוסליק האגדי לא פחות, התארח. כרגיל אצל הפייטרז האלבום היה מצויין, גרוהל הגדיר אותו כ"כבד ביותר שלנו עד כה", אבל עם יציאתו הוא הגיע הישר לפסגת מצעד הבילבורד באמריקה - האלבום הראשון שלהם שהגיע להישג הזה.

"Wating Light" כלל את הסינגל הראשון והכוחני "Rope", הלהיט "Walk", את הבלדה "These Days" ואת "Arlandria", שנכתב על שכונת ילדותו של גרוהל בוירג'יניה ויצא כסינגל בבריטניה בלבד. אבל ההיי לייט שלו היה כמובן הקליפ ל"White Limo", בו נוהג בלימוזינה למי מלהקת מוטורהד.

האיכות של הפו פייטרז לא נעלמה מהטקסים הגדולים והם זכו ב"אמן האלטרנטיב-רוק של השנה" בטקס פרסי המוזיקה של אמריקה וב"קליפ הרוק של השנה" על "Walk" בטקס פרסי אמ.טי.וי אמריקה, שם אמר דייב גרוהל: "אף פעם אל תאבדו את האמונה במוזיקת רוקנ'רול". וזה כמובן לא הסוף כיוון שהפו פייטרז מועמדים ל-6 פרסי "גראמי" בטקס שיערך בפברואר הקרוב.

הפו פייטרז כיכבו השנה כאמן המרכזי בערב המסיים של פסטיבל "לולה פלוזה", פסטיבל האלטרטיב החשוב באמריקה, שציין השנה 20 להיווסדו. הם כיכבו גם בפסטיבלי הרוק הגדולים והנחשבים של בריטניה - "רדינג" ו"לידס" והגיעו לשים בתחילת יולי בשני קונצרטים ענקיים בבריטניה בפני 140 אלף מעריצים, בהם אירחו שמות גדולים כמו אליס קופר, בראיין מיי מ"קווין" וג'ון פול ג'ונס מ"לד זפלין".

אתם קובעים מה יהיה הרכב השנה - הצביעו למצעד השנתי

 

מארון 5

אין תמונה
זזים כמו ג'אגר, לוהטים כמו כריסטינה בדוכן נקניקיות. מארון 5

לברי להקת "מארון 5" הוציאו השנה את האלבום "Hands All Over" וידעו לנצל את המומנטום המחודש שצבר סולנם אדם לוין כשופט בתוכנית הלהיט "The Voice".

הלהיט הגדול שלהם השנה היה כמובן "Moves Like Jagger" בו אירחו את כריסטינה אגילרה, ה"מנטורית" בתוכנית לצדו של לוין, שהקריירה שלה לא צלחה בשנים האחרונות. השיר מספר על בחור שמנסה להרשים את החברה שלו עם תנועות ריקוד סטייל מיק ג'אגר, וטיפשי כמה שזה נשמע - זה עבד, ובגדול. החיבור בין מארון 5 לאגילרה הפתיע בהצלחתו אפילו אותם ובעקבותיו חזרה הלהקה להיות אחת החמות בארה"ב.

אתם קובעים מה יהיה הרכב השנה - הצביעו למצעד השנתי