אין תמונה
"אני קודם כל משורר וזמר". בני בשן

הראיון עם בני בשן נערך אמש, ממש עם שריקת הפתיחה למשחק חצי גמר ליגת האלופות בכדורגל בין מנצ'סטר יונייטד לארסנל. בשן, אוהד של היונייטד כבר 12 שנה, חווה שני גולים מהירים של קבוצתו תוך כדי שהוא עונה לשאלות וביקש שנמשיך את השיחה עוד ועוד כי היא מביאה מזל ל"אדומים" של אלכס פרגוסון. כאוהד ליברפול ביקשתי סיים כמה שיותר מהר. "אתה חייב לשמוע את שיר האהבה שכתבתי לוויין רוני", ניסה בשן להחמיר את המצב והוביל לסיום הראיון.

בני בשן הולך כבר כמה שנים על התפר שבין משורר עמוק לבין יצרן של הומור. ביום שני הקרוב (11.5), למשל, ישיק בזאפה תל אביב את אלבומו החדש "מעשה באדם", שלכבודו הוא מוציא היום את השיר החדש "בדרכים", גרסה משלו לקלאסיקה של ג'וני קאש. אבל בשן, כמו בשן, יארח על הבמה את אחיו, עפר בשן ואת הקולגה אורי בשן, בנו של יגאל בשן. בנוסף, הוא מזמין לאירוע בכניסה חינם את כל מי ששם משפחתו הוא בשן.

"אנשים ששם משפחתם 'בשן' קשורים אלי בגורל ללא בחירה"

" נראה לי נחמד לעשות אירוע ולהזמין אנשים שקשורים אלי בשם משפחה שזה גורל שאנחנו לא קובעים אותו", הוא אומר. "וגם להזמין את כל הדור הצעיר של הבשנים שפועל כרגע בתחום המוזיקה. זה קצת אידיוטי אבל זה כיף. על אח שלי אין מה לדבר ואורי הוא מאוד מוכשר בעיני. לגבי 'בדרכים' של ג'וני קאש, שכתב בחור סקוטי בשם רוד מקיואן, בחרתי אותו כי הוא אחד השירים הכי יפים בעולם בעיני והרגשתי צורך לתרגם אותו לעברית. כששמעתי אותו פעם ראשונה זה היה בנסיעה לצפון והיתה איתי בחורה שיכולה להעיד ששמעתי אותו בלופ כל הדרך מראש פינה לתל אביב".

-אז מה אתה?
"כתבתי על זה שיר שלם: 'אני בני בשן'. מבחינתי אני זמר ומשורר, זה בעיקר מה שאני. אני גם מתפרנס מאו דברים ואוהב לכתוב באופן כללי. למשל, היה כיף לכתוב ביקורת על סינגל של עצמי אצלכם באתר. גם הוא וגם 'בדרכים' נמצאים באלבום החדש שייצא עכשיו. זה אלבום שלישי, אחרי 'בואו', שיצא לפני 7 שנים ו'שירי עם אישיים', היותר מצליח, שיצא לפני שנה וחצי ומכר כמעט 1500 עותקים בלי להיטים ברדיו".

-מי הקהל שלך?
"צברנו קהל בהופעות בשנה-שנתיים האחרונות. קהל נהדר ונאמן שהוא ברכה גדולה. אני מניח שאנשים מגיעים מפה לאוזן וגם ברדיו משמיעים קצת. בדרך הישנה והטובה הרווחנו אותם אחד אחד".

"עפר ואני עושים מה שעל ליבנו, והלב שלנו שונה"

-עד היום אתה ועופר הקפדתם על הפרדה.
"נכון, אנחנו מקפידים על הפרדה. כל דבר בעיתו ובטוח נעשה דברים יחד. אנחנו מתייעצים אחד בשני וחברים טובים כמובן. למרות שזה לא נראה ככה עופר הוא היותר מבוגר מבינינו. שנינו עושים את מה שעל ליבנו. בזה אנחנו דומים. התוצאות מאוד שונות כי הלב שלנו הוא שונה".

-בתוך תוכך אתה מקנא בהצלחה שלו?
"ממש ממש לא, השתגעת? אני מאחל לו שיהיה הכוכב הכי גדול במזרח התיכון כבר הערב. אני שמח שמשמיעים אותו, חושב שהוא עושה מוזיקה נהדרת ומפרגן לו".

-אלבום זהב או זכייה של מנצ'סטר בליגת האלופות?
"אלכס פרגוסון לימד אותנו לחשוב קודם כל על עצמנו. אני רוצה אלבום זהב".