צילום וידיאו: אלוני מור

אייל גולן מוציא היום את אלבומו החדש "נגעת לי בלב", הכולל 16 שירים חדשים וגרסת כיסוי ללהיט "מלאת אהבה" כרצועת בונוס. מתוך האלבום יצאו עד כה הסינגלים "מנגינה" במקצב fאנקי, הבלדה "נגעת לי בלב" שהפכה לשיר הנושא של האלבום והשיר סגנון מזרחי ישן "לבדי".

>> האזינו לאלבום החדש של אייל גולן במלואו

האלבום הכי כן של גולן עד היום

אליהם מצטרף היום השיר הפותח את האלבום "כשאת איתו", שיר בסגנון ספרדי עם הגיטרות הנכונות והקצב האיטי, שמצלצלים כמו חיבור בגובה העיניים בין הרומנטיקה של חוליו איגלסיאס לבלדות של שלמה ארצי מאזורי "האהבה הישנה", כמובן עם האווירה הים תיכונית. כמו שירים נוספים באלבום ניתן להשליך ממילות השיר להתייחסויות של גולן לחייו האישיים. אלו קבוצת שירים שהנוכחות המרוכזת שלהם יחד מעידה על התבגרות של גולן כזמר. במילים אחרות: זהו האלבום הכי כן שלו עד היום. גולן עצמו אמר היום במסיבת עיתונאים: "מאלבום לאלבום אני יותר מתבגר ומבין מה אני רוצה. כאן אני כתבתי שני טקסטים והלחנתי אחד, שזה משהו שלא עשיתי בעבר. יש פה שיר ספרדי, שיר פאנקי ושיר שממש מחזיר 30 שנה אחורה למוזיקה הישנה של המזרחית, של פעם, בתקופת ג'קי מקייטן ז"ל. ויש גם בלדת פסנתר כמו 'נגעת לי בלב'. השתדלתי לגוון את האלבום כמה שיוצר והוא ייצא לדעתי מאוד מרגש".

את הטקסט של "כשאת איתו" כתב גולן עצמו, ואפשר לראות בשיר מעין המשך לבלדה "כשאחר" (שכיכבה באלבומו קודם של גולן "חלק מחיי" ונבחרה לאחרונה ל"שיר השנה" של אקו"ם). ב"כשאת איתו" שר גולן: "עוד יום עובר לי ורק יותר כואב לי, הלב נשבר לי כשאת איתו" והטקסט כולו מדבר על תחושותיו כלפי אהובה שעזבה. יהיו כאלה שיאמרו שגולן ממשיך לשאוב כאן השראה מסיפור פרידתו מאשתו לשעבר אילנית לוי, שכיום נמצאת עם אלירז שדה, כפי שגולן עצמו העיד על השיר "כשאחר".

שירים שמדברים על ואל אילנית לוי

"'כשאת איתו' זה שיר פרידה שיגידו שהוא על אילנית מן הסתם ולי אין בעיה עם זה", אמר גולן. "הוא נכתב בשעה וחצי כשבאתי הביתה באחד הלילות, שמעתי לחן יווני ויצא ממני שיר פרידה. אחר כך הוצאתי את המילים ביוונית וזה יצא אותו דבר, על אותו נושא. אני לא יודע להגיד על מי חשבתי כשכתבתי אותו. אני כותב מתחיל, יש לי ל' על הגב בכתיבה, וזה פשוט יצא ממני".

אייל גולן, עטיפת אלבום (צילום: אלוני מור)
רווק, מתגעגע, מאמין, אוהב, כואב, מתרגש ומרגש. אייל גולן, עטיפת האלבום "נגעת לי בלב" | צילום: אלוני מור

שיר נוסף שעשוי להתקשר לאילנית לוי הוא השיר "דז'ה וו", בו שר גולן "כשבאת לאסוף את הילדים היה לי רגע דז'ה וו... היית האהבה שלי תמיד תישארי גם בעתיד, שכאן מזמן בשביל שנינו", וגם ב"שובי ילדונת" משתקפת דמותה: ""את יופייך אזכור לנצח... ליבי שלך לעולמים... זר ורדים אני אתן לך, נשמתי וכל חיי... אך את דמותה תמיד אזכור, האם אלי היא עוד תחזור".

"'לבדי' מדבר על זה שלא הכל זוהר בחיים שלי, מחכים לי בפינות"

שירים נוספים באלבום שאפשר להשליך מהם על חייו של גולן הם השיר "לבדי", שמדבר על בדידותו הן כרווק שחוזר הביתה לבד מלילה של עבודה ויש לו רק את עצמו, וגם על בדידותו המזהרת בצמרת עולם המוזיקה, בדידות שרק מעטים יודעים מה הוא מרגיש בתוכה. "את 'לבדי' אני הלחנתי ויוסי גיספן כתב על החיים שלי", אומר גולן, "שלא הכל זוהר והכל כמו שהוא מבחוץ. יש רגעים של שקט שאתה רוצה את עצמך. יש הרבה מקרים בחוץ שלא אוהבים את ההצלחה שלי ומחכים לי בפינות, על זה השיר".

