מיי פיינגולד, (תמונת AVI: mako)
יחד עם מארינה היא הזמרת הכי טובה שהיתה ב"כוכב". מיי פיינגולד | תמונת AVI: mako

מודה שטעיתי. קורה, טועים. מודה שהבחירה שלי ברוני דלומי כפייבוריטית שלי בעונה הנוכחית של "כוכב נולד" היתה בעייתית. מודה שההשוואה שלי בין מיי פיינגולד לאליסה שפרגה היתה די מופרכת ושמגיעות לי מכות. לא כי רוני דלומי לא חמודה ושרה יפה והכל, אלא בגלל שכבר באודישנים התאהבתי במיי פיינגולד וב"תן לי בראש" שלה, אבל כמו שבדרך כלל קורה לי, קצת התביישתי בהתאהבות הזו וברחתי לזרועותיה של רוני המתוקה.

אז זה הזמן לחזור לשורשים, למקורות, לג'ינג'יות, לרוקנ'רול, לנערת הרוק המתלהבת שמתחבאת עמוק בתוכי ועוקבת כבר חצי עונה אחרי כל תנועה ופסיק של הגברת פיינגולד, שנשמעת כמו שילוב פצצתי לחלוטין בין טל גורדון לבין (וזה לא חדש) אורית שחף מ"היהודים". אחרי חצי עונה אני מרשה לעצמי ללכת רחוק ולהגיד שלצד מארינה מקסימיליאן בלומין (שהיא אגדה מסוג אחר) מיי פיינגולד, הרוקרית המדהימה, היא הזמרת הכי טובה שהתחרתה בכל שבע העונות של "כוכב נולד", טובה בהרבה ממה שנינט ושירי, למשל, היו בעונה הראשונה. טובה בכמה דרגות מכל הפיינליסטיות האחרות - עדי כהן, שיר ביטון, מאיה רוטמן, כרמל אקמן ושות'.

נראית כמו פרסומת לפאנטה

אין תמונה
הפאם פאטאל האמיתית. מיי פיינגולד

נכון, מיי בת 26, נכון, היא הגיעה מבושלת, מוכנה, לא בוסר. אבל איזה קול, אילו אנרגיות, איזו כאריזמה, אילו ביצים נשיות, גבריות, אנדרוגיניות, מה שתרצו. מיי פיינגולד מוציאה את הקול הצרוד והקורע שלה עמוק עמוק מהסרעפת, זזה על הבמה כמו שאף אחת ואף אחד ב"כוכב נולד" לא זז לפניה, יש לה הבעות פנים סקסיות של שחקנית, בעיקר כשהיא מרימה למעלה את החלק השמאלי של הפה, ויש לה מראה שהוא פרסומת לפאנטה (או סתם משקה כתום, תוסס ומגניב שיטריף לכם את הקיץ).

ואילו בחירות מוזיקליות. אלוהים. באודישן היא קשקשה משהו על אלקטרו ו"מוזיקה שמזיזה לאנשים את התחת". אלא שהשירים שמיי בחרה הם דווקא כאלה שנועדו לתת לאנשים בעיטה בתחת. היא התחילה רגוע יחסית, עם רוק סיקסטיז - "עלה ברוח" שתרגם גבי שושן מה"מרמליידס" והמשיכה לרית' נ' בלוז של "בוגי איתי הלילה". אז, אני מודה, השוויתי אותה לשפרגה ששרה בזמנו את "מי לורד". אחר כך בא "אחינועם" החביב עם דניאל תבורי, אחד הביצועים הטובים לדעתי העונה, למרות שמיי לא היתה בו הכי במיטבה וקצת צעקה יותר מדי.

מעניין מי תנצח בקרב מול אורית שחף

אבל כאן זה נגמר. כי מכאן והלאה מיי התחילה להפגיז, כמו שרק היא יודעת: את "נגעה בשמים" של משינה היא טחנה, ערבבה והרימה למעלה, ל"אמור שלום" של "שוקולד, מנטה, מסטיק" היא שינתה את הצורה, "סדר יום" של להקה רטורית לא נשמע כל כך טוב כבר הרבה שנים, וכשהיא נשכבה בסוף על רצפת האולפן יוסי אלפנט ז"ל בטח רקד על איזה ענן. "רד מעל מסך הטלוויזיה שלי" של פורטיס בדואט עם חובי סטאר (חבל שעף) כבר היה ברמה כזו ששווה להוציא כקליפ לערוץ 24, ואסור לשכוח את "פאם פאטאל" המשובח בדואט עם רוני המקסימה, כשברור למי מהשתיים השיר יותר מתאים. אמש, ב"שאריות של החיים" של רייכל התחשק לי לעמוד מול הטלוויזיה ולהצדיע לה.

אח אח! מיי מיי מיי! עזבו את הקליפים הסלולריים שקיבלה שלוש פעמים כמצטיינת השבוע, עזבו את הגמר שכרגע כמעט מונח אצלה בכיס. אני כבר לא יכול לחכות לספיישל עם "היהודים", מיי מול אורית "טיטי" שחף, מפגש הטיאטניות, ראש בראש, ממממ, מעניין מי תהיה טובה יותר...

עוד במוזיקה:

בכורה: מתיסיהו - "One day"

המפיק של לאונרד כהן: "לא יודע אם תהיה הופעה"

ליבי סגר דיל של אלבום זהב ו-400 אלף שקל עם אופנת "רנואר"

הרוצח הסדרתי צ'ארלס מנסון רוצה לעשות מוזיקה עם המפיק פיל ספקטור שיושב איתו כלא

להקת קלקסיקו שמגיעה לארץ בשני קליפים

בכורה: להקת המטאל "בהמות'" שמגיעה לארץ בקליפ חדש

אלי וסיליו שרה "אין לה" עם מילים של ארקדי דוכין

אתמול במוזיקה:

אייל גולן מוביל עם "יפיופה" את מצעדי הסלולר של תחילת 2009 בשלוש הרשתות

נינט, הראל סקעת, שירי מיימון ואמנים נוספים בערב מחווה לנשיא שמעון פרס

עמיר בניון מחדש שיר של עצמו ומשיק אוסף

בכורה: "ניסים צדוק והנפלאות" - "בשמחה וגם בעצב"

רונית ראסטה בקליפ מיני ופרובוקטיבי

גיא גמזו בשיר דאנס מזרחי חדש

ראיון עם סולן להקת המטאל "נוורמור" שתופיע מחר בארץ

רונן בן-טל מאחד את "אור כשדים" ומוציא מארז משולש

פסטיבל 40 שנה לוודסטוק בירושלים

מארק רונסון יפיק את אלבום הקאמבק של בויזון