mako
פרסומת

כי מי לא צריך כיסא פרוותי? לאיקאה יש קולקציה חדשה סופר משמחת

בפברואר הקרוב תנחת בסניפי הרשת קולקציית משחק ויצירתיות בת 33 פריטים, שנראית לילדים אבל מיועדת לכל הגילים. תמצאו בה פריטים שמזמינים אינטראקציה בבית, משלבים שימושיות עם דמיון ויצירתיות, ומאפשרים ליהנות ממרקמים, צבעים וצורות שמכניסים חיים לשגרה

מערכת עיצוב הבית
mako
פורסם: | עודכן:
איקאה
צילום: רויטרס
הקישור הועתק

איקאה חושפת את GREJSIMOJS - קולקציה בת 33 פריטים שתגיע לחנויות בחודש פברואר ומטרתה לעודד משחק בבית ולהכניס אל הבית חפצים שמזמינים אינטראקציה, יצירתיות ושיתוף פעולה. הקולקציה פונה לכל הגילים, מהצעירים ועד מי שמרגישים צעירים בנפשם, ומציעה פריטים שנועדו להשתלב בחיי היום-יום.

הקולקציה, מספרים מומחי עיצוב, משתלבת בטרנד עיצוב בשם Jolie‑Laide (במובן של "יפה‑מכוער" או "קווירקי") - סגנון שמערב אלמנטים מפתיעים, אקלקטיים, בעלי אופי מובהק, שמשרים תחושת מוזרות נעימה ומשב רוח עיצובי במקום הבית. שזה די דומה לקולקציה המוגבלת שקיבלנו מהם לא מזמן, זאת של המעצב השוודי גוסטב ווסטמן שיצרה טרפת בסניפים בארץ ובעולם בכלל. ושמה של הקולקציה, GREJSIMOJS, הוא מונח שוודי מקומי שפירושו "דבר קטן/חפץ לא מוגדר".

קולקצייה חדשה 2025
צילום: איקאה
קולקצייה חדשה 2025
צילום: איקאה

פרסומת

אז אילו חפצים קטנים ולא מוגדרים יש בה? בין הפריטים תמצאו את כיסא הילדים הקלאסי MAMMUT שעוצב מחדש עם מראה פרוותי בצבעים כמו ורוד וכחול. כמו כן, היא כוללת מוצרי אחסון בצורת חתולים, רמקולים בצורת עכברים בצבעים שונים, הדום אחסון שמאפשר לאחסן חפצים בפנים בצורת "פנים מחייכות", וסוס נדנדה בצורת ציפור, המשמש גם כפסל וגם כצעצוע.

הרעיון המרכזי של הקולקציה הוא להציע פריטים שמזמינים אינטראקציה ומשחק בתוך הבית, גם כאשר הילדים אינם נוכחים. הפריטים מציעים מרקמים, צורות וצבעים שמאפשרים לילדים ולמבוגרים לגעת בהם, לגלות אותם ולשלב אותם בשגרה. הקולקציה כוללת פריטים שימושיים, כמו פתרונות אחסון, לצד פריטים שמיועדים בעיקר למשחק ולחקר הדמיון.

פרסומת
קולקצייה חדשה 2025
צילום: איקאה
קולקצייה חדשה 2025
צילום: איקאה
קולקצייה חדשה 2025
צילום: איקאה
פרסומת

לפי מעצבת הבית של הפרויקט, כבר בשלב התכנון הפרוטוטיפים, חלק מהפריטים משכו תשומת לב: העוברים ליד שולחן העבודה שלה ליטפו את המנורה בצורת ג’ירפה, גירי הזקן, או את אביזרי האחסון בצורת חיה, כך, לדבריה, המשחקיות היתה טבעית – "גם אם אתה ילד, גם אם אתה מבוגר".

הקולקציה נבנתה על בסיס מחקר של איקאה בתחום המשחקת IKEA Play Report, שבו נמצא כי 54 אחוז מההורים רוצים לשחק יותר עם ילדיהם אך מתקשים למצוא זמן, מקום או השראה לכך. הפריטים בקולקציה נועדו ליצור סביבה שמעודדת משחק באופן טבעי, תוך שילוב של חפצים שמתאימים גם למרחב המחייה של המבוגרים, בלי שתצטרכו לשנות את מבנה החלל או את עיצובו.

המוצרים מציעים אפשרות לחיבור בין ילדים למבוגרים, בין זמן פנאי ללמידה ויצירה, וכן מקום שבו אפשר לארגן חפצים בצורה מסודרת תוך שמירה על עיצוב הבית.