-אתה אדם מאושר?
"אני מאושר, לא אמרתי שלא. אבל  גם מי שמאושר, יש רגעים שאתה בא הביתה אחרי כל היום חייכת וצחקת והיית על במה ולא היה לך הכי טוב. זה קורה כמו לכולם ואתה עובר את היום כי אתה משחק את המשחק. ואז אתה מגיע הביתה ואני לבד. בסוף הלבד הזה הוא מאוד אישי, וככה הלחן נשפך ממני".

גם לפרפר מותר להתאהב

מי שמחפש את חיי הרווקות של גולן ואל תשוקתו למצוא שוב בית, מנוחה ונחלה בזרועותיה של אישה. ימצא אותם גם בשיר כמו "פרפר": ""אני אדם שחי את הרגע, ואת ראית אותי נודד...נכון שפה ושם ידעתי, אהבה זרה בלילה אבוד, נשבע, מנדודיי נגמלתי, באתי לבקש תני לי הזדמנות... גם לפרפר מותר להתאהב... ודאי נתתי לך סיבות, להזהר מגבר כמוני, עכשיו אני אדם אחר, הלב שלי חולם רק אותך...".

שיר נוסף שיש בו עומק מיוחד הוא "מלכי המלכים", מעין שיר תפילה לבורא עולם, שמתחיל בבקשת סליחה: "שלח לי אבי כי חטאתי לך, מחול לי על כל פשעי, גם בימים ששכחתי אותך, היית תמיד בחיי, בכל הדרכים שהלכתי בעצם, היית לי נר לרגליי...".

אייל גולן מע (צילום: שרון רביבו)
"תמיד מחברים את הטקסטים אלי, ואין לי בעיה עם זה". אייל גולן | צילום: שרון רביבו

"תמיד מחברים את הטקסטים אלי", אומר גולן. "זמר צריך שיאמינו לו. שרתי 'מלכת היופי' עוד לפני אילנית ו'יפה שלי' אז אמרו שזה בגלל מירי בוהדנה . כשנפרדתי מאילנית אז 'זה אני' הוצמד אליה. או השיר 'חלק מחיי' שמספר על החיים שלי, שנשארנו חברים, עם ילדים ששנינו אוהבים. אין לי בעיה שמחברים אלי, אבל כל אחד יכול להתחבר לטקסטים האלה מהכיוון שלו".

אייל גולן: "ההתייחסות לזוגיות שלי מעצבנת"

"אני במקום הכי טוב שאני יכול להיות", אומר גולן. "אני שלם עם המוזיקה והתוכנית ויש לי שני ילדים מדהימים, אבל לא נגיע לזוגיות, כי זה מתחיל לעצבן אותי".

-מה מעצבן?
"הגעתי למצב שאני לא יכול לשתות קפה עם מישהי כי מיד יום אחרי זה יש תמונות וכותרת 'החדשה של אייל גולן'. וזה כבר ארבע פעמים באותו שבוע 'החדשה של אייל גולן'. זה אכפת לי כי כשאתה יושב עם מישהי, וגם אם אתה רוצה להתחיל איתה, וזה קפה ראשון, ולמחרת כותבים 'החדשה' והיא קוראת תגובות על זה, שאומרים 'רק לפני שבוע היתה מישהי אחרת' אז אתה מתחיל במקום לא נכון. כשתהיה לי זוגיות כולם ידעו.

"דרשתי תיקונים באלבום 3 ימים לפני שהודפס"

"כרגע טוב לי, אני נהנה מהעשייה שלי, מהאלבום, שעבדתי עליו שנה. אני מסוג האנשים שכאשר יוצא אלבום אני לא שומע אותו. לא שומע אלבומים שלי. אני עובד עליו שנה ואני כבר שנה שומע אותו הלוך וחזור. עד שהוא יוצא אני יכול לתקן מה שלא אהבתי, ולוקח לי הרבה לשמוע עד שהוא יוצא. כשהוא יוצא הוא כבר של כולם ואני כבר חושב על הבא".

"באלבום הזה כל שיר זה כמו ילד. התחלתי לכתוב ולהלחין ואני הרבה יותר מעורב במה שקורה באולפן, בעיבודים. יש לי עדים ששלושה מים לפני שהוא הודפס התקשרתי מז'נבה ואמרתי 'שמעתי את האלבום, לא אוהב שם כמה דברים, תשלחו אותו חזרה לעריכה', כי לא מצאו חן בעיני כל מיני דברים. והאלבום הלך חזרה לעריכה, פתחו מחדש ותיקנו. אז אני הרבה יותר מעורב וזה יותר אישי".

>> האזינו לאלבום החדש של אייל גולן במלואו