אין תמונה
לוחמת למען השלום בארצה מאלי. פאטואמאטה דיאוורה

פסטיבל "אישה" יתקיים בחולון ב-27 בפברואר ועד ל-2 במרץ בתאטרון חולון. בין הזמרות שיככבו בו השנה גם פאטואמאטה דיאוורה, זמרת ממדינת מאלי שבאפריקה, שבארצה משתוללת בימים אלה מלחמת אזרחים עקובה מדם.

בתגובה למצב הקשה השורר במאלי אספה הזמרת דיאוורה כ-40 אמנים ידועים בני ארצה, כדי לבצע את השיר "מאלי-קו" (מאלי - שלום). בין האמנים המבצעים ויו פארקה טורה שהופע בישראל והקליט אלבום מצליח עם עידן רייכל ואמאדו ומרים שגם הם הופיעו בישראל.

המהלך של פאטואמאטה דיאוורה ממקם אותה במרכזו של פסטיבל "אישה" שיתרכז השנה בנשים המגיעות עד קצה גבול היכולת ולמעלה מזה, נשים המעזות לשנות את חייהן, היוצרות שיאים חדשים ופורצות דרך לבאות אחריהן - "נשים עד הקצה".

דיווארה החלה את דרכה כרקדנית באבידג'אן ובשנות העשרה המוקדמות עברה למאקו - שם פיתחה קריירת משחק. בשנות העשרים לחייה עבר לפריז (שם מתגוררת עד היום). היא הופיעה 6 שנים בסיבוב בינלאומי עם להקת התיאטרון רויאל דה לוקס - שסללה את הדרך לקריירה מוזיקלית סולו. דיווארה משלבת בשיריה מסורות מוזיקליות מדרום מאלי עם השפעות בינלאומיות. היא הופיעה עם די די ברידג'ווטר, AfroCubism, Oumou Sangaré ותזמורת דה קוטונו. אלבום הבכורה שלה, Fatou, יצא בספטמבר 2011 בחברת World Circuit Records ונכלל בין 50 האלבומים המובילים של 2011 בסנדי טיימס והוכתר כאלבום השנה ל-2011 ע"י WMCE.  המופע יתקיים ביום שישי, 1 במרץ, 22:00.

רבקה מיכאלי בשבת צחוק (צילום: mako)
אין לה רגע דל. רבקה מיכאלי | צילום: mako

מופעי מוזיקה בולטים בפסטיבל

מחווה לרבקה מיכאלי "אין לה רגע דל" - מופע פתיחה
השנה יקדיש הפסטיבל את המחווה המסורתית לאחת הדמויות האהובות והבלתי נשכחות בעולם הבידור והתיאטרון הישראלי: רבקה מיכאלי. מי שמלווה אותנו מאז ימי "ניקוי ראש" המיתולוגית ועד ל"בנות הזהב" העכשווית, אהובה על כולנו בשל שפע הדמויות הרבגוניות שגילמה: מכל עדה, כל תקופה וכל גיל: החל מהגברת תשובה, דרך 'קוסנם בזק' ועד 'אשת מהנדס' ועוד רבות וטובות. במופע ישתתפו תיקי דיין, ישראל גוריון, חני נחמיאס, אבי גרייניק, דרור קרן, אולה שור ועוד, לצד רבקה מיכאלי עצמה, שתבצע קטעים חדשים מהמופע שכתב לה אפרים סידון. בלווית תזמורת בניצוחו של רוני וייס.
יום רביעי 27 בפברואר 20:30

מופע בכורה חגיגי של יעל קידר "משבר כביסה- סקס כביסות ורוק'נרול"
"משבר כביסה" – קברט בועט (לא) להורים בלבד. מופע רוק ישראלי נשי עם קריצה הומוריסטית של הזמרת והיוצרת יעל קידר, בבכורה חגיגית . המופע שיצרה קידר עם חברת ילדותה עדי גבאי לב מספק הזדמנות לגעת ב"דרמה של אמצע החיים"- המקום בו רובנו נמצאים רוב הזמן, ולחשוף את המקומות המושתקים בחוויה הנשית, אלו שמשוררים לא כותבים עליהם. יעל קידר נוגעת במקומות האינטימיים וחוקרת את השאלות הקיומיות שבתוך השגרה, הנישואין, האמהות והזוגיות. בשילוב מופע של הרקדנים עמית לוי ורותם גרינברג ושחקנית התיאטרון אפרת כהן, שמציגים בקטעי מחול ומשחק. יעל קידר - פסנתר, אדם בן אמיתי - גיטרות, קרן טפרברג -תופים, צוק דבוסק - בס, הפקה מוזיקלית ועיבודים: אדם שפלן ודניאל סלומון, בימוי – עדי גבאי לב, יעוץ אומנותי - חיים שמש. מוצאי שבת, 2 במרץ, 22:00 (במה 2).

ריטה אנטונופולו
זמרת יווניה בעלת יכולת טבעית לבטא בקולה ז'אנרים שונים של מוסיקה יוונית, ממנגינות עממיות לבלדות דרמטיות ומאפשרת לקהל ליהנות מחוויה אחרת בכל פעם. ימים רביעי וחמישי 27-28 בפברואר , 21:00

היווניות –" שירת האלות" עם תמוז ניסים ומרתה מברואידי
המוזיקאיות תמוז ניסים הישראלית ומרתה מברואידי היווניה, שנפגשו באי פארוס ביוון משלבות בין מוזיקה יוונית בלקנית מסורתית לג'אז ומוזיקה עברית, עם עיבודים חדשים לשירי עם בעברית וביוונית לצד קומפוזיציות מקוריות במיוחד למופע. תמוז ניסים ומרתה מברואידי - שישי, 1 במרץ, 22:00.

מופע נעילת הפסטיבל: "דיוות על הקצה". להקת מלכות הדראג "פיאות קדושות" מארחת את הדיוות הגדולות של עולם הבידור הישראלי. ערב בידור מיוחד לפסטיבל אישה: להקת הדראג "פיאות קדושות" מארחות את הדיוות הגדולות של עולם הבידור הישראלי. מפגש נדיר ומטורף של כוכבות הבידור המובילות בישראל, ביניהן אורנה בנאי, ציפי שביט ומיקי קם עם להקת הדראג "פיאות קדושות" הכוללת את ציונה פטריוט, טלולה בונה, דיווה די וקיארה דופלה, שסוחפות את הקהל בחוש הומור מטורף ומוכיחות שוב ושוב שלהיות אישה זו חגיגה אחת גדולה.  מוצ"ש 2 למרץ 21:00