המפיק הותיק שוקי וייס אכל אותה עם הרד הוט צ'ילי פפרז באינתיפאדה הראשונה ועם דפש מוד במלחמת לבנון השנייה. עכשיו הגיע המשט לעזה ודפק לו את פסטיבל "פיקניק". על הביטול של הקלקסונז וגורילאז סאונד סיסטם הוא עוד התגבר, עם הופעה מוצלחת של פלסיבו ותחליפים ישראלים, אבל הביטול של הפיקסיז הבוקר הכריע אותו לקרשים.

"הלב החסיר פעימה כשקראתי את המייל שהפיקסיז שלחו", הוא אומר. "זו הרגש מועקה מאוד מאוד קשה, כי אתה לוקח את זה בפרמטרים האישיים שלך, זה ברגשות שלך, היה אולם גדול עם כורסה גדולה כדי לעשות ריסטארט למחשב. זה טרור תרבותי שמופעל עליהו, וקוראים לחרמות ונידוי ובידוד ולצערי זה רק יגביר את השנאה, הבדידות והבידוד".

מעריצי הפיקסיז הזועמים מילאו את עמוד הפייסבוק של הלהקה בנאצות, ורבים מהם מרגישים מרומים ונבגדים. הם הפסידו הופעה, והמפיק הפסיד הרבה כסף. "הפסדתי, והפסדתי הרבה", מודה שוקי וייס. "כל הכסף ששמתי במופע הזה ירד לטמיון, הלך. זה נקרא טוטאל לוסט, שהבמה עומדת והלהקה לא מגיעה".

>> דעה: "אי אפשר להאשים את הפיקסיז ואת אלביס קוסטלו"; קמפיין בפייסבוק: אלטון ג'ון, אל תבריז; ראיון עם רוד סטיוארט לקראת הגעתו לארץ