אור גלעדי (תמונת AVI: כוכב נולד)
אלבום בכורה בעבודה. אור גלעדי | תמונת AVI: כוכב נולד

השנה האחרונה במוזיקה הישראלית הסתיימה עם כמה אלבומים מצוינים, ועתה נפתח הפתח לקראת השנה החדשה, שגם בה צפויים לצאת כמה אלבומים חשובים. הנה הבולטים שביניהם, שאמורים להגיע אליכם לאוזניים בין החודשים אוקטובר למרץ, מעכשיו ועד חג הפסח.

ונפתח עם שניים טריים טריים ומעניינים מעניינים. אור גלעדי ואבי בן אבו הוחתמו כל אחד לאלבום בכורה. שני יוצאי "כוכב נולד", שרבים הימרו עליהם שיגיעו לגמר של העונה, אמורים, כך צופים גורמים בתעשיית המוזיקה, לאחוז ביד דיסק ראשון עוד לפני פסח, ויש האומרים כבר בחודש פברואר הקרוב.

הערכה: אור גלעדי יתחרה בעומר אדם

אבי בן אבו (תמונת AVI: כוכב נולד)
נשמה. אבי בן אבו | תמונת AVI: כוכב נולד

גלעדי, אפשר כבר עכשיו להמר, יתברג לנישת הפופ הים-תיכוני לצעירים, בה נמצאים כרגע שמות מובילים כמו עומר אדם, עידן יניב ונאור אורמיה. למרות התחרות הקשה סיכוייו להכות בברזל בעודו חם ולהצליח באלבום הבכורה שלו ברורים לכל מי שמקורב לתחום. גלעדי, למרות הביקורות שנשמעו על חוסר בשלות, מתחיל אומנם כ"נער פלא", אבל לא מן הנמנע שכבר באלבומו הראשון יצמח לזמר מצליח מן המניין.

בן אבו, הנשמה הגדולה של העונה האחרונה ב"כוכב נולד", צפוי לבנות עצמו כמעין דור המשך לזמרי נשמה ובלוזרים גדולים דוגמת שלומי שבת ואבנר גדסי. יש לו סיכוי לא רע להצליח לפחות כמו בעז מעודה, ואף יותר. ואל תתפלאו אם דיסק הבכורה שלו יכיל לא רק בלדות קורעות אלא גם חיבור עם מקצבים אחרים, מכיוון המזרחית ומוזיקת העולם.

>> קובי פרץ, עומר אדם, עופר לוי ועוד - האלבומים הים תיכוניים שבדרך

אייל גולן; ישי לוי

אייל גולן פרומו חדשה (צילום: אלוני מור)
שירים חדשים. אייל גולן | צילום: אלוני מור

גולן לא עוצר
אייל גולן משאיר כרגע מאחוריו שירים כמו "רק מתגעגע" ו"מפה לשם", שיצאו באוסף הבלדות "זר כיסופים" ובמקום לנוח על זרי הדפנה כבר עובד במרץ על אלבום חדש שצפוי לצאת בחודש מרץ. גולן אוסף כרגע שירים וחומרים וכמו כן טרם קיבל החלטה לגבי המפיק או המפיקים המוזיקליים שיעבדו איתו על הדיסק. אבל תסמכו עליו שהוא כבר יידע להפגיז.

האחד והאחת
ישי לוי יוציא בקרוב את אלבומו החדש וה-14 במספר, שצפוי להיות הצלחה גדולה אף יותר מקודמו. זאת הודות לסדרת סינגלים מצליחים ובראשם הלהיט "האחת שלי". ברשימה תמצאו גם את תודה", "לאן את הולכת", "כשהמזל נוגע" , "ילדון", "כשאת צוחקת" ו"מצד לצד".

שלמה ארצי עם אריק איינשטיין; ריטה עם עמי רייס

אין תמונה
דואט עם אריק איינשטיין. שלמה ארצי

ארצי עם שיר חדש בינואר
האלבום המשולש "עונת ההופעות" כבר הפך לרב-מכר, ובאלבום החדש של שלמה ארצי, אותו הוא מקליט בימים אלה, צפויים שיתופי פעולה עם אריק איינשטיין בדואט היסטורי, וכן עם אברהם טל ודודו טסה. השלושה כבר התארחו באולפן ההקלטות הסודי של ארצי, שהביע שביעות רצון מהתוצאה הסופית.

