הילדה עדאל קורשוב רק בת 11 וכבר מוציאה את שיר וקליפ הבכורה שלה "כמו ציפור", אותו כתבה והלחינה. קורשוב היא הבוגרת החמישית של "בית ספר למוסיקה" שמוציאה סינגל, אחרי עדי ביטי, שון גיטלמן, ליבי פנקר וכמובן מישל כהן.

במקרה של קורשוב היא גם היוצרת שעומדת מאחורי השיר, שכולל מילים כמו: "כמו ציפור אני עפה בשמים הכחולים, כמו ציפור נוגעת בכל המרחקים / השמים נוגעים בי , מרגישה חופשיה, עוד תראה איך אני עפה לשם /  עוד אני אראה לך איך אני פורחת, למרות כל הקשיים כמו ציפור, ציפור קטנה שבורחת מהקן, עברו מאז שנים של פחד". בהקלטה ניגנו חברי להקת הרוק "ג'אמאיה", כאשר את העיבוד וההפקה המוזיקלית עשה יהודה הגר ולבימוי הקליפ אחראי אור הגר.

השיר החדש מצטרף לשורת הישגיה של קורשוב, שהמשיכה מ"בית ספר למוסיקה" לתוכנית "בי"ס למוסיקה - עולים כיתה" בערוץ הילדים ובדצמבר האחרון ייצגה את ישראל ב"ג'וניור אירוויזיון" באמסטרדם, כחלק מהרכב של חמישה זמרים-ילדים שכלל גם את פנקר וביטי.

אין תמונה
"אני גאה בעצמי, אבל זה לא מוריד מהלחץ. אני מאוד רוצה שהשיר יצליח". עדאל קורשוב

"אני קצת בלחץ לגבי מה יגידו, מה יחשבו, מה יהיו התגובות, אולי לא יאהבו או השיר לא יצליח", אומרת עדאל קורשוב. "הקליפ יצא יפה, יצא מקצועי. מאוד מרגש לראות שזה בעצם שלך".

-אין הרבה ילדות שבגיל 11 מציאות שיר בכורה שהן כתבו והלחינו
"נכון, אני גאה בעצמי, אבל זה לא מוריד מהלחץ. אני מאוד רוצה שהשיר יצליח. אני רוצה שכולם ידעו כמה שאני טובה במוזיקה וכמה שמוזיקה זה חלק מרכזי מהחיים שלי. כי לא כל אחד יכול להוציא שיר".

-מי שאוהב אותך בטוח יפרגן לך.
"גם אני חושבת".

-איך כתבת את השיר?
"בכלל לא תכננתי לכתוב שיר. התחלתי ללמוד פסנתר לפני כמה חודשים. יום אחד התיישבתי וניגנתי לעצמי אקורדים, הנחתי אצבעות על קלידים שאני לא יודעת מה השם שלהם ויצרתי מנגינה שדי חיבבתי. לאט לאט התחלתי להכניס מילים. שום דבר לא היה מתוכנן, רק ניסיתי. בהתחלה לא הייתי בטוחה אבל ראיתי שיוצא לי משהו יפה, רשמתי את מה שיצרתי וככה יצא השיר".

השיר של קורשוב כול את השורות שבורות הלב הבאות: "עברו שנים עם לב שבור, אך אתה לא אהבת ועכשיו הכל ברור, מה יהיה- לא יודעת, רק רוצה להשתחרר, זה הסוף בנינו לא יהיה עוד, זה נגמר /  עוד אני אראה לך איך אני פורחת, למרות כל הקשיים כמו ציפור, ציפור קטנה שבורחת מהקן / אני יודעת שיש רגשות אשמה אבל זאת לא אני שאשמה, אתה פשוט כמו ילד מגודל, אך לא התבגרת, כמה חבל".

עדאל קורשוב (צילום: רפי דלויה)
"בכיתה ד' היה לי שברון לב. אהבתי בן מהכיתה וכשכתבתי את השיר נזכרתי בו" | צילום: רפי דלויה

-עדאל, למי את מראה בשיר שאת פורחת?
"בכיתה ד' היה לי שברון לב. אהבתי בן מהכיתה, ונזכרתי בזה כשהתיישבתי ליד הפסנתר. על זה כתבתי. נזכרתי בשנה הזו שאני אהבתי אותו, אבל הוא כנראה שלא אהב אותי".

-זה גם יכול להיות שיר טוב לסיום שנת הלימודים, "עוף גוזל" מנקודת המבט של הגוזל.
"לא חשבתי על זה, אבל אולי זה מתאים".

-ממה הכי נהנית בשנתיים האחרונות?
מכל דבר. הופעתי בטלוויזיה, הופעתי בחו"ל בג'וניור אירוויזיון שראו מיליונים. אלה חוויות מדהימות שנהניתי משתיהן עם כל הילדים שהיו איתי. ב'בית ספר למוסיקה' היה כבוד גדול ובאירוויזיון יצגנו את ישראל בפעם הראשונה והיה כבוד מאוד גדול, אבל לדעתי להוציא שיר ראשון שלי זה אפילו עוד יותר מרגש".

-את בקשר עם הילדים האחרים? עם המורה משה פרץ?
"משה פרץ ואני לא ממש בקשר, הוא עוד לא שמע את השיר, אבל אני בטוחה שהוא עוד ישמע אותו. אני בסוג של קשר עם עדי ביטי וליבי פנקר, שהיינו יחד גם בבית ספר וגם באירוויזיון. כל שאר הילדים חברים שלי גם, זה לא הופך אותם לחברים פחות טובים".

-בבית הספר שבו את לומדת פרגנו לך או קינאו בך?
"בהתחלה אולי קצת קינאו, אבל כל הבית ספר פרגן. באירוויזיון הרגשתי שכבר עברתי משהו, אז היה יותר קל עם הילדים האחרים בכיתה. לא כולם יודעים שאני מוציאה שיר חדש, אבל אני בטחה שיפרגנו".

-כמה שירים כתבת עד היום?
"אני כותבת טקסטים ומנסה. בינתיים יש רק את זה. השאיפה היא ליצור עוד שירים, להרשים עם עוד נושאים ואני מקווה להוציא דיסק רק משלי".

ואז בכלל, את ההוא מכיתה ד', לא תראי אותו יותר.
"אני לא שומרת טינה. אנחנו עכשיו כבר ידידים טובים וזה בסדר".