mako
פרסומת

לקפוץ את הכריש: הבובות הוויראליות של איקאה

בובות גדולות של דוב וכריש - שתיהן מיוצרות בחברת העיצוב השוודית כבר כמה שנים - מככבות לאחרונה בסרטונים שצוברים מיליוני צפיות. אולי בגלל שבתקופה כל כך מתוחה, הבובות הרכות מנחמות במיוחד

קרן גולדשטיין, LIVING
עיצוב הבית
פורסם: | עודכן:
איקאה
לוגו איקאה | צילום: StockStudio / Shutterstock
הקישור הועתק

איקאה ידועה כמובן ברהיטים ומוצרי עיצוב הבית שלה, אבל בשנים האחרונות בובות הפרווה הגדולות של החברה זכו לפופולריות מיוחדת – ועכשיו הן מככבות גם בטיקטוק.

הלהיט הפרוותי הראשון של איקאה היה בובת הכריש הכחולה שנקראת BLÅHAJ. הבובה, שאורכה 100 ס"מ, עשויה מבדים קטיפתיים בצבעי כחול-אפור ולבן. ייצורה של הבובה החל ב-2014, הופסק ב-2015 והוחזר ב-2016 בעקבות דרישת הצרכנים, ומאז הוא אחד ממוצרי הדגל של החברה: ב-2018 הוא כיכב בפוסטים רבים, ב-2019 פוזרו בובות כריש במחלקות שונות והקונים הוזמנו לחפש אותן, וב-2021 הכריש סייע לקדם את פרויקט הדירה הזעירה של החברה ביפן.

ב-2020, במהלך התפשטות הקורונה, ההגבלות והסגרים, הצטרף לכריש להיט נוסף: בובת דוב רכה מסדרת DJUNGELSKOG.

בשני סרטונים ויראליים של גולשת מאוסטרליה המשתמשת בשםMiss Goodi היא קראה ליוצרי הבובות "גאונים" – סרטון אחד פורסם בתחילת ינואר וצבר 1.5 מיליון צפיות, והשני פורסם בתחילת פברואר וצבר 1.6 מיליון צפיות.

פרסומת

לסרטונים עם ההאשטג blahaj שבהם מככבת בובת הכריש יש 9.8 מיליון צפיות ברשת החברתית, ולסרטונים עם ההאשטג djungelskog יש 31.6 מיליון צפיות.

 בעלי הבובות אפילו מתעדים איך הם מכבסים ומחדשים אותן:

פרסומת

בסרטון שצבר 1.9 מיליון צפיות צילם הגולש ג'יאן קיאט מסינגפור את בובת הכריש שלו על רקע ידיעה על בובת כריש ששימשה להדגמת שקית ואקום. "לא ציפיתי שהסרטון יהיה כל כך פופולרי, והתגובה הייתה מאוד משעשעת", אמר קיאט לאתר INSIDER. "כולם היו מזועזעים מהאופן שבו 'התעללו' ב-Blåhaj והכניסו אותו לשקית ואקום. הם הצטרפו לבדיחה". 

פרסומת