כמו כן דובר על שיר משותף עם קובי אפללו, שככל הנראה לא יקרה לבסוף. האלבום החדש של שלמה ארצי, ראשון מאז "שפויים", צפוי לצאת לקראת פסח. שיר ראשון ממנו צפוי כבר בחודש ינואר הקרוב. מוכרי הדיסקים בכל הארץ כבר משפשפים ידיהן בציפייה.

ריטה בחרה מפיק מהכנסייה
ריטה סיימה קיץ מוצלח של הופעות קטנות בזאפה ולא שכחה לפרגן לדיאנה גולבי על "שביל הבריחה". בימים אלה היא אוספת שירים לאלבום חדש שצפוי לצאת לקראת פסח, עליו היא עובדת עם המעבד והמפיק המוזיקלי עמי רייס, חבר ההרכב של כנסיית השכל ובעבר של להקת אלג'יר, שהפיק מוזיקלית את המופע המשותף של ריטה והכנסייה (וגרם לה לשיר את "קח שירים" בסגנון קברטי) ולפניו את "אוטוביוגרפיה", המופע הגדול של הכנסייה עם 40 הנגנים.

כנסיית השכל; מוניקה סקס; איפה הילד

כנסיית השכל פרומו (צילום: Antony Dawton)
האלבום הלונדוני. כנסיית השכל | צילום: Antony Dawton

כנסיית השכל, הגרסה הלונדונית
היי, זה כבר נהיה לא נעים. בשתי הסקירות הקודמות, זו של השנה שעברה וזו של לפני שנתיים, הבטחנו אלבום חדש של כנסיית השכל. אבל עכשיו זה באמת יקרה, ובקטע הכי איכותי. האלבום "שורות של אנשים", אותו הקליטו חברי הכנסייה בלונדון, בהפקה מוזיקלית של המתופף דני זייבלט, משלב רוק עם אלקטרוניקה נעימה וייצא, סוף סוף, בסוף אוקטובר, עיתוי מושלם עבור הלהקה שאוהבת להיות שונה מהשאר (כלומר לא להוציא אלבום בחגים) ומתאימה במיוחד לחורף.

שלושה שירים כבר יצאו מהאלבום הזה, "מים שקטים א'", "על מה את חולמת" ו"הדליקו את הפנסים", כל אחד מהם יותר יפה מהשני, ולא צפויים סינגלים נוספים ממנו.

אין תמונה
מטרופולין סקס. מוניקה

מוניקה סקס - האלבום הרביעי
יהלי סובול, פיטר רוט ושחר אבן-צור, כל אחד מהם רוקר, זמר ומוזיקאי מדופלם בפני עצמו, עם רזומה מפואר של אלבומים ופרויקטים, הפקידו את האלבום הרביעי של להקתם "מוניקה סקס" בידיו של המפיק המוזיקלי עופר מאירי ("מטרופולין", "עד הקצה"). התוצאה, אומרים מי שהאזינו לאלבום, היא לא פחות ממהממת ומיוחדת.

האלבום כולל שירים שיצרו השלושה, ובעיקר, כרגיל, יהלי סובול ככותב המרכזי. אם כי, כפי שעשה עם "180" בדיסק הראשון ועם "גשם חזק" באלבום השני - היציאה המפתיעה של האלבום צפויה דווקא מכיוונו של שחר אבן-צור. נדמה שאחרי "אלדוראדו" של סובול עם רע מוכיח,האלבום של רוט משירי שמוליק צ'יזיק ואלבום הטברנה של אבן-צור (ואולי עוד לפני פרויקט סרג' גינסבורג) - אסופת שירי רוק חדשים של להקת-האם היא הדבר הנכון, שיזריק אדרנלין בקריירות המקומיות של שלושתם.

איפה הילד - אלבום הקאמבק

איפה הילד השקה חמי רודנר (צילום: אלעד דיין)
חוזרים למקורות. איפה הילד | צילום: אלעד דיין
איפה הילד, אחת הלהקות המובחרות שקמו ברוק הישראלי, חזרה בשנה שעברה להרכב המקורי, הכולל את חמי רודנר, אסף שריג, אסף "בובי" מרוז ואופיר בר-עמי. הם הוציאו שני סינגלים, יצאו לסיבוב הופעות ובהמשך השנה החלו לעבוד על אלבום חדש, ממנו יצא הסינגל המצויין "אני במצב".

בראיון הבטיח חמי רודנר שירים עצבניים ונושכים עם ביקורת על המצב בארץ, והשיר הראשון הוכיח שהפעם הוא וחבריו מתכוונים ברצינות. לצד כנסיית השכל ומוניקה סקס, והאלבום החדש שהוציא ירמי קפלן, הולך ומתגבש לקראת השנה החדשה מעין קאמבק של דור הרוקסן, בדגש על הצדדים היותר רועשים שלו. זה יהיה גדול.

אסף אמדורסקי קרוב ואינטימי

שנתיים אחרי ההצלחה הגדולה של "הרי את" וכשהוא הוא יוצא מסופק מהמופע המשותף עם עברי לידר ומוחמא מכל כיוון על הצטרפותו לישראל גוריון ברענון ל"דודאים", עובד אסף אמדורסקי על אלבומו הבא, שאת כולו הקליט את באולפן המרשים שבנה בבית כשהוא מנגן כמעט בכל הכלים.

סינגל ראשון מבאלבום צפוי לצאת מיד אחרי החגים. האלבום יכלול שיר אחד של דוד אבידן וכל השאר של אמדורסקי עצמו, שבקרוב יתחיל להופיע בפורמט קרוב ואינטימי עם השירים החדשים עוד טרם יציאת האלבום על מנת להכיר אותם לקהל הכי קרוב לאופן בו נכתבו במקור. במופע ישלב אמדורסקי סיפורים על רגעים בחייו ובמוזיקה.

התקווה 6; דניאל סלומון

התקווה 6 פרומו (צילום: עדי פרץ)
היידישעראסטאמנים. התקווה 6 | צילום: עדי פרץ

התקווה 6 - "כל יום מחדש"
אלבום שלישי להתקווה 6, להקת הרגאיי הישראלית הכי מצליחה בשנים האחרונות, ייצא במהלך אוקטובר וייקרא "כל יום מחדש". הפעם בחרו עמרי גליקמן וחבורתו העליזה להפיק מוזיקלית בעצמם, בפעם הראשונה, מה שאומר שיהיה מעניין.

עד כה יצאו מהדיסק שני סינגלים - שיר הנושא "כל יום מחדש" ו"בפרדסים של גן עדן". כמו כן יכלול האלבום את . הקאבר ל"היידישע ראסטאמן", שהקליטה הלהקה עם אהוד בנאי, המבצע המקורי של הלהיט הקלאסי.

דניאל סלומון יחצ (צילום: עמית ישראלי)
נסיך הגאות והשפל. דניאל סלומון | צילום: עמית ישראלי

דניאל סלומון - "גאות"
מי שציפה לאלבום החדש והרביעי של דניאל סלומון כבר בחגים ייאלץ להמתין לנובמבר, ולא מדובר בדחייה לא מתוכננת. האלבום יקרא "גאות", וזוכה כידוע להפקה מוזיקלית של לני בן בשט.

מתוך "גאות" יצאו עד כה "רק על אויר", עם מילים שכתב יחד עם שילה פרבר,הדואט "אהוב ליבי" עם  דניאלה ספקטור, שאף זכה לקליפ, והסינגל הראשון "הקשיבי לי".

מאיר אריאל; חיים נחמן ביאליק

אין תמונה
אפילו התמונה בצבע. מאיר אריאל ז"ל, רישומי פחם בצבע - אלבום מחווה

רישומי פחם בצבע הוא ספר-דיסק מחווה לאלבום של מאיר אריאל ז"ל בו מחדשים ברי סחרוף, שאנן סטריט, שלומי שבן, בני בשן, לוס כפרוס, נעם ענבר, נעם רותם, עמיר לב, רונה קינן ועוד את שירי האלבום "רישומי פחם", שהוציא מאיר אריאל ז"ל ב-1996, בעיבודים והפקה מוזיקלית של איל תלמודי ובן הנדלר.

האלבום המקורי של אריאל הכיל שירים כואבים, ישירים ונוקבים מתוך "מבט קודר על אפסות האדם מול איתני הטבע והאלוהים" - אלבום קונספט העוסק במחאה כנגד המרוץ הקפיטליסטי והשעבוד לטכנולוגיה, ששזוכה כעת לגוונים מרתקים בעיבודים חדשים.

לאלבום מצורף ספר בו כתבו מיטב אנשי הרוח והתרבות של ישראל מאמרים אודות השירים, ביניהם יהושע סובול, פרופ' נסים קלדרון, אהוד בנאי, פרופ' אביעד קליינברג, רוני סומק, סמי שלום שטרית ועוד.

