makoland

מי אמר שחיות לא יכולות לדבר? הנה, הן אפילו מתראיינות עם צאת הסרט "ג'ננה בסוואנה"

יום אחד חייו של בילי, הסוריקטה הקטנה, משתנים, כשמים מפסיקים לזרום אל המעיין שלו. בילי לא מוותר ומגייס את חיות הסוואנה להשיב את המים. האם סוריקטה, אריה, קוף, תרנגול וצבים יכולים להסתדר ביניהם ולפתור את הבעיה? "ראיון" מיוחד עם צ'רלס, תרנגול צרפתי, שמנסה לענות

מעריב לילדים | פורסם 10/07/11 13:21:41
אין תמונה לגמרי בג'ננה

איך הייתם מרגישים אם הייתם סוריקטה שחיה באפריקה בשלווה יחד עם חיות רבות אחרות, ויום אחד הייתם מגלים שסכר שנבנה על ידי בני האדם חוסם את זרימת המים אל המעיין שלכם? לאט לאט נגמרים מי השתייה וכל החיות מבינות שלא יוכלו לשרוד ללא מים הרבה זמן.

אנחנו לא יודעים איך אתם הייתם מרגישים, אבל מה שבטוח, שבילי הסוריקטה לא מוכן לקבל את העובדה שאין יותר מים ויוצא להחזיר את זרימת המים אל המעיין. אל תדאגו, הוא לא הולך לעשות את זה לבד - מצטרף אליו חברו הטוב סוקרטס האריה, ובדרך השניים פוגשים קנגורו, שד טזמני, תרנגול, צבים בני 700 שנה ודובת קוטב. איך הגיעה דובת קוטב לאפריקה?! גם אנחנו שאלנו את זה! תוסיפו לחבורה המגוונת הזאת גם שימפנזה שמיודדת מאוד עם בני האדם, ועכשיו דמיינו את כל החבורה מנסה להחזיר את המים אל המעיין. חושבים שהם יצליחו לעשות זאת?

אין תמונה איפה מאמצים סוריקטה?

אפריקה מתייבשת

על סט הצילומים תפסנו את צ'רלס התרנגול הצרפתי שידוע כדברן לא קטן, ושאלנו אותו כמה שאלות על הכנת הסרט (נסו לקרוא את התשובות שלו במבטא צרפתי).

היי צ'רלס, סליחה על ההפרעה. מה אתה יכול לספר לנו על כתיבת התסריט?
"נו באמת! אני לא כתבתי את התסריט הזה! אבל שמעתי שריינארד קלוס, יוצר הסרט, בא לאפריקה וטייל כאן עם חברים כדי להכיר את האזור ואת היבשת בכלל. במהלך הטיול הוא חקר ולמד על כל סוגי בעלי החיים כדי שהסרט יהיה דומה למציאות ככל האפשר. למרות שיש כאן גם חיות שלא נמצאות באפריקה בדרך כלל, כמו למשל דובת הקוטב. מסכנה, בטח חם לה מאוד".

הסרט מצולם במקום מדהים, ממש יפה פה, אבל למה דווקא כאן?
"אנחנו נמצאים באוקואנגו דלטה סוואנה שבאפריקה. זוהי פיסת גן עדן טבעית לגמרי ללא מגע יד אדם, ואין עוד הרבה מקומות כאלה בעולם. כאן בסוואנה נמצאת מערכת המים הגדולה ביבשת אפריקה, בכל שנה זורמים לכאן המון מים, וזו הסיבה שבני האדם מנסים להשתלט על המקום, לבנות מבנים מטופשים ולנצל את המים הרבים. נו, זה מעצבן אותי לדבר על זה, וכשאני מתעצבן הכרבולת שלי מתבלגנת לגמרי! עוד שאלות?".

כן, רצינו לדעת מי פה הכוכב הראשי בעלילה?
"ברור שהתרנגול האצילי שאתם מדברים איתו הוא הכוכב הראשי בסרט!".

או.קיי, בסדר. ועכשיו ברצינות.
"בילי. בילי הוא נמייה, יותר נכון סוריקטה. יש כאן המון סוריקטות באזור, הן חיות במחילות מתחת לאדמה. בילי הוא קטן ושכחן והוא היחיד שיש לו פרווה שחורה. כולם חושבים שבילי הוא פחדן, אפילו הבן שלו. אז בילי מחליט לצאת למסע ולהחזיר את המים אל המעיין כדי להוכיח לכולם שהוא אמיץ וכמובן להחזיר את הערכה של בנו. למסע הזה הוא יוצא עם חברו האמיץ, סוקרטס. סוקרטס הוא אריה שאוהב לרבוץ כל היום. אני באמת לא יודע איך בילי הצליח לשכנע אותו לבוא ולעזור לו. בכל מקרה, אני ממהר לחדר האיפור, אתם צריכים עוד משהו?".

אין תמונה סוקרטס, מה אתה חושב על כל העניין?

התרנגול והכרבולת

אנחנו מבינים שאתה ממהר, בטח יש לכם המון עבודה כאן בסט הצילומים...
"נו בוודאי! קשה מאוד להכין סרט אנימציה, בשנייה אחת בסרט חולפות 24 תמונות! בהתחלה כל התמונות בסרט מצוירות על גבי טיוטות בשחור - לבן, ללא צבע, ואחר כך הטיוטות מועברות אל אנשי המחשב, וכשהם מסיימים להעביר את התמונות אל המחשב צריך גם לדבב את הדמויות ולהוסיף מוזיקה. בקיצור, יש לנו המון עבודה ואני צריך להיראות חינני וייצוגי לכל אורך הסרט, אז ברשותכם, אני צריך ללכת להתארגן".

את הכתבה המלאה ניתן למצוא בגיליון "מעריב לילדים" החדש

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן