makoland

האם החלומות שלנו מושפעים מחיי היום יום שלנו?

מדוע אנחנו חולמים כשאנחנו ישנים ומאיפה באים התכנים המוזרים של החלומות שלנו? הכתבת הצעירה שלנו דנה נוטוביץ' על חלומות ומקורם

דנה נוטוביץ' | מקולנד | פורסם 22/04/11 11:25:39
סריקה עשויה לגלות על מה אתם חולמים. אילוסטרציה מה קורה לנו בשינה? | צילום: חדשות 2

כולנו אוהבים לישון,להתכרבל בפוך (במיוחד בחורף), לעצום עיניים ולצלול אל תוך המחשבות הכי נעימות שלנו. ואז פתאום מבלי שום מאמץ מיותר אתם מוצאים את עצמכם חיים בתוך המחשבה שלכם, הרי וודאי קרה לא פעם שפתאום מצאתם את עצמכם חולמים על החבר\חברה הקודמים שלכם, או על ההוא\ההיא שאתם כל כך אוהבים,אבל פשוט לא מסוגלים לעשות עם זה כלום.או אפילו, אם אשנה את מימד החשיבה הנעימה, פתאום אתם חולמים על חוויה קשה שקרתה לכם בעבר ופתאום היא צצה לכם בחלום (לרוב זה סיוטי לילה).

האם יש חלומות נבואים?

בטח יצא לכם לא פעם לחשוב למה אתם חולמים את החלומות האלה,ומה החלומות האלה מנסים להגיד לנו? אולי יש מסרים שהחלומות יכולים לנבא לנו?

ילדה בשדה - חלומות חלמתם חלום מוזר? | צילום: Klubovy, Istock

גם אני חשבתי ככה בהתחלה, אבל אחרי שיצא לי לחקור לא מעט את עניין החלומות המוזרים שלי נוכחתי לגלות שבעצם אנחנו חולמים על כל הדברים שפעם העדפנו למחוק מהראש שלנו. וזה אפילו הגיוני, תנסו רגע לחשוב על חלום ממש רע שחלמתם. האם החלום הביא איתו אירוע או חוויה קשה\לא נעימה שקרתה לכם פעם? אם כן,אז התשובה היא ברורה.

החלומות לא מנסים למסור לנו מסרים או נבואיים על החיים שלנו. מסתבר שכל אירוע או חוויה קשה שעברנו אנחנו מעבירים באופן בלתי מודע לחלק האחורי במוח שנקרא התת מודע, בו נמצאים כל הדברים שהעדפנו פעם להדחיק או למחוק מהמחשבות שלנו, וממש כמו במחסן, כל הדברים שנראים לנו מיותרים אנחנו בדרך כלל מעבירים למחסן.

המחסן שבראש שלנו

כך זה גם בראשנו, התת מודע הוא המחסן שלנו, הוא זה שאחראי על החלומות שלנו, ואפילו לפעמים כשאנחנו מקללים או אומרים משהו בלי כוונה גם אז, מחסן הזיכרונות והחלומות שלנו אחראי לנעשה.

זוכרים שפעם פגעתם בחבר\ה בגלל שקיללתם או אמרת משהו פוגע, ובכלל לא התכוונתם? אז מסתבר שיכול מאוד להיות שכן התכוונתם,אבל לא רציתם לפגוע באותה חבר\ה ואז, אתם אומרים משהו שעלול מאוד לפגוע. לכן,חשוב לפעמים לנעול טוב טוב את מחסן המחשבות שלנו, כדי לא להיתקל בפאדיחות כאלה ואחרות.

אימון מוחי למוח - להכניס את המוח לכושר מה קורה לנו במוח? | צילום: Yakobchuk, Istock

השתדלו תמיד ליהנות, ולחשוב מחשבות נעימות, תאכלו טוב ותמנעו מלחצים וכעסים. העצה הזאת טובה במיוחד זה בשביל כל אלה שסובלים מסיוטי לילה,או אפילו נדנודי לילה.

אני זוכרת כשהייתי עוד ממש ילדה,התאהבתי בבחור מהשכבה, אבל אף פעם לא יכולתי להגיד לו שאני אוהבת אותו, כל הזמן המחשבות שלי היו רק עליו. כל לילה הייתי חולמת עליו, הייתי חולמת איך אנחנו מתחבקים ונהנים יחד. אז בפעם הבאה שאתם חולמים חלומות שאולי יראו בעיניכם כנבואיות,פשוט תדעו שזה מחסן המחשבות ששולט בעניינים.

רוצים גם להיות כתבים צעירים של מקולנד?

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן