קולאז' נינט מיי (צילום: שוקה כהן)
חולה עלייך, אחותי. נינט טייב VS. מיי פיינגולד | צילום: שוקה כהן

יהודה פוליקר אמר פעם ש"רוקר" זה או שיש לך את זה או שאין לך. בכלל, מדובר במשהו שקשה להגדיר, יותר עניין של תחושה. בגדול, רוקר הוא יוצר שמחויב לאמת (אמת אמיתית, לא מהשפה ולחוץ), לאמירה, להתרסה, לעיתים אף למחאה.

וכששתי תופעות מדהימות כמו נינט טייב החדשה ומיי פיינגולד הטריה, שתיהן בנות אותו גיל (26), שתיהן נולדו (מחדש) על במת כוכב נולד, נחשפות במקביל בשירים, בהופעה, באלבום, בכוכב נולד, זה הזמן לברר את השאלה הפשוטה, מי משתיהן יותר רוקרית. לצורך זה חילקנו את הקטע המקצועי לקטגוריות, ונתנו ציונים מ-1 עד 5.

קול

מיי פיינגולד היא מהזמרות שנולדו צרודות, עם חצץ בפה ושריטות על המיתרים. לפעמים היא נשמעת כמו גבר, לפעמים היא קצת נובחת, אבל רוב הזמן הקול שלה הוא מנוע אדיר שדוחף קדימה לביצוע מצוין כמעט כל שיר. היא מגוונת, יכולה לשיר בכמה סגנונות, וכשהיא שרה בשקט יש לה פלצט מקסים.
ציון: 4

לנינט יש קול ענק, של דיווה, של זמרת גדולה מהחיים, מצמרר, מרגש, תיזכרו ב"ים של דמעות" ותבינו לבד. אלא שבפאזה החדשה שלה, הרוקיסטית, נינט בורחת למחוזות אחרים, צרים יותר, אפלים יותר, דורסניים יותר. היא משתמשת במתנה שקיבלה מאלוהים לצרכים שלה ונשמעת מחוספסת ואכזרית, כמו שזמרת רוק אמורה להישמע.
ציון: 4
תוצאת ביניים: שוויון 4.

נינט שרה את "אם אני אלך" (תמונת AVI: כוכב נולד)
מתחילה את ההופעה בפוזת הגיטריסטית. נינט | תמונת AVI: כוכב נולד

אופי

כמו שמיי פיינגולד נולדה צרודה, היא גם נולדה חיה רעה, מתריסה, נושכת, ילדת פרא ששמה זין על כולם ועושה מה שבא לה. לכאורה הרוקרית האולטימטיבית. אלא שיש כאלה שיגידו שעצם הליכתה ל"כוכב נולד" מגמדת את שלל תכונות האופי הרוקיסטיות שלה לכלל בובה נוספת של טדי הפקות. מנגד, אנחנו מאמינים למיי ש"כוכב נולד" עבורה היא רק דרך לפרוץ, לא בחירה סגנונית סופית.
ציון: 4

נינט טייב היא חידה מרתקת. הבחורה שעשתה פליק-פלאק לאחור, בורג באוויר וצוקהרה, והצליחה לברוח מדימוי ה"מאמי" הלאומית של כולם ומהתדמית הסלבית-טלנובלית-יודה לוית, למשהו אחר, מסתורי, אפלולי, לא תמיד ברור. מה שעובר לבחורה הזאת בראש תמיד מעניין והתוצאה היא ניסיון לקרוע את שלשלאות כלוב הזהב ולהמציא עצמה מחדש כדי להיות שמחה ומאושרת עם החיים. ולזה צריך המון אופי והמון כוח.
ציון: 5
תוצאת ביניים: יתרון 9-8 לנינט