מופע ההשקה לאלבום יפתח את פסטיבל תל אביב השני למוזיקה במשכן לאומנויות הבמה, ב-20 באוקטובר ב-21:00.

להקת "אל המשורר" - מחווה לשירי ביאליק
ההרכב "אל המשורר" (בעז אלברט- שירה וגיטרה, חי שושן- בס, טל גולדברג-גיטרה, אורי מייזלמן- תופים , איה אלברט- חליל צד) מוציא ספר-דיסק שכולו מחווה ליצירתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק, עם ביצועים לשירים כמו "הלילה ארבתי", "עיניה" ו"משירי החורף".

במופע הבכורה, שיתקיים במסגרת פסטיבל תל אביב השני, יתארחו ליאור ייני, קרני פוסטל, אפרת בן צור ואייל תלמודי. 22 באוקטובר בשעה :14:00 בצוותא 3 בתל אביב.

קוואמי; עוזי פיינרמן; יונתן רוזן

קוואמי פרומו (צילום: גוני ריסקין)
אוהב חלבה, אוהב את פורטיס. קוואמי | צילום: גוני ריסקין

אלבום שני של קוואמי דה לה פוקס (אייל פרידמן) ולהקת הליווי שלו "החלבות", בהפקה מוזיקלית של האחד והיחיד רמי פורטיס. שיר ראשון מהאלבום בשם "יום ראשון" כבר יצא כסינגל.

עוזי "רמירז" פיינרמן, אחד הגיטריסטים הגדולים שצמחו בארץ בעשור האחרון (בום פם, האחים רמירז ועוד) יוציא באמצע אוקטובר אלבום בכורה, ששיר ראשון ממנו, "She's So Young" כבר ראה אור. מופע הבכורה של פיינרמן יתקיים במועדון הקומפורט 13 בתל אביב ב-23 באוקטובר בשעה 22:30 במסגרת פסטיבל תל אביב השני.

השחקן והאמן יונתן רוזן צפוי להוציא גם הוא אלבום שני, בהפקת אייל מזיג מלהקת ה"דורבנים" לשעבר. מתוכו שמענו כבר את "כשפתאום את מרגישה" ו"שבועה".

עינב "ג'קסון" כהן; אדם בן אמיתי; תמי פדרמן

עינב ג'קסון כהן, בנות חווה (צילום: רועי ברקוביץ')
סוף סוף אלבום. עינב "ג'קסון" כהן | צילום: רועי ברקוביץ'

עינב "ג'קסון" כהן, אחת ההבטחות הגדולות בתחום הסינגר-סונגרייטינג בארץ תוציא אלבום בכורה, עם שירים כמו "ניתוח לב פתוח" ו"עץ נופל ביער". מי שכבר ראה אותה בהופעה יודע שיש למה לצפות.

היוצר והגיטריסט אדם בן אמיתי יוציא בנובמבר את אלבום הבכורה שלו, בהפקה מוזיקלית עצמית. עד כה יצאו מתוכו "תוך כדי שיחה", שגם יצא כקליפ, "12 סיבות" ו"את לא יודעת", הדואט המצליח עם אביגייל רוז.

גם תמי פדרמן היפה תוציא אלבום בכורה בנובמבר, בהפקת אסף אמדורסקי עם ייעוץ אמנותי של יעקב גלעד. האלבום יכלול בין היתר את השירים "את מי שאת", "לרקוד לבד" ו"אחת, שתיים, שלוש".

גדי סרי - "ספרי"

הפרקשניסט גדי סרי, שניגן עם בכירי האמנים בארץ, יוציא ספר-דיסק מושקע בו הוא שב אל שירת יהודי תימן העתיקה. סרי מביא אל קדמת הבמה את השירה והניגון של שורשיו מבית הוריו ומעניק להם מגע עכשווי בעיבודים עדכניים. באלבום יכללו שירי הדיוואן התימני, ביניהם "אם ננעלו", "ספרי תמה", "לפלח הרימון" ועוד, הזוכים לפרשנות מחודשת. מופע הבכורה יתקיים בצוותא 3 בתל אביב ב-20 באוקטובר בשעה 20:30, במסגרת פסטיבל תל אביב השני.

אלבומי בכורה צפויים גם למוזיקאי אלון עדר ולמשה בן בסט, כוכב הסדרה "עניין של זמן".

>> קובי פרץ, עומר אדם, עופר לוי ועוד - האלבומים הים תיכוניים שבדרך