ישראל באירוויזיון הילדים (צילום: Andres Putting, Elke Roels, EBU)
תצוגה מכובדת ביותר. ב"ג'וניור אירוויזיון". Kids.il | צילום: Andres Putting, Elke Roels, EBU

שביעות רצון שוררת הבוקר במשלחת הישראלית שיצאה לייצג את ישראל ב"ג'וניור אירוויזיון", "אירוויזיון הילדים" העשירי שנערך אמש באמסטרדם, הולנד, והועבר בשידור חי בערוץ 1. ההרכב "Kids.il" ייצג את ישראל עם השיר "תנו למוזיקה לנצח", שהושר בעברית וגם באנגלית ("Let The Music Win"), בניהולו המוזיקלי של אוהד חיטמן והגיע למקום ה-8 מתוך 12 מדינות משתתפות עם 68 נקודות.

בהרכב הישראלי השתתפו שלושה בוגרי "בית ספר למוזיקה" עדי ביטי בת ה-11 מהוד השרון, עדאל קורשוב (11) מאורנית וליבי פנקר (14) מראש העין. איתם הופיעו דניאל פרוז'נסקי (13) מראש העין, טלי סורוקין (11) מרחובות ועדי מסילתי (14) מכפר סבא - שלדעת כולם נתנו הופעה טובה מאוד עם ביצוע קולי נהדר.

למקום הראשון הגיע נציגת אוקראינה, אנסטסיה פטריק, שזכתה ב-138 נקודות על השיר "Nebo" ("שמיים"). למקום השני הגיע ג'ורג'יה עם 103 נקודות ולמקום השלישי ארמניה עם 98 נקודות. במשלחת הישראלית ציינו כי כמה נציגים של מדינות מסוימיות לא נראו "ילדים" כלל וכלל וכי מדובר היה בנערות בוגרות ובשלות בהרבה מבחינת היכולות הקוליות והמראה החיצוני.

את התחרות מארגן איגוד השידור האירופי וישראל השתתפה בה השנה בפעם הראשונה, בהפקת רשות השידור והערוץ הראשון.

בנוסף לייצוג של ישראל השתתפו חברי ההרכב הישראלי "Kids.il" בביצוע שיר משותף לכל הנבחרות בתחרות - "We Can Be Heros" (אנחנו יכולים להיות גיבורים").

הקלטת ההחלק של ההרכב הישראלי בשיר תועדה בכתבה מיוחדת שהכינו מארגני התחרות. בהמשך הכתבה ציינו ששת הילדים מישראל כמה קר להם באמסטרדם אחרי שהגיעו מישראל החמימה ואמרו: "עכשיו אנחנו מבינים למה סיסמת התחרות היא "'לשבור את הקרח'".

ולכל מי שפספס, הנה הקליפ המקורי והדי מגניב ל"תנו למוזיקה לנצח", השיר שייצג את ישראל בתחרות ה"אירוויזיון ג'וניור" לשנת 2012.

>> טיילור סוויפט עושה כבוד לקאבר של ילדי בית הספר "ארטיק"