שירים

מיי פיינגולד היא זמרת מגוונת שיכולה לשיר כמעט כל דבר וכמו שאומרים ב"כוכב נולד" - לקחת אותו אליה. שני השירים שהוציאה עד כה - "לשבור רגל" ו"Spank" עם להקתה "Disiac", הם פחות או יותר מה שניתן היה לצפות ממנה – שני קטעי רוק קצביים במידה, גרוביים, שעושים גוד-טיים וחשק לרקוד. עם זאת, לא מדובר עדיין בלהיטים בטוחים ומושלמים, ההפך הוא הנכון, יש עוד לא מעט עבודה. מיי באה מעולם של מועדונים חשוכים ב-2 בלילה, ברים ואירועים. היא זמרת-שטח, חיית-מסיבות, וכך גם נשמעים בינתיים הסינגלים שלה. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לשיר הראשון שיטפל ישירות באהבה נכזבת.
ציון: 4

"אם אני אלך" ו"מדברים" שיצאו כסינגלים, והשירים הנוספים שביצעה נינט במופע החדש שלה עם להקת "רוקפור", הם שירים מצוינים מבחינת רמת האנרגיות, האגרסיביות והכסאח, אבל שירים די בינוניים מבחינת המילים והלחנים. העיבודים של רוקפור לוקחים אותה למקום טוב של רעש ופסיכדליה, אבל לא מצליחים להתגבר על כל הבעיות. אולי באלבום הבא.
ציון: 3
תוצאת ביניים: שוויון 12

מיי פיינגולד (תמונת AVI: mako)
לוק ג'ינג'י, פרוע ופורע חוק , שזולג ממנה בטבעיות. מיי פיינגולד | תמונת AVI: mako

הופעה

אם נשתמש בביטוי של מרגול, מיי פיינגולד מתאבדת על הבמה. תרשו לנו להוסיף גם: מתפוצצת מאנרגיות, מתחרעת, משתלטת, כובשת, הורסת. בקיצור - פרפורמרית גדולה באמת. אה, כן, והיא גם מותק וחייכנית.
ציון: 5
נינט מתחילה את ההופעה בפוזת הגיטריסטית, עם עיניים עצומות ופה זועק. בהמשך היא עוברת לבס ואחר כך משתחררת ונכנסת לטירופים שכוללים השתטחויות, קפיצות, מכות בתופים, צרחות, צווחות וקריאות משונות. לפעמים זה מגניב, לפעמים זה נשמע ונראה קצת קצת מאולץ.
ציון: 4
תוצאת ביניים: 17:16 למיי

לוק חיצוני

מיי פיינגולד לא מתאמצת. נראה כאילו היא קמה בבוקר ומתלבשת בבגדים הראשונים שהיד תוספת, והלוק הג'ינג'י, הפרוע ופורע החוק זולג ממנה בטבעיות. היא לא מנסה להיות מגניבה, היא לא מנסה לשדר "אני נערת רוק", היא מסתובבת ברחוב כמו שהייתם מצפים מזמרת כמוה.
ציון: 5

הסטיגמה שרוק זה שחור, מלוכלך עם איפור כבד בעיניים הוא קלישאה נדושה. ואכן מפתיע שנינט מרבה ללבוש בגדים כהים, לצבוע שיער לשחור, למרוח לק שחור ולענוד תכשיטים משל היתה אבריל לאווין הישראלית. וכולנו מסכימים שלאווין היא לא נערת רוק, למרות הניסיונות, שחלקם הצליחו.
ציון: 4

תוצאה סופית: 22:20 למיי.

עוד במוזיקה:

איציק שמלי בסינגל כפול; ג'וש ביץ', סולן מטאל בריטי מדגמן בארץ לרשת TNT; מיכל אמדורסקי בקאבר לירדנה ארזי רפי גינת השיק אלבום;

מייקל בנסון ו"לימוזינה" - "ריקדי" של ישי לוי; עידן יניב בסינגל חדש; אלף כרטיסים להופעה של לאונרד כהן הוצעו הבוקר למכירה

וגם:

מופע המחווה למייקל ג'קסון נדחה ליוני 2010;  עידו מוסרי נעלב מגלגלצ; כרטיסים זוגיים לשלום חנוך ואהוד בנאי

מורן מזוז בשיר של דנה אינטרנשיונל; גל אוחובסקי מראיין את מרגול ב"פסקול העשור"; שלחו שאלות ל"פסקול העשור" למשה פרץ, מירי מסיקה, מוש בן ארי, אהוד בנאי, אסף אמדורסקי ועוד